zondag 16 maart 2014

Mijn eerste sweater gemaakt

Met toch wel een beetje trots wil ik jullie het sweatertje tonen dat ik gemaakt heb voor de baby.
Het is de eerste keer dat ik dit maak, tot nu toe maakte ik enkel slabben, zeverlapjes en handtassen.
Dus werd het een waagstuk om dit te doen en ook nog mooi afgeboord te krijgen.
Ik koos voor een enveloppesluiting omdat dit me er simpel uitzag.
Benieuwd wat jullie ervan vinden, maar ik vind het alleszins geslaagd en heb de smaak te pakken.


Natuurlijk maakt de stof het ook al meteen schattig, maar toch.

Gisternamiddag ben ik dan ook meteen naar de stoffenwinkel gereden om nog wat voorraad te halen.

Omdat ik van het bloesje nog wat over heb, dacht ik, ik koop een effen kleurtje wat erbij past, maak er een broekje onder en combineer de resten nog eens tot een bloesje.


En dit is het geworden.

Ook kocht ik me een "kamsnaptang" om plastic drukknopen in de zeverlapjes of andere dingen te doen.


Dit gestreept T-shirtstofje kochten we vorig jaar op het stoffenspektakel, maar ik vergat er boordstof bij te kopen.  Het T-shirtje ligt al maanden geknipt klaar om gemaakt te worden, maar zonder boord is dit een beetje moeilijk.


Het groen fleurt het op vind ik.


En deze 2 stofjes kocht ik voor mezelf, het linkse om een T-shirt mee te maken (is al geknipt ondertussen) en het blauwe om een huisbroek of ook een T-shirt mee te maken.

Ja, naast breien en borduren, heb ik nu ook de smaak van het naaien te pakken.
Heel graag zou ik wat eenvoudige kleren voor mezelf kunnen maken en daar ga ik nu mee beginnnen.
Dankzij de goede naaimachine en overlock die ik van hubbie kreeg moet dit lukken.

Wordt vervolgd!!





13 opmerkingen:

  1. Tsjonge, kom jij nog wel aan slapen toe? Je bent weer bijzonder ijverig bezig en met prima resultaat! Het truitje is super schattig geworden, heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik vind het teuzeknap van je dat je zomaar hebt leren naaien !! Ik heb mijn naaipogingen allang opgegeven en de machine maat weggegeven :-)
    liefs, Patti

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een schattig shirtje heb je gemaakt en dan alle leuke stofjes .......veel plezier met alles hoor , het is gewoon zo leuk om voor babyprojectjes te handwerken, ik ga vandaag weer wat blokjes breien tussen mijn andere projectjes door ben benieuwd wat voor kleurtjes jij gaat kiezen voor de blokjes ;o)
    fijne zondag groet
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooi T-shirtje heb je gemaakt
    dat groene is trouwens ook leuk.
    die felle kleuren zijn in hoor dit jaar hihi.
    je hebt weer knap werk geleverd rita.
    fijne zondag en geniet van het zonnetje.
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan, en mooie kleurtjes voor de rest; Amuseer u met al wat je nog van plan bent.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief truitje is het geworden! Handig met zo'n sluiting! Zo'n lockmach. lijkt me het einde!
    Die kleren voor jezelf zullen ook wel lukken, gewoon doen , daar leer je het meest van!
    Je gaat wel weer als een speer! Goed om te lezen!grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai seg, gij ga nogal vooruit. Heel mooi gedaan. De stofjes zijn mooi gecombineerd. Da ga heeeeel goe komen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi truitje, wat zal dit kindje blij zijn
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap gemaakt hoor, vooral als dit je eerste sweater is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. broekjes heb ik veel genaaid voor mijn jongens.. maar jackjes en bloesjes en sweaters.. nee dat heb ik nooit aangedurfd.. raar eigenlijk he??

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En eenmaal die smaak te pakken, geraak je er nooit meer vanaf! :-) Mooi t-shirtje voor de baby!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi sweatertje en stofjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen