Posts tonen met het label wieke van keulen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label wieke van keulen. Alle posts tonen

vrijdag 26 mei 2017

Modeshow met lace

Jullie hadden nog wat tegoed en eindelijk is het ervan gekomen, Jos heeft zijn fototoestel genomen en wat foto's gemaakt van mijn sjaals en mij (let vooral niet op de laatste, het gaat om de sjaals).

Af waren ze al een tijdje en de lacesjaal heb ik al meermaals gedragen, heel fijn materiaal, echt aan te bevelen, hij is gemaakt van "Borgo de Pazzi lace".


Nogmaals, let op het motief van de sjaal, ik ben er best trots op, 


hij is mooi geworden en


licht om te dragen.


Dan de caribbean blue sjaal van Wieke van Keulen, waarvoor ik vorig jaar het materiaal


meebracht uit Arnemuiden bij Jeanet op de brei- en haakdag.


Ook hier ben ik heel tevreden over, alleen is dit echt een dikke warme sjaal, niet om nu te dragen.


Tot slot nog even pronken, de foto's zijn niet geweldig, maar Liene deed mee aan een dansoptreden, ze gaat namelijk naar de dansschool en eigenlijk mocht je geen foto's nemen, dus maakte ik er zonder flits, ze staat de vierde van links op de eerste rij.


Hier nog het rechtse meisje en


tenslotte iedereen op de scène en zij staat op de tweede rij in het midden.
Ze vindt dit heerlijk, maar ook ik geniet hiervan, heb ook altijd graag gedanst.

Tot dinsdag!!




zondag 23 april 2017

Nog wat vorderingen

De vorderingen van de voorbije weken en dagen kan ik jullie laten zien, maar de laatste halve week is er weinig gebeurd.  Ook dinsdag doe ik voor 1 keer niet mee met poppendag.
Momenteel neem ik ook even blogpauze, het is even te druk hier om de blogs te komen lezen helaas, maar ik volg wel verschillende mensen op facebook dus weet ik toch wel wat er leeft en hopelijk betert het snel en doe ik volgende week weer mee met poppendag.
Er is niks meer gebreid aan Pooh helaas, maar wel aan andere dingen.


De roze sokjes van Liene zijn af en werden met enthousiasme meegenomen en


daarom begon ik al maar aan het tweede paar.


Deze biscornu was ik een tijdje terug begonnen en iemand vroeg om hem voor haar af te maken.


Bij deze is hij dus af en kan ik hem meenemen


als we naar het clubje gaan, ze zal er blij mee zijn.


Tenslotte is mijn carribbean blue sjaal (model van Wieke van Keulen) eindelijk in een


eucalanbadje geraakt en ligt opgespannen te wachten en te drogen.

Als dit gebeurd is, maak ik een foto als ik hem draag.



zondag 13 november 2016

Vervolg caribbean blue sjaal

Alweer een hele tijd geleden dat ik mijn sjaal liet zien.
Nee, hij is nog niet klaar, maar wel voor 2/3 klaar ongeveer nu.
Zoals ik al eerder vertelde is dit mijn onderwegproject voor in de auto, en vermits we almaar minder weggaan door de gezondheidssituatie hier, vordert hij minder snel.

De vorige stand was zo (in augustus)


gestopt met het geel bovenaan en zover ben ik nu


toch een aardig stuk gevorderd, ik heb nu al 3x geel erin en er zijn 2 bolletjes van beide soorten wol opgebruikt, nog 1 van elk te gaan en hij zou klaar moeten zijn, ben benieuwd.
Moest hij nog niet lang genoeg zijn, ik heb nog extra bolletjes voorzien (of wat dachten jullie??)
Het patroon is van Wieke van Keulen.

Nog even pronken met de muts van Liene


ze viel ontzettend in de smaak, zo goed zelfs dat ze ze gewoon niet uit wou doen!




vrijdag 22 juli 2016

Vervolg caribean blue sjaal

De sjaal van Wieke van keulen, de caribbean blue, ben ik aan het haken zoals jullie al wisten.

Dit is het model.

Caribbean Blue-productfoto 1 400

En dan nu mijn vorderingen.

Zo was hij


een klein stukje, maar tevreden over het kleurverloop.


Toen was hij zo, maar ontdekte ik een fout, dus helemaal terug uitgetrokken tot ongeveer zoals de eerste foto, maar dan nu


helemaal tevreden!  Kijk, alles al terug gehaakt en zelfs een stuk meer en fout hersteld!
Meer moet dat niet zijn, toch?

Maar wel nog een lange weg te gaan, hij is nu ongeveer 40 cm lang en moet 2 m worden, dus we zijn er nog lang niet.



vrijdag 10 juni 2016

Verslag brei- en haakdag Arnemuiden

Eindelijk het beloofde verslag van de brei-en haakdag van vorige zaterdag in Arnemuiden.

Het was TOP en zeker voor herhaling vatbaar, ik kan het echt aanbevelen, we hadden een leuke dag.

Er was beslist om al om half 10 te vertrekken omdat we toch minstens anderhalf uur of langer moesten rijden en we wilden zeker niet te laat komen!

Gelukkig wilde Rita van de wolwinkel wel chauffeur zijn, want ik kan momenteel niet autorijden en Micheline ook niet.
Rond 11 uur waren we al gearriveerd en vonden snel een parkeerplaats bij de supermarkt.
Dan te voet naar de markt om al eens te gaan piepen, daar was alles al in volle voorbereiding!
We werden meteen verwelkomd door Jeanet en ook Wieke liep er al rond, net als Jellina.
We maakten kennis met iedereen en gingen al meteen naar de winkel om onze inkopen te doen en wat bracht ik mee???


Natuurlijk de prachtige Italiaanse wol die Jeanet al zo gepromoot had op haar blog.


Een pakketje voor een zeeuws knoopkussen waar ik het patroon nog van moet krijgen, maar dat komt heus wel.


Wat katoentjes voor sleutelhangers of sfeerlichtjes komen altijd van pas en


tenslotte de nodige bolletjes om de sjaal van Wieke te haken die in haar tweede tijdschrift staat, namelijk deze,

Caribbean Blue

genaamd "carribean blue", alleen heb ik iets andere kleurtjes.

Natuurlijk waren er weer poppen in mijn tas geslopen, die ook op de foto wilden.


De beste plaats vonden ze voor de kerk bij het zeeuws meisje.


Wie waren mee?  Bloem en Florian, de hippies (gebreid naar voorbeeld Arne en Carlos), 


Pita de poes (naar model van "zij maakt het") en


Bo de beer (ook van " zij maakt het").


Micheline en ook


Rita deden mee met de workshop van Jellina en haakten


een mandala.

En ik was fotograaf van dienst.


Zie de prachtige sjaals van Wieke,


ook het quiltje uit het tweede tijdschrift hing er en


natuurlijk kon ik het niet nalaten om haar handtekening te vragen en nader kennis te maken met deze ontzettend lieve vriendelijke en behulpzame dame vol inspiratie.


We zagen ook de gehaakte CAL-deken en


deze mevrouw met een prachtige sjaal.


We kregen allemaal een goodie-bag in de winkel


waar al deze tijdschriftjes en patroontjes in zaten, 


maar ook snoepjes, een staaltje eucalan, een bolletje wol, 2 DMC strengetjes, een rolletje stikzij en nog wat lekkers.

Voor we vertrokken mocht ik nog een dame in de plaatselijke klederdracht fotograferen, zij draagt dit dagelijks zei ze, is nog één van de weinigen en al 77 jaar oud.


Ik vind het prachtig!!!



Wat vermoeid, maar oh zo tevreden en blij met onze aankopen en het doorbrengen van een geweldige dag samen met eensgezinde mensen die dezelfde passie delen, keerden we terug.

DANKJEWEL JEANET voor het inrichten van dit evenement.
Als je beslist om het weer te doen, kom ik zeker terug en met wat meer Belgen dan nu, dat is beloofd!