Eindelijk het beloofde verslag van de brei-en haakdag van vorige zaterdag in Arnemuiden.
Het was TOP en zeker voor herhaling vatbaar, ik kan het echt aanbevelen, we hadden een leuke dag.
Er was beslist om al om half 10 te vertrekken omdat we toch minstens anderhalf uur of langer moesten rijden en we wilden zeker niet te laat komen!
Gelukkig wilde
Rita van de wolwinkel wel chauffeur zijn, want ik kan momenteel niet autorijden en
Micheline ook niet.
Rond 11 uur waren we al gearriveerd en vonden snel een parkeerplaats bij de supermarkt.
Dan te voet naar de markt om al eens te gaan piepen, daar was alles al in volle voorbereiding!
We maakten kennis met iedereen en gingen al meteen naar de winkel om onze inkopen te doen en wat bracht ik mee???
Natuurlijk de prachtige Italiaanse wol die Jeanet al zo gepromoot had op haar blog.
Een pakketje voor een zeeuws knoopkussen waar ik het patroon nog van moet krijgen, maar dat komt heus wel.
Wat katoentjes voor sleutelhangers of sfeerlichtjes komen altijd van pas en
tenslotte de nodige bolletjes om de sjaal van Wieke te haken die in haar tweede tijdschrift staat, namelijk deze,
genaamd "carribean blue", alleen heb ik iets andere kleurtjes.
Natuurlijk waren er weer poppen in mijn tas geslopen, die ook op de foto wilden.
De beste plaats vonden ze voor de kerk bij het zeeuws meisje.
Wie waren mee? Bloem en Florian, de hippies (gebreid naar voorbeeld Arne en Carlos),
Pita de poes (naar model van "zij maakt het") en
Bo de beer (ook van " zij maakt het").
Micheline en ook
Rita deden mee met de workshop van Jellina en haakten
een mandala.
En ik was fotograaf van dienst.
Zie de prachtige sjaals van Wieke,
ook het quiltje uit het tweede tijdschrift hing er en
natuurlijk kon ik het niet nalaten om haar handtekening te vragen en nader kennis te maken met deze ontzettend lieve vriendelijke en behulpzame dame vol inspiratie.
We zagen ook de gehaakte CAL-deken en
deze mevrouw met een prachtige sjaal.
We kregen allemaal een goodie-bag in de winkel
waar al deze tijdschriftjes en patroontjes in zaten,
maar ook snoepjes, een staaltje eucalan, een bolletje wol, 2 DMC strengetjes, een rolletje stikzij en nog wat lekkers.
Voor we vertrokken mocht ik nog een dame in de plaatselijke klederdracht fotograferen, zij draagt dit dagelijks zei ze, is nog één van de weinigen en al 77 jaar oud.
Ik vind het prachtig!!!
Wat vermoeid, maar oh zo tevreden en blij met onze aankopen en het doorbrengen van een geweldige dag samen met eensgezinde mensen die dezelfde passie delen, keerden we terug.
DANKJEWEL JEANET voor het inrichten van dit evenement.
Als je beslist om het weer te doen, kom ik zeker terug en met wat meer Belgen dan nu, dat is beloofd!