Posts tonen met het label goede doel. Alle posts tonen
Posts tonen met het label goede doel. Alle posts tonen

dinsdag 27 augustus 2019

Dinsdag poppendag

Zonder een tussenblogje is het alweer poppendag.

Niet zo flink hé, nochtans heb ik wel vanalles te vertellen en te tonen, maar ik heb een drukke week achter de rug, hopelijk wordt deze week anders.

Ik ben namelijk volop bezig UFO's af te werken en er zijn er al een paar af.

Maar nu het poppennieuws.

Hoe zou het zijn met het broekje dat ik begon te breien vorige week....


Dit was het begin vorige week,


vorderingen werden gemaakt tussenin en


uiteindelijk is het broekje helemaal af.

Alleen moet ik het nog in elkaar naaien, maar ik denk dat we een probleem hebben.
De bedoeling was dat het voor Bo de beer was om onder haar jurkje te dragen, maar ik vrees dat het broekje misschien wel te klein zal zijn helaas.
Bo heeft namelijk nogal dikke billen (sssttt niet zeggen dat ze het hoort) zij zelf vindt van niet, maar ja, een broekje moet nu eenmaal goed zitten.
Afwachten dus, wordt vervolgd.

Anders zal ik genoodzaakt zijn een nieuw en groter formaat te breien.



Het 5e minitruitje is af voor de cliniclowns, enkel nog 25 erop mazen en nummer 6 is in de maak.


Dit is onze nieuwe heldin Liene, ze leert rolschaatsen, niet zo evident om je evenwicht te houden, dus we starten op het gras met oefenen.  


 En nu ga ik even kijken of er poppen- of ander nieuws is bij

Amilishly,
Angélique,
Blauw en zo,
Corina
Jolanda,
Ria en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

zondag 18 augustus 2019

Handwerken voor het goede doel

Gisteren was er een samenkomst van dames die breien voor het goede doel.

2 maal per jaar komen ze samen en breien of haken dan voor het goede doel, ieder maakt wat hij wil, je kan daar wol nemen uit de voorraad van mensen die hun wol schenken of je koopt of gebruikt wol van je eigen voorraad.

Supergezellig is het daar, ongelooflijk, je leert nieuwe mensen kennen en iedereen heeft een ander project, ook kom je zo leuke nieuwe ideetjes tegen natuurlijk.


Het begint om 10 uur en duurt tot 17 uur, maar van de eerste tot de laatste minuut  wordt er ijverig gewerkt.


Prachtig, deze zelfgemaakte rol voor je handwerkspulletjes, niet?


Ook deze knuffeltjes vond iedereen geweldig,


net als deze slofjes en poes.


Nog even overleggen en ideetjes uitwisselen, foto's maken en



dan ben ik zelf aan de slag gegaan met een dekentje.


Nog even een update voor de cliniclowns, 


het cijfer staat ondertussen op 4, nummer 5 ook bijna af.

Daar in de groep vond ik nog 3 kandidaten om mee te helpen aan de truitjes voor Toet.



woensdag 11 december 2013

Clubverslag

Gisteravond ben ik weer naar het clubje geweest.
We gaan dus weer naar de werkjes kijken van iedereen want volgende week is het de laatste keer van dit jaar.
 
 
Marie-Jeanne haar man bakte speculaas voor ons, hhhhmmmm!

 
Zij maakte deze (rode) kerstbal in vilt met groene pareltjes vanavond.

 
Anita breit rode sokken voor haar, eentje is al af.

 
Greta breit rustig door aan de vest voor haar zoon.
 
 
Josephine naaide nog aan deze spulletjes, ze worden later een theelichthouder.

 
Zij breide deze rode en hieronder witte sjaal voor het goede doel van Maren.



 
Marie-Claire breide deze mooie sjaal voor Maren.

 
En ze haakte maar liefst 6 knuffeldoekjes ook nog voor het goede doel!

 
 
Zelf ben ik nog begonnen aan een kerstuiltje en zou ik graag nog wat kerstballen bijmaken.

 
Deze 2 knuffeldoekjes kreeg ik nog van Kristien op 't werk ook voor Maren.

 
Van de sjaal van Arlette (die sinds vorige week terug is na haar heupoperatie) heb ik een foto vergeten te maken.  Sorry Arlette!
 
 
 


donderdag 5 december 2013

Goede doel en slabben

Door omstandigheden ben ik dinsdag niet op het clubje geraakt.
Maar gisteren bracht Marie-Jeanne mij nog wat cadeautjes voor het goede doel.
 
Anita maakte deze hele leuke stropzakjes, gevuld met kleurtjes en een kleurboek.
 
 
Hier gaat zeker om gevochten worden :-)
 
Marie-Jeanne maakte een hart in vilt.

 
Een leuk knuffelkussentje.
 
En ik maakte voor onze baby nog maar wat slabben.
Kijk maar mee.



 
De slab met koetjes is op verzoek, de zus van Leen kiest voor de babykamer alles met koeien (ze zijn voor dezelfde periode zwanger).

 
Hopelijk valt ze in de smaak.
Er zijn nog lopende projecten, maar daarover later meer.
 


woensdag 4 december 2013

Babyponcho

Op verzoek heb ik het patroon van de babyponcho uitgeschreven.
Hij verschijnt bij mijn tutorials.
Iedereen kan dus naar hartelust beginnen te breien.
 
 
Hier dus de beschrijving van de poncho.
 

BABY- EN KINDERPONCHO

 
 
Je hebt nodig:
2 breinaalden nr. 5
 
tussen 100 (kleinste maat voor 3 maand) en 200 gr. (grootste maat voor 2 jaar) wol.
 
We maken 2 vierkanten en 1 rechthoek.
 
Voor het vierkant:
Zet 37 steken op en vermeerder telkens per maat 5 steken (dus voor 6m. 42 st; voor 12m. 47 st; voor 18m. 52 st; voor 24m. 57 st)
brei altijd rechts (in ribbels dus, als je wil kan je ook een steek gebruiken of een inbreipatroon) tot je een vierkant hebt.
Brei een tweede vierkant.
 
Voor wie een mutsje eraan wil: zet eenzelfde aantal steken op en brei een rechthoek, dit wil zeggen de helft van de hoogte van je vierkant.
 
Nu zijn alle delen klaar.
 
In elkaar zetten.
Je legt het mutsje dubbel en naait het dicht langs 1 lange zijde, de 2 korte zijden komen aan de poncho.
Dan leg je 1 vierkant met tip naar boven (je hebt dan eigenlijk een ruit voor je liggen).
Je neemt het mutsje en maakt dat aan de tip vast met de korte zijden van het mutsje (aan de achterkant (in de tip) de dichtgenaaide zijde).
Vervolgens neem je het tweede vierkant en legt dit bovenop het eerste  en naai de zijkanten dicht tot waar de muts begint.
Plooi vervolgens de tip van het voorpand bovenaan naar buiten toe en naai er een mooie sierknoop (of iets anders) op en versier je poncho zoals je zelf wil.
 
KLAAR!
Succes ermee!
 
als er iets niet duidelijk is, laat het me weten!
 
 

 
Zelf heb ik ondertussen nog een mutsje gebreid voor het goede doel van Maren.
 
 
Er heeft weer iemand warm deze winter :-)
 
 


donderdag 24 oktober 2013

SUPERLEUKE VERRASSINGSPOST UIT NEDERLAND

Wat was het leuk thuiskomen vandaag want toen ik thuiskwam lag er een verrassingspakje op me te wachten helemaal uit Nederland!  Ik heb geen give away gewonnen en verwachtte niet meteen post van iemand, dus was ik supernieuwsgierig.
 
 
Zo zag het eruit aan de buitenkant, heel vrolijk!
Dus snel opengemaakt en wat bleek.... het kwam van Paulien van de blog "creaplien", een heel leuk blogmaatje ondertussen geworden, een blogvriendin zou ik zelfs zeggen.
 
En wat zat erin?
Eerst en vooral dit voor zichzelf sprekend gedicht.
 
 
Hoe lief is dat!
 
En dan nog al deze leuke dingen en 2 gevulde zakjes.

 
Dit zat in het zakje met het hartje.

 
En deze beertjes in het andere zakje.

 
Geweldig Paulien, ik ben er ontzettend blij mee!  Hier ga ik zeker wat mee doen!
 
Je hebt wat van me tegoed ;-)
 
Dan nu even mijn laatste maakseltjes, 2 muisjes waarvan eentje voor het goede doel en eentje voor mijn schoondochter om aan haar petekind te geven.
 
 
Ze mag  zelf kiezen uiteraard, maar er gaan er zeker nog meer volgen.

 
Even een zijaanzicht, ik heb restjes verlopende sokkenwol gebruikt.
 
Ze zijn supermakkelijk te maken en je kan ze naar eigen zin nog versieren met strikjes of zo of je kan ze in tricot breien met streepjes of fair isle of verzin maar zelf....
 
Groetjes van een hele blije oma in spé !
 
 
 
 
 


woensdag 19 december 2012

Bedankkaartje

Deze morgen is Maren samen met mij de knuffels gaan afleveren op de kinderafdeling van het UZ Pellenberg waar ik werk op de afdeling radiologie.
Ondertussen was de berg gegroeid tot 2 grote dozen en 1 grote zak vol!
Ongelooflijk hoeveel er nog bijgekomen is, heel plezant dat er zoveel inzet is van de mensen.
En op de afdeling zijn ze ongelooflijk blij met wat we daar gebracht hebben, altijd welkom zeiden ze.
Sommige cadeautjes gaan ze nu met kerstmis uitdelen en andere dingen gaan ze houden voor "prikcadeautjes", bedoeld voor als de kinderen letterlijk een prik moeten krijgen of een moeilijke wondverzorging of pijnlijk onderzoek (als motivatie dan).
Tot mijn grote spijt had ik alweer mijn fototoestel vergeten want ik had foto's willen maken als Maren kwam leveren maar dat is dus niet gebeurd.
 
Maar ze had wel iets anders bij voor ons: een heel mooi zelfgemaakt kaartje
 
 
En dit stond op de binnenkant:

 
Dit is dus bedoeld voor iedereen die via mij meegedaan heeft aan hun goede doel!
Dankuwel Maren en Mimi! En voor jullie hetzelfde gewenst!
 
Dan de stand van de handschoen: 4 vingers af en kapje begonnen, het wordt spannend!!!!

 
Wel of niet op tijd?????
 


woensdag 28 november 2012

Veeeel gekregen en SAL!

Heel blij ben ik weer!  Gisteren heb ik weer veel mogen ontvangen voor het goede doel van Maren en Mimi, heeeeel veeel knuffels en andere dingen!  Kijk maar!
Om te beginnen: 12 muizen van het clubje van Binkom
 
 
En ook 2 sjaals en 1 mutsje van dezelfde mensen!

 
Dan 5 poesjes van Katie, de dame van op mijn werk en haar schoonzus !

 
Tenslotte van Anita, iemand van ons clubje,  2 toffe stoffen zakjes!

 
Dit brengt de teller nu op 49 stuks !
 
Allemaal heel fel bedankt voor de geweldige inzet!
Maar er volgen er nog, vrijdag krijg ik op het werk nog en volgende dinsdag op het clubje ook nog...
 
 
 
En dan de SAL:
Deel 2 is af, deel 3 begonnen en deel 4 verschijnt vandaag!
Nog even doorzetten en ik ben bijgebeend.  Ben benieuwd of Gerda het zal lukken, die ging gisteravond beginnen en doet ook mee :) 
 
 
Volgen er nog kruissteekliefhebbers?  Het resultaat zal je je niet beklagen!
Ik wacht op respons!
 


donderdag 22 november 2012

Nog meer poesjes voor goede doel

Er zijn nog 7 poesjes bijgekomen voor het goede doel!
Ditmaal van Katie, de diëtiste op het werk en haar schoonzus die zich mee hebben ingezet voor Maren haar goede doel.
 
 
In alle maten en kleuren!
Waarom het meestal poesjes zijn?
Omdat ik een makkelijk patroon had gezocht dat iedereen zou kunnen maken die ik wou inzetten om mee te helpen, heeft bijna iedereen het gebruikt :)
 
Dit brengt het totaal binnengebrachte stuks hier nu al op 20
En er zijn er nog in de maak!
 
Bedankt Katie en schoonzus en al de anderen!
 





woensdag 21 november 2012

Voor Maren haar goede doel en ...

Gisteravond is het clubje geweest en ik heb alweer 5 knuffels ontvangen voor het goede doel van Maren, dat brengt de teller al op 15 en vandaag krijg ik er nog op het werk.
Dit zijn ze:
 
 
Allemaal poesjes op een rij van groot naar klein!
 
Goed werk van de makers!
 
En daar heb ik dan de eerste kous voor mijn man afgemaakt.  Op naar de tweede!

 
Toen ik thuiskwam heeft hij ze meteen gepast en.... ze paste perfect, goed hé.