Posts tonen met het label testbreien. Alle posts tonen
Posts tonen met het label testbreien. Alle posts tonen

donderdag 9 december 2021

Testsokken en minder goed nieuws

 Dat ik al een poosje minder aanwezig ben in blogland zal jullie wel opgevallen zijn.

Geen nood, er wordt nog steeds gebreid, tenminste voorlopig toch nog.


Ten eerste heb ik nog sokken getest voor "twinset and purl".

De naam van de sokken: "Christmas at Bridgerton socks"



Zo ziet het voorbeeld eruit, vooraan een ajourpatroon en eentje achteraan midden op het been.

Natuurlijk wou ik deze mooie sokken testen!!


De kleur kon ik niet echt goed vastleggen op foto,


maar ik vind het prachtige sokken.


De tekening midden achteraan en


het ajourpatroon vooraan.


De sokken geshowd door mijn zus,


ze passen perfect!!
Weer iemand met warme voetjes!!

Dan nu het minder goede nieuws.
Recent is er bij mij opnieuw borstkanker vastgesteld voor de 2e keer.

Dus heb ik de laatste tijd het nieuws wat moeten verwerken, maar ben ik ook volop bezig met de voorbereidende onderzoeken en testen die eraan voorafgaan.
Gelukkig heb ik steun van de kinderen, mijn zus, mijn vrienden en mijn buren.

Wanneer mijn operatie zal doorgaan weet ik nog niet, hangt natuurlijk ook af van de resultaten van de onderzoeken, maar we duimen dat het toch niet al te lang zal duren nu door corona.
Of er nog nabehandelingen zullen volgen weet ik dus ook nog niet, afwachten.

Ondertussen probeer ik toch nog zoveel mogelijk te handwerken omdat dat mij rust geeft.






dinsdag 21 september 2021

Boho Socks

 Mijn sokverslaving begint op te vallen, zelfs in mijn blogpostjes.


Opnieuw had ik me ingeschreven voor het testbreien van sokken, ditmaal voor de "Boho socks" een patroon van Hilke Buss die je op ravelry terugvindt via de link.


Deze dame ontwierp al meerdere sokpatronen ook en is ook bekend op facebook en instagram als "haalu the ugly bunny".


Via Instagram worden regelmatig testbreiers gevraagd voor allerhande projecten, zoveel dat je het niet kan bijhouden, zoveel leuke en interessante patronen komen er om te testen.


Dit was het patroon, omdat er fair isle werd gebruikt, leek het me leuk om dit te doen in sokken.

En dus meldde ik me aan en werd meteen aanvaard om mee te mogen doen, voorwaarde is meestal dat je 2 weken krijgt om 1 sok te breien en foto's en eventuele fouten of opmerkingen door te sturen.



Dit zijn ze dus geworden,


ik gebruikte Regia in de blauwgroene kleur die hier niet echt goed tot zijn recht komt op foto,


gecombineerd met heel lichtgrijs Lang Jawoll.


Door deze combinatie komt de tekening goed tot zijn recht vind ik.

En alweer een paar sokken bij op de teller!



donderdag 2 september 2021

Lady Danbury socks, testbreien

 JOEPIE !!!!!


Misschien hebben jullie het gemerkt????


TADA!!! Mijn blog is grotendeels gerepareerd!!!

Gisteravond heb ik me er nog maar eens op toegelegd om te zoeken wat ik kon doen en plots kreeg ik bijna alles weer op zijn plaats zoals voorheen!


Eerst even iets zeggen: voorlopig ga ik waarschijnlijk nog niet meedoen met poppendag, er staan teveel projecten op de pennen die voorrang krijgen nu helaas.


Eerst goed nieuws: nog een tweede sok afgewerkt, dus paar nr 8 van dit jaar is een feit!


Dit zijn testsokken van al een hele poos geleden, maar nu is de tweede sok afgewerkt en zo liggen er nog 3 paar te wachten op afwerking van de tweede sok.


Mijn versie van deze sokken,


in okergeel. 
Hier hoef je echt geen gevorderde breister voor te zijn, als je ajourbreien kent is voldoende (en sokken breien uiteraard).

Nu mijn blog weer beter werkt en ik jullie postjes ook makkelijk kan terugvinden via mijn lijstje aan de zijkant, ga ik terug meer mijn best doen om te bloggen, beloofd!

Van de andere lopende projecten en plannen vertel ik later nog!






woensdag 1 september 2021

Zomaar wat vorderingen

 Heel lang geleden dat ik nog een blogje schreef.

Hoe dit komt?  Misschien hebben jullie het zelf al gemerkt, zo ineens is de helft aan de zijkanten van mijn blog verdwenen, ik krijg het ook niet hersteld.

Zin om opnieuw te beginnen heb ik niet, dat vraagt ook weer veel werk en tijd.

Tijd, die ik liever aan iets anders besteed dan.


Toch hebben mijn handen niet stilgestaan, er werd nog veel gebreid.

Zopas heb ik nog een paar sokken getest voor "twinset and purl", haar allernieuwste patroon genoemd "pine forest stag socks".


Deze dus, ik was meteen verkocht toen ik het patroon zag.


Het patroon bevat verschillende steken


en ik vond het een uitdaging om ze te testen.


Nog wat foto's van korterbij.



Nog zo'n leuk project, was het zeepzakje van "Monique Boonstra" van "a passion for lace".


Het voorbeeld,


mijn maaksel met een zeep in verpakking erin.


Nog wat sfeerfoto's


om het patroontje goed te tonen


Zo, dit was het.

Wat mijn blog betreft, ben ik zeer teleurgesteld en momenteel echt niet meer gemotiveerd om hier nog veel te schrijven.  

Maar ik post nog wel op Facebook en Instagram natuurlijk!!






donderdag 20 mei 2021

Socks again!

 Het wordt misschien vervelend voor jullie, maar voor mij nog steeds niet.

Ik amuseer me te pletter met het breien van sokken, nog steeds.



De nieuwe uitdaging heet "hellebore leaf socks" alweer een patroon van "twinset and purl", die je kan vinden op ravelry en instagram.
Ze heeft me gevraagd of ik bij haar vaste testers op de lijst wil staan en natuurlijk heb ik toegestemd.


In mijn voorraad vond ik een kleurtje dat heel toepasselijk was voor de helleborus, een plant die ook in mijn tuin staat, maar nu helaas uitgebloeid is.


Daarom maakte ik elders in de tuin maar wat foto's om jullie warm te maken voor dit patroon.


Zoals elke keer weer heel leuk om te breien en perfect uitgelegd.


Nog eventjes de tekening van dichtbij en de eerste sok is weer een feit, nu de tweede nog!



donderdag 22 april 2021

Sokkentester

Wat jullie favoriete breiwerk is, weet ik niet, maar bij mij staan sokken toch zeker in de top 3, naast knuffels en mooie sjaals.

Als je ook een account hebt op Instagram zoals ik, passeren er nog meer mooie ideeën vaak dan op facebook.  Ook worden er daar vaak testbreiers gevraagd voor een nieuw patroon.

Dus ook voor sokken of sjaals.  Laatst kwam er een mooi paar sokken voorbij van "twinset and purl" waar mijn vriendin me op attent maakte en ze vroeg testers.

Natuurlijk gaf ik me meteen op en ik was zowaar uitgekozen om mee te mogen doen.


Het werden de Lady Portia Socks waarvan het patroon ondertussen te koop is op Ravelry.

Zo kwam het patroon, geef toe, je zou er zo aan beginnen met deze foto alleen al!

Dus wol gezocht in mijn voorraadje en meteen gestart en ik moet toegeven, het is een super duidelijk patroon, makkelijk te volgen en met mooie sokken als resultaat.


Eventjes de foto's showen, de steek vooraan in het midden met boogjes,


de steek achteraan in het midden lijken net vlindertjes.


Het geheel,


de voorkant,


de achterkant. 


De achterkant wat korterbij.

Dit waren superleuke sokken om te maken en de dame in kwestie is ook een fanatieke sokkenbreister.  
Ze ontwerpt dan ook voortdurend nieuwe patronen en.....

jullie raden het al, een volgend patroon is verschenen en ben ik ook bezig ondertussen, maar er is al een derde op komst, dus gaan met die pennen!!!!

Omdat ik sokken breien blijf leuk vinden heb ik me als vaste tester opgegeven bij haar voor sokken, let wel, ze ontwerpt ook sjaals.....






woensdag 31 maart 2021

Eindelijk nog wat nieuws!

Helaas was er weer geen poppendag, maar ik heb me voorgenomen om het poppen breien toch weer stilaan op te nemen, geen garantie dat er volgende week een blogje is, maar toch goede hoop.


Natuurlijk is er ondertussen niet stilgezeten, dat weten jullie ook wel.


Ik blijf in de ban van de japanse mittens, ze zijn superleuk om te maken en zus wou ook


wel zo'n paar maar dan met blauw.


Nummer 1 is inmiddels af.


Dit model met gedraaide steken en patroon stond in het boek dat ik eerder al liet zien en intrigeerde me.


Daarom heb ik ze natuurlijk meteen uitgeprobeerd toen en


ook deze hebben wel iets vind ik.


Dit paar handschoenen moet dringend afgewerkt worden, ooit ging ik les hierover volgen en de eerste was bijna af, enkel de duim nog.
Laatst kwam ik dit projecttasje tegen en dacht, die ga ik ook eens afmaken, nummer 2 is af tot aan de duim.


Tenslotte nog een paar sokken af, dit is het derde paar van de gevraagde 6 paar sokken voor een vriendin haar 3 kleinkinderen.


Even korterbij het patroon en 


hier zie je waar ik het vond, het is een gratis patroon van Schachenmayr Regia.

Onlangs heb ik me ook nog opgegeven als testbreister voor sokken bij Twinset and purl en de eerste sok is af, binnenkort wordt het patroon uitgebracht.  De dame heet Rachel Fletcher en ontwierp al eerder mooie sokken.
En gisteren hebben mijn vriendin en ik ons nog opgegeven om babysokjes te testen.



 

zondag 22 april 2018

Verf- en breiwerken

Lang geleden dat ik nog iets schreef, maar ik heb mijn handen vol hier met vanalles en nog wat, vooral met Jos natuurlijk, maar ook met andere werkjes.

Zo heb ik mijn lantaarns aan de voordeur opnieuw geverfd


en ben ik eindelijk begonnen met onze zitbank te verven, enkel nog de zijkanten zwart maken
en klaar is ze.


Van een vriendin kreeg ik een mooi boeketje bloemen voor mijn verjaardag.


De volgende puzzel is ondertussen ook gemaakt, "stijldansen" van Jan van Haasteren.


Door het warme weer ook minder gehandwerkt en ook doordat de zorg almaar meer tijd inneemt.

Maar op verzoek van Liene ben ik gestart met een rode poncho, ze wil roodkapje zijn.


Ook nieuwe sokken gestart voor Jos, het patroon van de facebookgroep "sokken van de maand", het patroon van de maand april.


Al wat gevorderd en


ondertussen tot aan de hiel. 


Mijn testsjaal blijft wat liggen, ik maakte een fout en moet 2 rijen terugbreien,


hier nog een keertje het patroon wat korterbij.


Met het goede weer proberen Jos en ik bijna dagelijks een wandelingetje te maken met de rolstoel, we rijden dan meestal naar een park of een bosje omdat hij, ondanks zijn slechter wordend zicht, nog altijd graag foto's maakt en vooral natuurfoto's.


Ik ga toch pronken met een paar foto's




Toch goed voor iemand die niet goed ziet.

Daarom ook wil ik nog zo vaak mogelijk buitengaan met hem, om hem deze mooie hobby nog te laten doen, hij geniet er zo van elke keer.

Tot mijn spijt moet ik schrijven dat we palliatieve hulp gaan inschakelen, Jos ligt bijna de hele dag in bed, eet terug wat minder de laatste 2 weken en deels ook voor mezelf als hulp.

Wanneer er weer een berichtje komt zal van vanalles afhangen hier.