donderdag 22 april 2021

Sokkentester

Wat jullie favoriete breiwerk is, weet ik niet, maar bij mij staan sokken toch zeker in de top 3, naast knuffels en mooie sjaals.

Als je ook een account hebt op Instagram zoals ik, passeren er nog meer mooie ideeën vaak dan op facebook.  Ook worden er daar vaak testbreiers gevraagd voor een nieuw patroon.

Dus ook voor sokken of sjaals.  Laatst kwam er een mooi paar sokken voorbij van "twinset and purl" waar mijn vriendin me op attent maakte en ze vroeg testers.

Natuurlijk gaf ik me meteen op en ik was zowaar uitgekozen om mee te mogen doen.


Het werden de Lady Portia Socks waarvan het patroon ondertussen te koop is op Ravelry.

Zo kwam het patroon, geef toe, je zou er zo aan beginnen met deze foto alleen al!

Dus wol gezocht in mijn voorraadje en meteen gestart en ik moet toegeven, het is een super duidelijk patroon, makkelijk te volgen en met mooie sokken als resultaat.


Eventjes de foto's showen, de steek vooraan in het midden met boogjes,


de steek achteraan in het midden lijken net vlindertjes.


Het geheel,


de voorkant,


de achterkant. 


De achterkant wat korterbij.

Dit waren superleuke sokken om te maken en de dame in kwestie is ook een fanatieke sokkenbreister.  
Ze ontwerpt dan ook voortdurend nieuwe patronen en.....

jullie raden het al, een volgend patroon is verschenen en ben ik ook bezig ondertussen, maar er is al een derde op komst, dus gaan met die pennen!!!!

Omdat ik sokken breien blijf leuk vinden heb ik me als vaste tester opgegeven bij haar voor sokken, let wel, ze ontwerpt ook sjaals.....






4 opmerkingen:

  1. Ja, ik zag het al op Instagram, net wat voor jou om te testen! Super mooie sokken, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je vaste testster bent geworden! Sokken breien is je op het lijf geschreven, het past helemaal bij jou. Deze sokken zien er inderdaad heel mooi en verfijnd uit; ik kan me voorstellen dat het een plezier was om ze te breien. En het feit dat je als testster breit, maakt het plezier extra speciaal: niemand heeft het patroon nog en niemand heeft het nog gezien. heerlijk die voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om testbreister te mogen zijn. Helemaal als dit je favoriete werk is. Ik kan veel maar geen sokken haken.
    Ik haak op het moment het liefst dekentjes.

    BeantwoordenVerwijderen