dinsdag 24 maart 2015

De wekelijkse poppendag

Tja, vermits er niemand kon raden wat de sneakpeak ging worden, zal ik vandaag dan toch maar het geheim onthullen zeker?

Dit buisje met kleurtjes


werd omgetoverd tot dit guitige kereltje!


Leuke knul niet?  Alleen vond ik dat er nog wat aan ontbrak, dus gaf ik hem een strikje om zijn nek en ging we meteen maar een fotoreportage maken buiten.


Heel fleurig zo tussen de bloemetjes.


Hij voelt er zich helemaal thuis.


Maar eenmaal weer binnen begon hij na een tijdje toch een beetje vervelend te doen.
Hij voelde zich alleen en wou graag een vriendinnetje.
Nu, ik heb mijn best gedaan, al ben ik niet helemaal tevreden over 't resultaat, hij in elk geval wel zo te zien.


Heeft er iemand nog tips hoe ik mijn meisje nog beter zou kunnen omtoveren tot meisje?
Ook van deze popjes zou ik er nog meer willen maken voor de tentoonstelling.
Wat vinden jullie ervan?

Mijn andere project waar ik de kleurtjes van toonde, ik toon ze nog eens ter herinnering.


Hiermee is ondertussen ook al gestart, maar dat is voor volgende week.

En dan is het ook weer dankbare dinsdag.


Dankbaar voor dit mooie rekje dat Jos voor me verfde om mijn popjes op te zetten, het hangt hier waar we altijd zitten en Liene kan ze elke keer weer vol bewondering bekijken en vastpakken.

Ga ook langs bij de andere poppenblogs:

en Peggy

en de nieuwkomer: Anita


Graag hadden we ook nieuwe poppenmoeders en -liefhebsters aangetrokken om mee te doen met de wekelijkse poppendag.

Dus als je mee wil doen, laat gerust iets weten aan Akkelien, Daniëlle of mezelf, je bent van harte welkom!!!





21 opmerkingen:

  1. mooie popjes, misschien kleine knoopjes op haar bloes.
    Prettige dinsdag.
    Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat veel leuke poppen heb je al gemaakt. Erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat veel leuke poppen heb je al gemaakt. Erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lollige popjes! Dat zou ik ook nog wel zien zitten geloof ik...
    Misschien dat je de dame wat haar kunt geven?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik dacht het gisteren al, dat het zoiets zou worden. Ontzettend leuk, mooi kleurgebruik!
    Ik vind het toch wel leuk, dat dametje. Misschien inderdaad met knoopjes en strikjes?
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn heel leuke popjes en ook eenvoudig om te maken. Heb in de lagere school zo'n popje moeten maken :-) Het rekje is ook fantastisch.

    Groetjes
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eenvoudig en tof om te maken. Zeker voor Liene een ideaal popje. Dat rekje is een pronkstukje in huis, zeker omdat jou creaties er te bewonderen zijn.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk die heb ik eerder ook wel gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Had nooit gedacht dat het een popje ging worden maar bij jou mogen we ons aan van alles verwachten.Het rekje met de poppen is de max groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Had nooit gedacht dat het een popje ging worden maar bij jou mogen we ons aan van alles verwachten.Het rekje met de poppen is de max groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk stel die gebreide poppetjes! Ik had vroeger ook zoiets :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke knuffelpopjes! Mooie verzameling heb je al gemaakt. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke popjes! Ben helemaal weg van je poppenrekje, wat snoezig. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind je popjes heel leuk. Zeker een vervolg waard. Ik vind het wel een echt meisje maar aan het hoofd mis ik wat, ik denk dat je ze een randje haar moet geven.
    Wat leuk alles op dat rekje, het lijkt wel een winkeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Twee staartjes aan de zijkanten onder de muts vandaan! Dan wordt het nog meer een meisje.
    Op dat rekje ben ik jaloers.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. tussen die mooie planten zou ik mij ook wel thuis voelen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk rek om al je poppen op te showen. Mooi gemaakt en wat heb je al veel poppen, dat zijn al veel verhalen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vrolijk duo, die gaan zeker en vast succes hebben! Leuk je rek, ik zie al helemaal voor me hoe Liene het elke keer weer helemaal leeg maakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hé, ik kreeg exact hetzelfde model van poppetje van de mama van mijn beste vriendin. ;-)
    Zij maakte er sleutelhangertjes van!

    BeantwoordenVerwijderen