zaterdag 21 maart 2015

Colsjaal en halve biscornu

Een colsjaal die ik een tijdje terug begon te breien voor mijn buurvrouw is eindelijk afgeraakt.
Het was weer zo'n projectje om tussenin altijd eventjes vast te pakken, maar het probleem is dat ik van die projectjes er zoveel liggen heb altijd (herkenbaar?).

Dus een week of 2 terug kwam ik deze sjaal weer tegen en besloot hem eindelijk af te maken en zo gezegd zo gedaan, tussenin werd eraan gebreid met dit resultaat.


Ik deed het vooral voor de kleuren van de wol, zo herfstachtig vond ik.


Voor de geïnteresseerden, je breit een buis in tricotsteek, maar kant hem niet af, je neemt een veelvoud van 3.
In plaats van af te kanten neem je een haaknaald, haak 2 steken samen, de derde laat je gewoon doorritsen tot helemaal onderaan, haak 5 lossen en herhaal telkens tot je rond bent.
Zo ziet het er dan uit, in het echt veel mooier dan op de foto.


Hier probeerde ik een "selfie" te maken van mezelf met de sjaal, maar het ziet er niet uit zoals het echt is, de kleuren zijn feller, maar ja.
Het voornaamste was dat de buurvrouw supercontent was ermee, daar doe je het toch voor?


De volgende halve biscornu is klaar in turkoise, de achterkant (of voorkant) wordt weer in negatief geborduurd en is al gestart.
Het patroontje komt van au pays des biscornus waar je honderden gratis patroontjes vindt.
De vorige roze biscornu moet ik nog in elkaar naaien, maar ben ik ook al mee gestart (tussenin).

Nog even pronken met de lente die ook hier in de tuin begint.



Hier fleurt een mens toch van op?

Gelukkig zijn

Nog een prettig weekend!




14 opmerkingen:

  1. Eindelijk jouw blog ook gevonden. Je bent voor mij zo'n trouwe volger!!
    Je colsjaal vind ik heel mooi. Altijd zo'n grappig effect met die "drop-stitches". Ik kan me voorstellen dat je buurvrouw er blij mee was :-).
    Borduren is niet iets waar ik mee bezig ben, maar deze kleurtjes en patroontjes zijn heel fraai. Leuk om jouw werk ook te bewonderen!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie colsjaal. En laat de lente maar komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker he, als er weer wat af is. Fijne colsjaal trouwens al hoop ik die vanaf nu in de kast te kunnen laten liggen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu is deze 'herfst' sjaal een lente sjaal geworden.
    Zie ik het nu goed dat de bovenste foto een seringenboompje is?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gewerkt, Rita! Leuk, die col met "gevallen" steken en inderdaad heerlijk om weer wat lente in de tuin te zien!
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie biscornu,en die sjaal echt mijn kleuren.
    Ook een prettig weekend.
    Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een techniek die ik niet kende. 't Geeft een mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor mij is dat bewust laten vallen van de steken ook nieuw, grappig! Je buurvrouw is vast blij met deze mooie sjaal, volgende week komen er nog een paar frisse dagen aan, dan kan ze de sjaal alvast even uitproberen voor de volgende herfst:-)
    Lekker voor jou dat je weer een project hebt afgerond!
    Gaat de biscornu ook op de markt straks? Het heeft een mooie zomerse kleur.
    Vandaag ben ik begonnen met het vastnaaien van de alfabetbal op de wijze als die van de biscornu, daar moest ik dus even aan denken, grappig dat ik nu bij jou een biscornu tegen kom :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kleuren heb je gebruikt om de sjaal te breien. Buurvrouw zal wel dik content zijn !!! En voor de rest nog veel andere toffe dingen aan het maken zie ik, maar zo kennen we je hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, de colsjaal! De kleuren zijn schitterend!
    De biscornu wordt zeker ook weer een plaatje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat een leuk borduurtje weer!
    En die spreuk? Daar kan ik het weer mee doen!
    Dank je wel!
    Waar haal je de wijsheid toch altijd vandaan?

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Snap ik, dat buurvrouw blij is en ook al weer bezig met een biscornu, fijn, goed om te horen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Colsjaal en biscornu zijn heel mooi leuk hé als alles in de tuin begint te bloeien groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie spreuk!! En al je projectjes ook. Ik ben fan van je biscornu's!

    BeantwoordenVerwijderen