dinsdag 15 oktober 2013

Dinsdag poppendag en "problemendag"

Ondertussen kennen jullie het wel zeker???
 
Het is dinsdag, dus poppendag op de blogs, en iedereen die poppen breit is welkom om mee te doen!
We zijn er op een keer mee begonnen met een paar mensen die het leuk vonden om poppen te breien naar het voorbeeld van Arne en Carlos, ons ondertussen welbekend :)
En omdat we elkaars werk zo leuk vonden en we van de poppen en de creaties van Arne en Carlos houden, besloten we om elke week onze vorderingen SAMEN te publiceren en dus is er sinds toen elke week dinsdag poppendag!
 
Vergeet zeker niet te gaan kijken bij de collega's.
Zoals bij Daniëlle, benieuwd of zij of Frouwien een nieuwe pop of een nieuwe outfit heeft.
Ook Akkelien is hopelijk weer van de partij.
En Hannie leeft gewoon voor de poppen denk ik :)
Of Marjolein haar pop afgeraakt is zal je zelf moeten zien.
Wie bij Wieke in de galerij "homemade by" zal staan is afwachten.
 
En dan nu mijn story!
 
Aan het boerinneke is nog niks verder gevorderd, maar ik heb andere problemen, ja je leest het goed, en wel met Lily, hoe kan het anders.
 
Van de week kwam ze af en ze zei dit:
 
Seg Rita, het is hier overal al zo goed versierd voor Halloween.
 
Dat heb je echt wel goed gedaan.
 


 
Ik vind het keileuk, al die dingen, maar ik vind dat mijn kleren er niet echt bij passen.

 
Pompoentjes, da vind ik wel schoon, zeker oranje.



 
Zoude gij voor mij geen nieuw kleedje kunnen maken tegen Halloween?
Ik zou dat zo heel graag hebben.
 
Dus wat doet een poppenmoeder dan?
Juist, wol en naalden halen en breien maar.
 
Met dit als resultaat.
 
 
 
Ja Rita, dat is het wat ik wou!! Een kleed met een pompoentje erop, super!!
 
En dan die oranje boa erbij, geweldig!

 
Even zonder boa Lily, dan kunnen ze die harige spin zien die ik erop maakte.

 
Even een detailfoto :) van de voorkant
 
 
En van de achterkant (ze moest speciale knoopjes die op snoepjes lijken)
 
 
Seg Rita, nu iets anders, zie je die heks daar? 
Zo ne bezem, da zou ik ook wel willen.
 
En dan in mijn haar, dat past nu toch niet bij mijn outfit hé, geef toe, da trekt op niks!

 
Ik dus nieuwe haarklemmetjes gezocht.
 
Ja, die rechtse vind ik leuk en een bezem, kunnen we die bij uw beertjes niet lenen?
Die hebben er, dat heb ik al gezien.

 
Ja, dat is wat ik bedoelde en die nieuwe speldjes in mijn haar past toch veel beter, geef toe.

 
Nu nog iets Rita, die hoed van die heks, die zou mij toch ook wel goed staan denk ik.
 
Jaja, da zal wel, ik hoor u al afkomen, ik mag zo ook nog ene maken zeker?
 
Ja, als dat zou kunnen, dat zou het echt afmaken!
 
Ik weet niet of ik dat kan hoor, ik wil proberen, maar beloof niks!!

 
Nog even een andere pose van mijn rotverwende Lily!
 
En Rita, als je dan toch bezig bent, kun je misschien ook een boleroke of zo maken om over mijn kleedje aan te doen als het wat frisser is?  Tenslotte wordt het nu herfst.  En andere schoenen, want deze uggs passen toch ook niet echt hé!  Het moet toch een beetje in de stijl blijven, vindt je niet?
Zo in oranje, of zwart met oranje of zo.
 
We zullen wel zien, ik heb ook nog wel wat anders te doen dan alleen voor jou te breien!
Er wachten nog mensen op hun sokken bijvoorbeeld, hé Lily, en er wacht nog iemand op een hippie!
Bovendien moet ik binnenkort nog iets anders vertellen op de blog dat ook een groot deel van mijn tijd in beslag zal nemen, je zal wat geduld moeten hebben!
 
't Is al goed, ik heb het verstaan, maar binnenkort zou ik tegen Kerstmis toch ook wel iets leuks willen hoor, ik ben niet moeilijk, maar als je dan weer gaat versieren, wil ik weer niet uit de toon vallen!
 
We zullen zien of ik tijd heb, en nu eerst dit voor je iets anders wil!
 
Geduld is een schone deugd!
Succes met jullie poppen!!
 
 
 
 


23 opmerkingen:

  1. Gaaf! Super! Geweldig! Ik heb genietend gelezen en bewonderd! Grappig wat kleren doen met Lily. Echt super!
    Gr H@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, oh, wat een veeleisende dame zeg. En ze krijgt nog haar zin ook, maar ze heeft wel gelijk, bij zo'n mooie jurk moet de rest ook in stijl zijn natuurlijk. Wat heb je dat mooi bedacht Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw poppen worden weer heerlijk verwend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. helemaal geweldig die Halloween jurk met pompoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha ha helemaal leuk een lieve pop veranderd in een echt heksje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohhh Rita wat leuk hihi ik vind haar helemaal prachtig met die Halloween jurk gelukkig doen wij in huize wollige werkjes niets aan Halloween stel je voor zeg als de poppen dat aan mij ook nog zonden vragen , ik laat je blog maar niet zien aan ze ;o)
    fijne dag,
    marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja sorry, maar ik vind dat Lily gelijk heeft. Ze past nu veel beter in huis met haar halloween kleedje en inderdaad, die uggs passen er niet bij. Ja ge hebt nog een beetje werk aan de winkel. Dat hebt ge als ge een pop in huis haalt hé. Ik zit er thuis ook zo met ééntje. En die heeft uwe blog mee gelezen, dus ja.... ook een halloween outfit voor Sintra....
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om jullie gesprek te mogen volgen, Lily is wel een volhoudertje hé ;-) Het jurkje is heel erg goed gelukt, wat stoer die pompoen en spin er op.
    Ondertussen blijf ik natuurlijk benieuwd naar wat er voor nieuws verteld gaat worden, maar ik zal geduldig blijven.....
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, dat is me een dame, die Lily! Wat een mooie jurk én stola heeft ze nu, erg goed gelukt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk maar uit, straks wil ze nog langs de deuren om snoepjes op te halen ! Gr.Frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, leuk verhaal Rita, je verwent haar echt veel te veel. Maar ze ziet er wel prachtig uit.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een praatjes, bij mij had ze allang buiten gestaan ;-)
    Maar jij maakt ook nog van die prachtige kleertjes voor haar ook! Je hebt weer enorm je best gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan niet breien :( dus ik kan niet mee doen ! :(

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze ziet er prachtig uit. Happy Halloween. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk verhaaltje weer, Rita, KEILEUK!! (ja, ik spreek een klein woordje over de -Belgische- grens ☺)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een prachtige outfit heb je gemaakt voor Lily!
    Lijkt me erg leuk om mee te doen met de dinsdag poppendag. Ik heb net een beginnetje gemaakt met de eerste pop: maar ik heb alleen nog maar een voet, dus nog een beetje weinig om op mijn blog te zetten. Volgende week haak ik aan!

    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oei oei die dame heeft noten op haar zang zeg.
    Ik vraag me af of ik nog wel een pop zal breien stel dat ze net zo veel eisend worden als Lily? Ik heb hier nog steeds Tassie en Steffie die zonder kleertjes zwijgend op hun stoleltje zitten..

    En wie weet sluitik nog wel eens aan op de dinsdag poppendag aan

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mirakels nog aan toe, wat een meid is die Lily!!
    Nou, ik weet niet of het verstandig was om op al haar wensen in te gaan ('k hoop oprecht voor je dat ze nu een poosje tevreden is...), maar je hebt wel prachtige dingen gemaakt!
    Waar haal je de euvele moed en de tijd vandaan? Tjonge, wat een creativiteit van jouw hand..
    Maar laat Lily nu maar een poosje wachten hoor, anders word ze een verwend nest. En dat hebben die poppen van Arne en Carlos echt in zich, want hier is ook zo'n madammeke, Sterre... Maar ze wacht maar even!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt wat aan de hand met die Lily. Maar goed dat ik er geen heb, heb al werk genoeg met de kleikinderen en dat doen we dan ook met plezier. Je hebt weer mooie spulletjes gemaakt hoor.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze is helemaal klaar voor halloween ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahaha ja ja rotverwend :-) maar geef toe, ze past nu wel mooi in het geheel hé! :-)

    BeantwoordenVerwijderen