dinsdag 22 oktober 2013

De popjes zijn er weer!!

Het is weer dinsdag, dus houdt jullie klaar voor de poppenverhalen!
 
En vergeet de medeblogsters niet die meedoen!
 
Zoals bij Daniëlle, benieuwd of zij of Frouwien een nieuwe pop of een nieuwe outfit heeft.
Ook Akkelien zal zeker weer meedoen.
En Hannie leeft gewoon om poppen te maken :)
Of Marjolein haar pop afgeraakt is zal je zelf moeten zien.
Wie bij Wieke in de galerij "homemade by" zal staan is altijd weer een verrassing.
 
En we hebben misschien een nieuwkomer!  Jolanda van Filantrojopie heeft ook zin om mee te doen met de wekelijkse poppendag, ze mag er gerust bij.  Of ze deze week iets te vertellen heeft zullen jullie zelf moeten ontdekken.

En dan nu de perikelen ten huize "hobbyrita"

Op verzoek werd voor Lily een bolero gemaakt in de stijl van Halloween.

 
En zo is hij als ze hem aanheeft, nu heeft ze toch wel wat warmer met dit weer :)

 
Dan had ze nog bijpassende schoenen gevraagd, dus bij deze werden er schoentjes gebreid die sluiten met strikjes.



En zo ziet ze er nu uit, geheel gekleed en de harige spin heb ik weggehaald.  De beertjes en de andere beestjes hier in huis hadden er schrik van, dus heb ik 3 pompoentjes erop genaaid.
 
 
En Lily, content nu hoop ik???
 
Ja Rita, heel content, ik ben superblij met mijn outfitje!  Dankuwel!
 
 
 
Maar ook de andere poppen zijn niet vergeten.
Voor de hippie in wording werd al een setje kleding ontworpen.
 
De bloemenschoentjes werden al eerder getoond, nu hoort er ook een kleedje bij.

 
En voor het 2e setje kleding werden al uggs gemaakt.
 

 
De witte verrassing van gisteren is het truitje voor mijn boerinneke Fien dat al klaar is.

 
En er is een begin gemaakt met haar rok.

 
 
Hopelijk krijg ik tegen volgende week nog wat afgewerkt, want de poppen worden ongeduldig.
En de hippie kan bijna gestart worden, want de dame in kwestie had ze graag tegen november gehad.
Als de kleedjes al in de smaak vallen, heb ik al een goed begin gemaakt.
 
Tot volgende week en geniet van de poppen!
 
 

15 opmerkingen:

  1. wat leuk ziet er weer prachtig uit deze poppenronde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgens mij een volle kledingkast daar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie outfit, de bolero en de schoentjes maken het helemaal àf!. Ben benieuwd naar je boerinneke en je hippie, wordt vast weer erg leuk

    groetjes, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt goed je best gedaan hoor ,het is weer allemaal in orde, heel mooi.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat heb je weer veel poppenkleertjes gemaakt en het zijn stuk voor stuk hele leuke .........het is een waar poppenparadijs bij jou ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja die schoentjes en die bolero maken het geheel toch af. Niet moeilijk dat Lily content is. De rest van de kleedjes die je gemaakt hebt vind ik reuze. Die Hippie gaat content zijn.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Halloween outfit is helemaal prachtig. Ik zie ook aan haar gezichtje dat ze er blij mee is. Het andere setje ziet er ook erg leuk uit. Je bent een echte ontwerpster! Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooooooooooooooooh, wat gaaf allemaal!!!!
    Die kleertjes voor hippie in wording vind ik helemaal te leuk.
    Helemaal mijn smaak, ben verliefd en heel benieuwd naar de dame die ze aan gaat krijgen.
    Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi allemaal weer Rita, zo leuk elke week weer te zien wat jullie er bij hebben gemaakt
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig, wat heb je weer prachtige kledingstukken gemaakt voor de poppen! Mooie details weer.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pff Rita wat ben je weer actief geweest. Ik vind je Halloween outfit geweldig. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen