woensdag 5 juni 2013

Geen clubverslag, wel mijn maaksels!

Geen clubverslag, wel volgende week!
Alhoewel ik al spijt had dat ik mijn fototoestel niet bij had, sommige mensen hadden nieuwe werkjes mee, anderen heel mooie afgewerkte dingen, maar ja.
 
Even mijn verslagje van gisteren dan.
 
We hebben veel rabarber en ik heb nog wat confituur gemaakt van een kilootje.
 
Omdat het zo mooi weer was heb ik buiten in het zonnetje de rabarber gesneden en ik had hulp van tijger, 1 van onze 4 poezen.
 
 
 
 
Met dit als resultaat.

 
Ons meest favoriete receptje hier: 1 kilo rabarber met het sap van 1 appelsien.  Ik maak mijn confituur altijd met pec plus dan zet je eerst het fruit stilletjes op met de pec plus en als het genoeg gegaard is kan je het eventueel mixen (als je niet van stukjes houdt) dan voeg je 1/2 kilo suiker toe en zest (geraspte appelsienenschil) toe van ongeveer 1/4 appelsien.  LEKKER en fris!
Je kan ook combineren met aardbeien, verse ananas of meloen, ik heb al vanalles geprobeerd.
 
Nu mijn maaksels, veel is het niet, maar ja.
 
Omdat ik zondag mijn laatste sleutelhangers uitdeelde, heb ik er al een paar nieuwe gemaakt.
 

 
Even onze hosta's laten zien, ik vind het prachtige planten en heb er verschillende soorten van.


 
Onze witte druiven die tegen het huis opgeleid zijn.

 
Natuurlijk ben ik nog met andere dingen bezig maar die wil ik voorlopig liever geheim houden :)
 
 
 


10 opmerkingen:

  1. De confituur ziet er heerlijk uit!!!

    mooie sleutelhangers die je weer maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We maakten vroeger thuis ook rabarbermoes..., maar nooit met fruit toevoegingen, dat lijkt me een stuk lekkerder! Leuk om te lezen hoe jij het bereidt...
    Hosta's vind ik ook heel mooi, maar ieder jaar worden ze bij ons zo vreselijk door de slakken aangevallen, dat ik ze weg heb gedaan...
    Fijne dag, Rita!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgend jaar druivenconfituur :-) De rabarberconfituur ziet er in elk geval hééél lekker uit. En toffe sleutelhangers. Misschien een fototoestel vast aan een ketting aan je handtas hangen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tuinfoto's! Je hosta's staan er ook prachtig bij. En erg leuke sleutel/tassenhangers heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, die confituur van jou die ken ik. Die is ni lekker, die is gewoon bangelijk, overheerlijk, kei , fantastisch lekker... En mooie planten in de tuin, die kan je nooit genoeg hebben. Ben benieuwd naar de geheime plannen!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jam ,jam,bij het zien van deze foto's komt het water al in mijn mond!
    Gr,M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmmmmrabarber confituur is heel lekker maak hem gewoon met aardbeien mooie hosta's in de tuin groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk rabarber.. helaas heb ik maar 1 plant.. dus niet zoveel om in te maken, maar ik heb er wel lekker van gegeten als toetje!
    en wat is je druif mooi geleid!!!
    die van mij heb ik pas over een rozenboog heen gedrapeerd, nadattie 2 jaar wild over de grond had gekropen!
    ik zie nog geen bloemetjes of zo er in.. eigenlijk zit er net blad aan ahahhaha maar ja.. alles is laat dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb al twee maal compote gemaakt van de rabarber, ook heel lekker fris, sleutelhangers zijn weer prachtig, ga ook van die krulletjes maken voor mijn nieuwe ebike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie poes zag ik daar lopen. Je bent weer goed bezig geweest. Groeten uit eigen tuin dat is toch het lekkerst.
    En leuk ook die sleutelhangers.

    BeantwoordenVerwijderen