donderdag 15 mei 2014

Verzoekje

Een verzoekje kent iedereen natuurlijk.

Nu, ik kreeg er ook eentje van mijn schoondochter Leen, de mama van Liene.
Of ik voor Lowie, het zoontje van haar zus die 2 weken voor Liene is geboren, een poncho wou breien.
Lowie laat zich helemaal niet graag aan-en uitkleden, hij heeft iets tegen jasjes aan- en uitdoen en de mama ondertussen ook.
Dus dachten we dat een poncho misschien wel een oplossing zou kunnen zijn.
En wat doe je dan?
Juist, je neemt de auto, rijdt naar Zeeman, haalt wat wol en begint eraan.

Dus zullen de andere projectjes heel even wat aan de kant gaan vrees ik, of wat langzamer vorderen tot dit klaar is.
Een baby moet toch tenslotte iets meer aandoen als hij buiten de deur gaat dan zijn gewone kleedjes van binnen in huis.

Omdat het een jongen is koos ik voor grijs en groen en ga ik streepjes breien.


Zover zijn we al.
Wordt vervolgd.

Wat vinden jullie van de kleurencombinatie???

Voor de poes heb ik al hele leuke voorstellen gekregen voor de naam, nu nog kiezen....



19 opmerkingen:

  1. jij bent toch een schatje!!! Ik vind de kleurencombinatie heel mooi! Ik heb de zak wol die ik je de laatste keer dat ik je zag wou geven terug gevonden, dus als je nog eens bij ons in de buurt bent, kom dan eens op onze deur kloppen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gij zijt toch ne schattebol nummer één hé. Laat ze al haar werk liggen om voor die kleine Lowie een poncho te breien. Als dat ni wordt geapprecieerd, dan weet ik het ni meer hoor. De kleurtjes zijn lekker stoer.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie, stoere kleurencombinatie! Wat fijn dat jij daar direct mee aan de slag gaat! Het klinkt wel als een heel goed idee!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker stoer voor het kleine manneke. Een slimme oplossing ook!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een super goed idee om een poncho te maken! Lowie blij en de mama blij :-) De kleurtjes zijn ook heel tof en lekker stoer. Misschien kan je op de achterzijde nog een stoere applicatie zetten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke kleurtjes en wat zal dat makkelijk aan te trekken zijn.....goed idee hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief dat je dat gelijk gaat maken en de kleurtjes zijn prima daar gaan ze super blij mee worden.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleurencombinatie, zeker voor een jongetje. Wat een goed idee van die poncho. Ik weet nog dat ik zelf ook altijd moest zweten met een tegenstribbelend kind.

    Rita, bij deze bedankt voor je duidelijke uitleg, dat was heel lief van je. Volgens mij doen de link het nu.

    Een fijne dag,
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O Rita, wat ben je toch een goeierd! Alles aan de kant, dit knulletje gaat voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed gekozen , heel mooi. Hopelijk leukt het nu wel om het aan te krijgen.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed idee om het dan met een poncho te proberen! Ben benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Slim idee zo'n poncho, Ik ben benieuwd of het werkt. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt nu een goede smoes om weer iets anders te gaan maken. Wel een heel leuk werkje trouwens.
    Maar met iets nieuws beginnen is altijd leuk. Het is toch weer spannend hoe iets gaat worden.
    Brei ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben benieuwd om de poncho af te zien ,de kleuren zijn heel mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is alweer een aardig klusje van jou, leuk hé? zo blijven we lekker bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele mooie combinatie maar ik ben dan ook fan van groen :-) Tof dat je dat wil doen Rita! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo,

    Wat gaat dat mooi worden en de kleuren zijn leuk voor een jongentje.

    groetjes, Jaimie

    ps, dank u voor de berichtjes op mijn blogje steeds weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. elke reden is goed om wol te kopen!!!

    BeantwoordenVerwijderen