vrijdag 30 mei 2014

Een dagje Arnemuiden en Sluis

Vanmorgen vroeg opgestaan om op reis te gaan naar Arnemuiden, want ik had daar een afspraak gemaakt met iemand die jullie misschien ook wel kennen :-) rara....

Voor het vertrek werd de auto volgetankt en we vertrokken vanuit Hoogstade richting Arnemuiden.


Eenmaal de grens over konden we volop genieten van het hollandse landschap.


Met natuurlijk de windmolens overal.


Even later moesten we onder de Westerscheldetunnel doorrijden, 6 km onder het water door.


Snel, het moest zomaar opeens begeven en ik kan helemaal niet zwemmen.


Eindelijk kwam het bord Arnemuiden in zicht want we moesten zomaar eventjes een kleine 200 km afleggen voor we er waren.


Gezellige winkelstraatjes.


En op het marktplein was er het wekelijkse rommelmarktje.


Deze dame in klederdracht stond aan de kerk op het pleintje.



Op de hoek van het markplein ligt "Atelier Jaffari" het winkeltje van Jeanet, heel bekend van de blog "blij dat ik brei"


Deze mooie krans verwelkomt de klanten, heel leuk gedaan!


Die lieve Jeanet had ik gemaild om wat wol opzij te houden voor me, wol die je hier nergens vindt.


Natuurlijk was dit geen probleem en ik sprak af om hem zelf af te halen om Jeanet eens persoonlijk te ontmoeten.  Nu, hier heb ik zeker geen spijt van, we werden supervriendelijk onthaald, kregen meteen een tas koffie aangeboden en er werd honderuit verteld natuurlijk.
Zelf had ik wat van mijn breisels meegenomen omdat ze me dat gevraagd had, maar ook wat cadeautjes voor haar, maar daarover vertel ik in een volgend blogje meer, ook over wat ik daar meebracht.

We keerden huiswaarts en stopten nog even in Sluis om wat te eten en een wandelingetje te doen, maar ook nog wat gekocht natuurlijk, maar dat volgt later.


Even tol betalen en de tunnel weer in.


Om daarna afscheid te nemen van Nederland.

Misschien keren we binnenkort wel weer, Jeanet nodigde me uit om eens te komen naar een handwerknamiddag in het winkeltje om andere blogsters te ontmoeten en te pronken met onze maaksels en eventueel dan nog wat samen te handwerken.
Dus wie weet keer ik binnenkort misschien weer !

Jeanet, bedankt voor de hartelijke ontvangst, het opzijhouden van de wol en het superleuke gesprek!
Hier heb ik echt van genoten en ga ik nog dikwijls aan denken, zeker als ik met je wol ga breien.
Zo fijn om mensen te ontmoeten die dezelfde passie delen.









10 opmerkingen:

  1. Hoi Rita,

    Wat vond ik het leuk om je eindelijk een keer "live" te ontmoeten! (En wat heb je er leuk over geschreven!). Ik wil je nogmaals hartelijk bedanken voor je lieve cadeautjes en ik zou het heel bijzonder vinden om je een keer terug te zien op onze handwerkmiddag! Wordt vervolgd...?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh, poeh, wat een reis, maar Nederland is mooi, hè ;-)
    Leuk dat je ons laat meegenieten van de reis en de ontmoeting.
    Groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk! Zowel de Nederlandse landschapsfoto's (je bent meteen 'op vakantie' dan vind ik) en de kennismaking met Jeanet. Super dat het zo goed is meegevallen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je ons land bezocht :-) Het is zeker de moeite waard en al helemaal als je Jeanet ontmoet, dat is echt een gezellig mens! Ik ben benieuwd naar je aankopen, veel plezier alvast ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je er zo'n reis voor over had. Maar Jeanet is volgens mij een heel hartelijk mens. en jouw man gaat dan ook gewoon mee naar binnen bij al die kletsende dames? Ik ben benieuwd wat je nu weer gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat leuk! Wat een reis had je er voor over, voor deze wol. Jullie hebben er een mooie reis van gemaakt en leuk dat jullie zo hartelijk zijn ontvangen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verrassing dat ik bij Jeanet over jou mocht lezen! Je hebt er een flinke trip voor moeten maken, maar ik lees dat het de moeite waard is geweest! Leuk dat Jeanet een paar van je mooie creaties op haar blog heeft gezet, dat moet toch een aantal nieuwe volgsters opleveren denk ik ;-)
    Met een glimlach keek ik naar je foto's van Nederland, wat voor mij zo gewoon is, is voor jou nog speciaal (maar dat geldt ook andersom hoor!).
    Groetjes weer en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw dat is me een rit om wat garen te halen. Maar als je er een gezellig dagje aan koppelt is het natuurlijk super gezellig.
    groetjesjoke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat ontzettend leuk Rita om daar eens lang te gaan en ik ben benieuwd welke speciale wol je hebt gekocht.....
    fijn weekend, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat ben ik jaloers, moet het toch ook eens doen, zo te zien was het een prachtige dag met een fantastische ontmoeting, blij voor u Rita
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen