dinsdag 27 mei 2014

Poppenperikelen

Het is alweer dinsdag en dus poppendag.

Ga zeker langs bij de andere poppenmoeders, want ook zij zullen wel hele verhaaltjes te vertellen hebben over hun poppen, net als ik.



En dan nu mijn verhaal van deze week.

Je zal het niet geloven, maar hier staat de boel weer op stelten.
Ja, ik word hier serieus onder druk gezet, en nog wel door mijn poppen.

Ze hebben stiekem op de blogs en op het internet gaan rondkijken en kwamen met de volgende foto's voor de pinnen.




Deze tent zagen ze bij Sandra van "Blauw ruitje".



Ook deze komt van bij haar en je kan het al raden zeker?

Er volgden nog meer foto's.

Elske: tipi DIY

Mama Maakt ...: .. een wigwam

Is het duidelijk of is het duidelijk!  Hier moet ik toch niet veel meer uitleg bij geven denk ik.

Nu, dat vonden zij dus ook.

Vervolgens kwamen ze met dit af.


Deze stof hadden ze gekozen uit mijn voorraad aan stofjes voor een tent en stokken hadden ze ook al meteen meegebracht!  Hoe vindt je dat?

Allerliefste mama Rita, zou je voor ons alsjeblieft ook zo'n tent willen maken?  Enfin, eigenlijk noemt het een tipi of een wigwam, een indianentent en wij zouden heeeeeeel graag zo eentje hebben om te gaan kamperen.  We beloven plechtig om voortaan braaf te zijn, alle poppen, Lilly, meneer Wolmuis, Harry en Hetty haas en de nieuwe barbies, ze vormen samen een team.  Please, wil je dat voor ons doen???


Hoe kan een poppenmoeder hier tegenop?  En wat doe je dan???
Ja natuurlijk, je geeft toe.
  Dus jullie weten al wat me te doen staat de volgende weken.
Iemand nog ideetjes of wat ze nog nodig kunnen hebben om te kamperen?? Ideetjes welkom, alhoewel ik vrees dat de poppen wel ideetjes genoeg zullen aanbrengen.

Maar ondertussen heb ik niet stilgezeten.
Ik ben een nieuw patroon gestart van "zij maakt het".


Het muisje is dit keer aan de beurt.


Met gele fijne katoen wordt er gebreid op naaldjes 1,2 die ik kocht op hetzelfde adres.
Een gepriegel, maar ik hoop er een klein fijn muisje mee te breien.

En vergeet ook niet dat het "dankbare dinsdag" is op andere blogs.


Dit is voor alle trouwe volgers en voor de recente en voor iedereen die mijn blog bezoekt en een reactie achterlaat.




17 opmerkingen:

  1. je hebt het leuk vertelt rita en als ik zo naar dat konijn kijk schiet mij iets in gedachten dat patroon heb ik ook in huis eens bestelt bij zij maakt het ,moet er toch maar eens mee beginnen,,maar heb nu een paar andere konijnen op mijn blog gezet die ook heel leuk zijn. sucses met de wigwam rita we zien hem wel verschijnen als tie klaar is, grtjs mery

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt weer wat, Rita... Je hebt je weer wat op de hals gehaald! We wachten het af, wat het resultaat zal zijn.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie stofje voor een wigwamtipitent! Ja, net als alle andere kinderen houden je poppenkinderen natuurlijk ook van tentje bouwen.... Het is weer eens een ander klusje tussendoor en vast heel leuk om te maken.
    Het muisje gaat vast weer een mooie worden, maar op pennen 1,2 en dan zo weinig steken op iedere naald, ik vind je moedig!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk een echte wigwam, daar krijgen ze veel plezier van jouw poppekinderen.
    En nu je muisje wat zijn ze leuk he de patronen van zij maakt het .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is ook veels te leuk om niet te hebben heerlijk kamperen in de tuin of spelen ;o) en je muisje wordt vast ook weer heel leuk ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, ik vond die wigwam bij blauw ruitje ook zo mooi!
    Eerst een maken voor de poppen (als prototype)en dan een voor Liene! Die wil er straks beslist ook een!
    Pas op dat je geen kramp in je vingers krijgt van het muisjes breien! Gaat wel schattig worden, mooi kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een boefjes zijn die poppen toch, maar wel tof dat je voor ze aan de slag gaat!
    Succes!
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Rita, nu dat wordt een groot avontuur, maar ja als ze het zo lief aan je vragen, dan kun je niet weigeren toch?
    Maar misschien zijn ze wel heel de zomervakantie druk in de weer en lief aan het spelen als de wigwam klaar is, ze kunnen natuurlijk ook uitstapjes maken met de wigwam, een dagje naar de zee of naar de duinen, of logeren bij de boer, ja ja je gaat het nog druk krijgen poppenmoeder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allé, als ge zo een tent maakt zullen ze braaf zijn....Want anders dikke lagére... Het is me daar nogal een stelletje hoor. Zo samen spannen dat ge bijna niet anders kunt dan een tent te maken. Gelukkig heb je een handige Hubbie in huis. Ik denk wel dat het in orde komt.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een fijn muisje in elkaar priegelen wat leuk, het wordt vast prachtig! En dan ook nog even een tent maken, toemaar , de poppen zullen super blij met je zijn als ze straks met de tent er op uit kunnen trekken.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Rita, als eerste wil ik je bedanken dat je je blog niet meer in donker groen hebt, dit is veel prettiger lezen (oeps, wordt ik echt al zo oud?)
    Haha, die poppen van jou weten wel wat ze willen, maar het is ook zo leuk! Ik heb, toen mijn jongens nog klein waren, een tent voor zo'n mannen-barbiepop gemaakt, aaard met 2 slaapzakken, kussentjes en rugzakken (over priegelen gesproken...) en voor de playmobiel heb ik een bungalowtent gemaakt (precies zoals wij die destijds hadden), met nog enkele kleine tentjes en heeeeeeel veel slaaapzakjes van vilt. Ze hebben daar zo heerlijk mee gespeeld! Dus ik zou zeggen: doe je best, ze zullen er zoet mee zijn (maar of ze dan niet meer zeuren betwijfel ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als ze het zo lief vragen en beloven zoet te zijn, dan kun je inderdaad geen "nee" zeggen.
    Hoe komen ze op het idee??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ohhhh dat tentje!!! voor mijn tante hilde poppen!!! was het al maar vakantie, want nu nog efkes geen tijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha die Rita daar horen natuurlijk ook nog slaapzakken, een picknick mand en hele zomerse kleding bij. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hé Rita, op tijd op je strepen staan hoor met die boefjes rond je heen :-) Maar ze hebben natuurlijk wel alstublieft gezegd :-) Een paar dekentje gaan ze zeker ook nodig hebben! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Allee mama Rita schiet maar in t gang dat de wig wam op tijd klaar is ,ik bewonder je met die heeeeeeeel fijne naalden groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oeps Rita, die poppen van jou weten anders ook wel wat ze willen... Ze hebben toch toevallig niet al te veel contact met Sterre?
    Maar, ik moet wel zeggen dat ze een leuk plan bedacht hebben. Ik ben echt zeer benieuwd of dit hem gaat worden...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen