dinsdag 13 mei 2014

Poppendag

Dinsdag, dus poppendag, maar ik moet jullie teleurstellen.
Poes is niet afgeraakt, ik deed mijn best, maar zoals jullie al gezien en gelezen hebben moest ik de voorbije dagen werken, heb ik aan andere projecten gewerkt zoals de 2 bloesjes die genaaid werden, het borduurtje dat weer wat gevorderd is en werd er Moederdag gevierd.

Toch wil ik jullie laten zien wat ik nog klaargespeeld heb.

Zo was ze vorige week.


Het lijf was bijna af en er waren vier openingen voorzien voor haar voor- en achterpoten.


Zover zijn we nu.
Het lijf is af en de 2 voorpoten ook, met de eerste achterpoot is begonnen.
Dus bijna klaar, nog 1 achterpoot dan en haar staart en dan kan ik beginnen met opvullen en afwerken.

Zou het nu lukken tegen dinsdag?  Ik beloof heel plechtig om mijn best te doen.

En willen jullie mee helpen zoeken naar een naam voor poes?
Heel graag kreeg ik wat voorstellen waaruit ik dan een keuze kan maken.

Ga toch zeker eens kijken bij de andere poppenmaaksters.

en een nieuwkomer die ook heel graag wil meedoen zegt ze

Welkom bij de club van de poppenbreisters Peggy!  We kijken uit naar de poppen die je gaat maken en aan ons zal laten zien.

Bij Wieke is het nog steeds stil op de blog.

Veel plezier met de poppen en bij de anderen met dankbare dinsdag!

bewustwording van wat er al is


13 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je toch wel best opgeschoten bent hoor!
    Ik vind het een beetje moeilijk om een naam te vinden voor een beestje dat nog niet af is, de "ziel" zit er nog niet echt in, maar misschien is Chellester een leuke naam? (vraag me niet hoe ik er aan komt, komt zomaar in me op :p )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, Rita, dat vind ik heel moeilijk, een naam te verzinnen voor jouw creatie!
    Wat leuk dat er een nieuwe aanmelding is voor poppendag! Ik ga snel ook even kijken bij Peggy!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi word poes zegen een naam nou ja daar ben ik niet zo goed in hoor. maar vooruit sammy.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zo'n zielig lapje straks zo'n mooie poes wordt.
    Het is net als een rups die uit zijn cocon kruipt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het geeft toch helemaal niks dat poes nog niet af is! Het handwerken moet natuurlijk geen 'aangenomen werk' worden, je moet er van genieten en het doen op de momenten dat je er tijd voor hebt en plezier in hebt en je er niet door 'gedwongen' voelt.
    Zo, genoeg wijze woorden vanaf deze kant, ahum ;-)
    Ik vind dat poes evengoed al lekker opgeschoten is hoor, dat koppie ziet er al zo lief uit.
    Oeps een naam voor haar bedenken is zo eenvoudig nog niet hé...
    Wat dacht je van Eline? (Liene door elkaar)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het komt helemaal goed met poes Poelepetoet.
    Mijn man zegt altijd: je moet kijken naar wat je wél gedaan hebt.....
    Fijne dag.
    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rustig aan word het dan toch een prachtige poes.
    Groetjes JOke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. P(oes r)ita= Pita!?! Hoezo niet opgeschoten? Weet niet op wat voor batterijen jij loopt, maar die wil ik ook ! Je gaat als een speer! Gr frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kan ook niet alles gelijk doen , wat je wel zou willen.J hebt mooie werkjes gemaakt !
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat worden die kleuren van de poes leuk een echte lapjeskat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Al heb je misschien niet zo veel aan de poes verder gedaan, je hebt toch aardig al wat andere mooie werkjes verder gemaakt.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je poes ziet er toch al wel heel mooi uit hoor en groeit toch langzaam. Dit is het patroon van poes Mies toch? Ik ben er ook net mee begonnen, maar met mijn weinige breiervaring gaat het niet snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mens kan niet alles..., dus die breierij komt wel wel weer hoor...
    Ik vind de poes erg mooi worden, en wat dacht je van Pooky als naam?

    BeantwoordenVerwijderen