dinsdag 20 mei 2014

Poppen- en poezendag!

Joepie, het is alweer poppendag en met trots kan ik vertellen dat de poes afgeraakt is.

Eerst en vooral bedankt om te helpen zoeken naar een naam voor poes.
De origineelste vond ik het voorstel van Frouwien, zij koos voor de naam P(oes en R)ita, een samenvoegsel van de 2 namen.
Ook Marjan deed een heel goed voorstel, zij gooide de naam van Liene om en kwam tot Eline of Enile.

Persoonlijk ga ik voor Pita omdat ik het een pittige naam vind voor een poesje dat er toch wel een beetje pittig uitziet, qua kleur en qua look.
Neem het me niet kwalijk Marjan, maar je namen hou ik in mijn achterhoofd want ik ga zeker nog knuffels maken en dan komen die namen nog wel van pas denk ik.

Dan volgt nu het verhaal van poes.


De 2 achterpoten werden afgebreid en met de staart begonnen, waar ik een foto vergat van te maken.


Vervolgens werd er begonnen met het hoofd te vullen en af te werken.
Poes begon al vorm te krijgen, maar ik vond ze nog steeds niet geslaagd.

Dus werd er verder gevuld....
Met dit als resultaat.


Mag ik me voorstellen?  Mijn naam is Pita!
Ik ben een vrolijk, gek, vliegensvlug poesje dat graag overal rondneust.


Mmmmmm, zou er hier een muisje in verstopt zitten????


Pffff, effe uitblazen in de zon.


Pita, kom uit de bloemen!!!  
Oeps, wat een gekkerd is dit!  Een bloempot met grote ogen die me aankijken en voeten eronder!!  Heb je dat al ooit gezien????
Die heb ik wel ooit in de les geschilderd, bij het porseleinschilderen, dus een beetje voorzichtig!
Ok, ok, ik kom er al af...


Efkes bij honingbeer in zijn nek zitten, leuk naast de lavendel, ruikt lekker!


En van wie zijn die minischoentjes hier?   Ze zijn zoooo schattig, zouden ze mij niet passen??
Nee Pita, die passen je niet, trouwens, poezen dragen geen schoenen!
Dat zijn kabouterschoentjes en daar passen je pootjes niet in, geloof me nu maar.
Pff, 't is altijd iets, ik vond ze net zo leuk.


En hopla, daar zit ze alweer tussen de druiven.
Pita, wat doe je daar nu weer??
Heb je al ooit zo'n grote vlinder gezien?? IK NOG NOOIT!!! Dat moet ik toch van korterbij bekijken dus, hmmm, rare vlinder, die beweeg niet.
Natuurlijk niet, het is geen echte, het is versiering voor in de tuin.


En zo ging ze nog een tijdje door hoor, ik was bekaf.  Pas als het donker werd kwam ze binnen.

Hier gaan we zeker nog avonturen mee beleven!!

Vergeet niet om de andere poppenmoeders te bezoeken en aan te porren om hun poppen af te maken.
Het is leuk om poppen te maken, er komen steeds meer poppenliefhebsters bij, gezellig!

Ga dus kijken bij:

Benieuwd wat zij deze week gemaakt hebben.

Volgende week moet ik nog een straf verhaal vertellen, want er is hier weer het één en ander aan de hand met de andere poppen hier in huis, met de barbies die ik kocht en Lily natuurlijk!

En het is ook weer dankbare dinsdag!




20 opmerkingen:

  1. Hard gewerkt Rita! Poes Pita ziet er leuk uit!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, poes Pita heeft nog maar juist het daglicht gezien en is al vlug in de weer geweest. Zoals een echte poes betaamd, zit ze overal in en onder en moet alles onderzocht worden. Je hebt weer wat n huis gehaald hé. en dan hoor ik dat het weer wat geeft met Lily en de barbies. Ai, ai, ai, hopelijk heb je het een beetje onder controle. Ja als poppenmoeder heb je het niet altijd even gemakkelijk hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige Poes Pita! Maar wel een dondersteen weer; je zoekt ze wel uit hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pita is een schatje! Wel een ondeugend schatje;-) zo leuk!
    Ik geniet erg van je poppen dag verhalen, van de rest ook overigens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke poes is dat geworden met die kleuren, maar je hebt je handen er vol aan. Ik hoop dat je nog aan leuke dingen maken toekomt met zo'n handenbinder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gelukt en een hele goede naam, Pita! Mooie foto's en een leuk verhaal!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een dondersteen die Pita Poes de naam past heel goed bij haar hoor , ik hoop dat ze ook nog wel lekker gaat slapen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh,wat leuk dat je Pita als naam koos! Is altijd lastig,een naam zoeken, het moet ook lekker"bekken"! Haha, ben zo benieuwd wat Liene straks tegen Pita gaat zeggen, een verbastering van namen of zoals mijn neef ,toen hij 1 was ,zei: DIE. En dan ook nog dwingend met het vingertje wees! En de hele familie in paniek zoeken, wie heeft Die gezien? Dat gaat nog wat worden met zo'n ondernemende poes!grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  9. :))))))) top die poes van jou pas maar goed op haar !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knappe naam , hou ze maar in het oog of er gebeuren
    nog ongelukken.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pita is een ondernemende poes, ik zou maar goed op haar passen want voor je het weet zit ze in een hoge boom en durft ze niet meer naar beneden, hihi. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou nou, die Pita is een ondernemende poezendame. Wat heeft ze al veel avonturen beleefd in haar korte leventje. Je mag haar wel goed in de gaten houden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattige poes is Pita zeg! Heel leuk geschreven.
    Fijne dag!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Rita proficiat Pita is prachtig groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pita is een hele mooie naam voor een hele mooie poes! Niks geen probleem dat je 'mijn' namen niet gekozen hebt, dat geeft toch helemaal niks! Het is een hele mooie poes geworden, complimenten hoor!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou..., saai is het in elk geval nooit bij jullie! Dat wordt nog goed opletten met acrobaatje Pita... Ze zeggen wel dat een poes altijd op zijn pootjes terecht komt, maar ik heb ook wel eens anders gezien hoor.
    Maar ze is een knapperd en hoe gezellig zal het zijn met al haar ondeugende streken.
    En dan je poppen er nog bij... Houd ze onder de duim hoor, ik ben eigenlijk reuze benieuwd naar je verhaal...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pita is een prachtige poes geworden.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een stoer poezenbeest. Dat geel springt er zo mooi uit.
    Ben benieuwd naar de andere poppenverhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha jij bent mooi druk met deze pittige poes! Pita is erg leuk geworden, je hebt er wel een ondeugend karakter ingebreid!

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vandaag ook weer achter Pita moeten aanhollen? :-) Leuke (samengestelde) naam voor dit schatje!

    BeantwoordenVerwijderen