zondag 25 mei 2014

Rups, borduurtje en spaanse frangipannetaart

Van de week heb ik nog een rupsje gemaakt van restjes stof, altijd handig als kraamcadeautje.


Snel gemaakt en toch leuk.


Zeker als je hem een vriendelijk gezichtje geeft.


Mijn borduurtje is eindelijk ingekaderd geraakt, nu nog een plaatsje vinden om hem op te hangen.

En dan onze nieuwste aanwinst.
Mag ik jullie voorstellen aan de Kenwood keukenrobot?


Hier droomde hubbie al lang van en nu hij in pensioen is en veel meer tijd heeft hebben we hem uiteindelijk aangeschaft.  Dan kan hij 1 van zijn geliefde hobby's uitoefenen: bakken.

En natuurlijk werd hij meteen getest.
De eerste taart: een spaanse frangipannetaart.


Ziet er lekker en is het natuurlijk ook!

Hubbie heb ik wel verwittigd, als hij veel taarten gaat bakken zal hij ertegen moeten kunnen dat zijn vrouwtje zal verdikken :-)

Straks gaat hij brood bakken, lekker vers!



17 opmerkingen:

  1. hoi rita,
    Dat rupsje ziet er schattig uit.
    En die taart ziet er lekker uit. Aan die keukenrobot gaan jullie nog veel plezier hebben.
    Smakelijk alvast.
    Liefs Sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie rupsje. Erg mooi ingelijst. Blijft een erg leuk patroon. De taart ziet er erg lekker uit. Zo'n keukenmachine is ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow die keukenrobot...ook mijn droom! die komt er ooit nog! en die taart ziet er ferm lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super die keukenrobot... Ben benieuwd wat daar allemaal mee gemaakt gaat worden. Houd je ons op de hoogte? Dan wordt het ook een beetje Hubbies blog, hihi.
    Dat rupsje is grappig geworden. En de woorden op je borduurtje zijn zo waar, die moet je goed in het zicht hangen, hoor..
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk zo'n rupsje, en die machine dat is echt een droom voor elke keuken prins of prinses.....straks ga je nog recepten delen met ons ;o)
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amaai super voor hubby , maar wat is een spaanse frangipannetaart , wat is het verschil met ene van bij ons ?,,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat leuk dat je man van bakken houdt! Mijn man staat heel graag in de keuken, maar bakken, nee, dat is niet zijn ding. Ach, je kunt niet alles hebben :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk rupsje, handig achter de hand al wat klaar te hebben.
    En o o o een man die gaat bakken, daar komen idd de kilootjes er bij (hahah had ik ook toen mijn dochter bakkers opleiding ging doen)
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf dat je man graag in de keuken bezig is. Mijn man kan totaal niets op dat gebied!
    Schattig rupsje heb je gemaakt, Rita.

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo,

    Lieve rups, mooi borduurtje en hhmm die taart ziet er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, je hebt alweer wat nieuws gemaakt. Hoe doe je dat toch allemaal?
    En wat heerlijk dat zelfgebakken eten en al helemaal als het voor je gedaan wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het rupsje is mooi ,je borduurwerk prachtig en heel lekkere taart maar oei oei oei de lijn groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Proficiat met je nieuwe aanwinst, je zal er veel plezier van hebben, weet ik uit ondervinding. Je naaiwerkjes zijn ook weer tof.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooo, ik zit hier juist met een tas koffie voor mijn neus. Kon ik nu maar een lekker stukje taart proeven. Nog veel bakplezier !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief rupsje , en je borduurwerkje is schitterend , helemaal mijn smaak !!
    Tja , Er vlogen idd de nodige vleeswaren door de kamer toen al mijn DMC op de grond lag , maar dat was nog niks vergeleken bij wat ik gisteren riep toen er een vulling uit mijn tand viel tijdens het poetsen, grrrrrrrrrrrrrrrr !!!!! hahaha
    kan je me een stukje van die taart emailen , die ziet er zo lekker uit !!! haha
    liefs, Patti

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een schattig rupsje, Rita.
    En ohoh, ik ben jaloers, die keukenmachine is ook mijn droom. Wat zullen jullie genieten van al die lekkere baksels die je man nu gaat maken!
    Liefs,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ai,ai kan maar weerstaan aan al dat lekkers,groetjes
    M

    BeantwoordenVerwijderen