dinsdag 13 oktober 2015

Nog een poppendag van Frouwien

Alweer poppendag en alweer moet ik bekennen dat ik geen tijd heb gehad om aan een knuffel of pop te breien.
Niet dat ik dat leuk vind, eigenlijk zou ik heel graag weer de draad opnemen, jaja, letterlijk en figuurlijk, maar als je bestellingen krijgt gaan die nu eenmaal voor.
Hopelijk vind ik tegen volgende week toch nog een gaatje om iets te breien.
En anders heb ik tegen dan wel een probleem vrees ik.

Gelukkig bestaat er dan een Frouwien, een schat van een vrouw, die ook heel graag knuffels maakt en die me toestaat om haar foto's te gebruiken. 

Herinneren jullie nog van vorige week?


Ze maakte een bungelolifantje uit het nieuwste boek van Monique Vos.
Hij werd meteen het vriendje van Bram en werd Fantje gedoopt.


Nu, Fantje kreeg een grote broer erbij en wat voor eentje!
Kijk hem daar eens zitten met zijn lieve snuit, hij kreeg de naam Trompet, heel toepasselijke naam vind ik, als je bedenkt hoe een olifant wel kan trompetteren met zijn slurf.


En kijk hoe trots Fantje naast zijn grote broer poseert.
Zijn ze niet schattig???

Dus, zoals beloofd, doen we ons best voor de volgende poppendag, maar beloven doe ik niks.
Misschien beleven de poppen ondertussen ook nog wel een spannend avontuur, wie weet.


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij 



Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!


Vergeet ook niet om tussenin ook de blog van Poppe-mie te bezoeken, want Bart gaat in naam van Peggy af en toe op de blog zeker nog poppenverhaaltjes schrijven en ook haar laatste poppen nog verder afwerken.

Aan de nieuwe volgers, van harte welkom, er komen er nog steeds bij, leuk!

10 opmerkingen:

  1. wat liefff en wat zal hij blij wezen met zijn broertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wat leuk! Een grote broer voor Fantje! Heel leuk om te zien! En ik hoop voor jou dat je binnenkort toch tijd hebt om iets aan je poppen en/of knuffels te doen, want ik weet dat je dat zelf ook zo graag doet.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief, een grote en een kleine olifant. Toepasselijke namen, inderdaad.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat handig een poppenmoeder achter de hand ;-) Het is een vrolijk stel en Rita, we kunnen nu eenmaal niet alles tegelijk.

      Verwijderen
  4. Dat is één van de redenen waarom ik twijfel om op bestelling te gaan werken. Ik weet niet of ik de daaraan gekoppelde "moetens" wel zo fijn vind. Of beter gezegd: wanneer iets moet, dan doe ik het niet zo graag meer.
    Ik duim alvast voor enkele poppenbreigaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De olifantjes zijn echt heel schattig. En succes met je bestellingen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een droppies zeg, echt leuk geworden. Tja dat heb je soms met opdrachten.. dat moet dan eerst af. Hopelijk wil het een beetje vlotten en kun je daarna weer lekker met je poppen verder.
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen