donderdag 1 oktober 2015

Clubjesbericht

Vorige maandag was ik op het maandelijks clubje bij kruissteekmieke maar zoals nogal dikwijls gebeurt, was ik weer mijn fototoestel vergeten, maar kruissteekmieke had het hare wel bij en maakte foto's die bij haar binnenkort wel op de blog zullen komen.

Vorige dinsdag was dan ons wekelijks clubje hier bij ons en deze keer, jawel, fototoestel meegenomen en foto's gemaakt!


Deze keer de dames in actie, Anita die ijverig knipte aan haar slaapmannen.


Nicole, die alweer een volgende doek aan het haken is.


Irma begon al handschoenen op proef omdat ik binnenkort, aan wie het wil, het ga leren.


Ook dit is een werk van Irma wat ze nog bezig is in kruissteek.


Arlette werkte naarstig door aan haar naaldschilderij.


Greta begon ook om te oefenen met 4 kleine naalden om vingers te kunnen breien.


Josephine naaide een doosje om een aansteker in te bewaren op plastiek canvas.


Marie-Jeanne werkte aan een opdracht met muisjes en hartjes.


Linda breide aan een mooie ajourtrui.



En dan laat ik nu de poef zien die helemaal af is nu.  Greta heeft ze helemaal opnieuw bekleedt


en met knopen versierd, maar ook nieuwe pootjes ondergezet.
Zij leert in avondschool voor meubelstoffering en hoopt binnenkort haar diploma te behalen om dan ermee aan de slag te gaan in bijberoep.

Mijn werk vergat ik, maar dat komt nog wel aan de beurt de volgende dagen.



7 opmerkingen:

  1. Wat is handwerken toch leuk, jullie hebben een leuke groep en zijn allemaal creatief op verschillend gebied. Zo leer je ook nog van elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat veel verschillende technieken en werkstukken! Altijd leuk, samen aan het handwerken!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi allemaal weer en zo verschillend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat ieder zo op zijn eigen manier bezig is.
    Ik moest wel een beetje grinniken om het woordje 'slaapmannen'. Ik ben benieuwd hoe die eruit komen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi al dat verschillende werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw allemaal druk bezig groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn handen beginnen gewoon te jeuken bij het zien van al die werkjes.....Mooi!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen