vrijdag 30 oktober 2015

Breinieuws

De laatste tijd is mijn grootste passie breien, misschien was het jullie al opgevallen.

Dat komt misschien ook doordat ik een aantal jaren niet heb kunnen of mogen breien.
Na mijn operatie voor borstkanker heb ik een aantal jaren problemen gehad met ontstekingen en overbelasting van die arm waardoor ik blijvend lymfoedeem heb waarvoor ik elke week kiné krijg.
Hierdoor blijft het perfect onder controle en stabiel, ik kan soms zelfs een weekje overslaan als ik op vakantie wil zonder problemen.
Daardoor heb ik lang niet kunnen breien omdat dat problemen gaf voor mijn arm.

Sinds een tiental jaren heb ik het stilaan terug opgebouwd, in het begin mocht ik van mezelf 4 naalden per dag breien, later 6, dan 8 en zo elke keer meer tot het niveau van nu, ik brei ongelimiteerd zoveel ik wil zonder gevolgen.
Daarom geniet ik dubbel zoveel als ik brei nu.

Het breinieuws van vandaag dan:
eerst en vooral zijn de handschoenen af.


een mooi en leuk paar vindt iedereen.

Als tweede kan ik melden dat blok 15 van de meebreideken eindelijk af is.


een foto met en zonder flits.


Dit vind ik zelf een heel mooi blok, deels door de kleur, deels door de kabels erin.

Tot slot de sneak peak van in de week, er waren een paar mensen die het al geraden hadden.


Dit lapje met lace-garen in 3 kleuren, waarvan 2 met kleurverloop,


wordt een sjaal!
Heel leuk om te breien en door het kleurverloop wil je almaar verder breien om het effect te zien.
Ook deze wordt misschien in een les gestopt.

Het leren breien van sokken, handschoenen of andere leuke en mooie dingen, vind ik geweldig!
Zeker als de mensen tevreden zijn over wat ze geleerd en gemaakt hebben.

Zaterdag is het weer les.



15 opmerkingen:

  1. Breien is niks voor mij ...
    Fantastisch om van jou creaties te genieten ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn voor je dat het weer goed gaat met breien, zeker als dit je favoriete hobby is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Breien,haken ,borduren...zo leuk om te doen, maar ik heb niet zoveel geduld en ook gauw last van brei-en haak-rsi ! Dus het blijft bij bij poppen en beesten formaat!Ik heb altijd zo'n bewondering voor jullie prachtige kant-achtige gebreide shawls die ik voorbij zie komen.
    Ha, ik zie dat jij dat ook hebt: vaak zijn fotos zonder flits veel duidelijker dan met,ook al denk je dat het te donker is!
    Ben zo benieuwd hoe jouw deken eruit gaat zien.
    Het is dat je zover weg woont...anders zou ik bij je op 'handschoenenbreiles' (he,mooi scrabblewoord!) komen!
    grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je deze breihobby weer helemaal onbeperkt kunt uitvoeren. Wat is de sjaal ook prachtig. Veel plezier met de lessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je zo kunt genieten van breien. Dat vond ik ook een heel leuk blog om te maken :-)
    Je handschoenen zijn inderdaad prachtig! En dat wordt je sjaal ook.
    En ja, ik vind dat ook leuk, iemand iets anders leren en dan nog wel iets dat je zelf heeeel leuk vindt!
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hey , idd breien moeten laten is lastig en super dat je dat voor jezelf zo mooi weer opbouwde , zijn de handschoenen met sokkenwol gebreid , ik heb de mijne ondertussen al wel 10 jaar denk ik en dat verslijt dus niet hé en superwarm , grts en het ga jullie goed hé

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Breien ja, heerlijk!
    Tot voor een paar jaar terug verkondigde ik altijd dat ik NIET on haken......
    Totdat ik gewoon de haaknaald gepakt heb en tegen mezelf zei: Kom op Marian, je kunt breien, maar ook haken!!
    Maar stiekem vind ik breien toch misschien nog wel fijner als haken....
    Alleen breien in de auto kan ik niet, haken wel...

    Die sjaal...... Prachtig!!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch knap dat je zulke handschoenen breit!! Heel erg leuk zijn ze ook nog!! Maar vooral veel bewondering dat je zelf het breien weer hebt opgebouwd en dat je het nu weer zo goed en veel kunt doen!! Petje af voor jou!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige handschoenen, maar ook je sjaal wordt mooi. Fijn dat je weer kunt breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik heb een poos niet kunnen breien, maar nu het eindelijk weer wel kan, geniet ik er net zoveel van als jij. Fijn hé dat je er weer mee bezig kunt zijn. En natuurlijk helemaal leuk dat je het breivirus in de lessen door kunt geven (eindelijk een virus waar de meesten niet huiverig voor zijn :-)
    Het sokkentreintje is verdwenen zie ik, maar een sokkenbloem is óók mooi :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie handschoenen! De sjaal vind ik prachtig! Ik kan wel zigzag haken, maar breien... nee, niet inzigzagpatroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Handschoenen en andere breiwerken zijn heel mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi die handschoenen en de sjaal wordt prachtig. Weer zo'n mooie blok af voor je deken, je schiet lekker op. Ik herken het, op het moment kan ik ook niet zo lang breien als ik zou willen, slijmbeursontsteking in mijn schouder :(

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat je weer kunt breien als nooit tevoren...dan geniet je er dubbel van.
    En je kan het heel mooi, Rita.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen