vrijdag 22 augustus 2014

Rommelmarktvondsten en nog wat.

Gisteren waren we op de gewone wekelijkse markt in Middelkerke en daar vond ik toch wel iets mooi EN handig voor mezelf.


Een heel mooi elegant borduurschaartje.

Daarna gingen we naar de rommelmarkt in Westende en daar bracht ik mee....


Een hele reeks boeken van Pinkeltje, 20 delen in totaal, zo goed als nieuw voor 15 euro.


Dit is puur jeugdsentiment, als tiener las ik deze hele reeks boeken zelf allemaal, wel uit de bibliotheek toen, maar nu hoop ik stiekem dat Liene ze even graag zal willen lezen.  Ik kon ze echt niet laten liggen.

Daarna zetten we ons tochtje verder naar Nieuwpoort waar we natuurlijk eens moesten binnenlopen bij "Boekenvoordeel" en wat zag ik daar?


Dit geweldige boek, Shetlandkant breien, hier wil ik al jaaaaaren iets mee maken, en ik heb er zelfs al wol voor klaar liggen!


Piepkleine wiebeloogjes (waarvoor die nodig zijn vertel ik nog) bracht ik ook mee en de linten waren in aanbieding, heb je toch altijd nodig?

Eenmaal thuis maakte ik deze sleutelhanger nog af, naar het voorbeeld van Karin aan de haak.


Voor- en achterkant.


Alweer eentje voor bij de collectie :-)


14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie en verantwoorde koopjes! Veel plezier ervan! En de sleutelhanger vind ik heel geslaagd, mooi en kleurig.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke vondsten ...
    Fijn weekend ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dit keer hebben ze op de markt wel heel veel mooie spullen klaar gelegd! Goed dat je ze zag en hebt meegenomen ;-)
    Liene gaat vast smullen van de Pinkeltjesboeken, eerst als jij er uit gaat voorlezen en later als ze ze zelf gaat lezen. Volgens mij vind ieder kind ze leuk.
    Dat Shetlandwolboek, geweldig lijkt me dat. En als je er wol voor klaar hebt liggen is het boek helemaal op de goede plek beland.
    Het mooie schaartje komt vast bij de borduurspulletjes te liggen, zo wordt het draadjes knippen en afhechten net iets leuker ;-)
    Veel plezier met al het moois wat je hebt meegenomen en bij het maken van je sleutelhangers, het is vies weer dus lekker binnen aan de slag.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooo dat schaartje, zo eentje staat er ook nog op mijn lijstje (samen met nog veel, eu...heeeel veel).
    Ja en boekenvoordeel, heb er ook nog strikjes en lintjes gekocht. Had nochtans niks nodig ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw gij hebt ook toffe dingen gevonden... en dat sleutelhangerke is echt schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie vondsten. Pinkeltje blijft altijd leuk, als Liene straks groter is kun je haar heerlijk voorlezen. Mooie sleutelhanger, leuk in die kleurtjes.

    groetjs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt weer ne goei slag geslagen op de rommelmarkt en Hubie maar werken jaja groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het schaartje een absolute topper!
    Heerlijk om zulke mooie dingen tegen te komen voor een prikkie...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi schaartje, je zou ze er zo een verzameling van gaan maken.
    Pinkeltje heb ik ook wel gelezen maar volgens mij waren het niet mijn favorieten.
    En dan zo'n boek, geweldig vooral als je er al plannen mee hebt.
    Jou dag was weer goed besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat een mooi borduurschaartje. Bijna zonde om te gebruiken, ;-)
    Voor de rest heb je ook zeker goede inkopen gedaan.
    En je hebt je ook weer wat werk op de hals gehaald, maar dat is aan jou wel besteed.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie aanwinsten, Rita. Shetland kantbreien, daar heb ik nog nooit van gehoord, dus ik ben heel benieuwd naar je breiwerk!
    Groetjes en een fijn weekend alvast.
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waah ,dat schaartje heb ik ook . Leuk is ie he ?En superscherp !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. weeral zo tof , en rommelmarkten zijn leuk hé , wij waren verleden week in oudenburg waar ik 7 bollen fenna wol kon kopen voor een prijsje , en die boekjes super , Liene zal daar nog van genieten hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige vondsten op de rommelmarkt! Vroeger was ik echt grote fan van Pinkeltje, pure nostalgie. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen