maandag 11 augustus 2014

Babysit van dienst en nog wat potjes

Zondagvoormiddag mochten we babysitten op Liene.
Het is altijd weer een plezier want het is een vrolijk kind dat heel veel lacht.

Ze voelde zich hier thuis bij moeke en vake.


Flesje drinken (daar word ik zo moe van)


Wat bij vake spelen


Om dan in slaap te vallen op de schoot, zooo lief!!

Zelf ben ik helemaal in de ban van de opkikkerpotjes, ga ze in veel kleurtjes maken denk ik.

Hier maakte ik dropmonster en hartedief.


Je kan ze echt in alle kleuren maken en dan met gepaste kleur snoepjes vullen.
Droppie maakte ik van een geleipotje, gevuld met drop natuurlijk en hartedief van een potje babyvoeding gevuld met rode hartjes om in de kleur te blijven.

Eigenlijk is hartedief iets beter misschien, ook schattiger, wat vaster gehaakt met iets dunnere wol en een haakpen nr. 2.
Het hartje eraan haakte ik naar het voorbeeld van Blij met draadjes.
De gekleurde wiebeloogjes vind je bij Hema, de snoepjes vond ik bij Action.
Ik ga er zeker nog maken, dit zijn hele kleine projectjes die snel klaar zijn en die mijn hand nog aankan.
Zou ik hartedief nog een mond geven of niet?  Ik weet het niet zo goed.
De neusjes zijn van die witte wattebolletjes die je bijna overal kan kopen.

Op de planning tot 15 september staan nog:
1. het afwerken van hubbie's sokken
2. het afwerken van de hond voor mijn kinesiste (enkel nog de staart)
3. afmaken van mijn groene biscornu

Met de overige tijd maak ik nog wat potjes of kaboutertjes (tegen kerst moet ik er zo'n 15 maken).
Ook heeft mijn kinesiste nog een kikker besteld die ik moet breien, maar niks dringend.


15 opmerkingen:

  1. Leuk die potjes! Ik zou geen mond doen bij Hartedief.
    Over Hartendief gesproken: wat een mooi, lief meiske is Liene toch! Heerlijk om daar opa en oma voor te mogen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een dot van een Liene zo'n lief kopje heeft ze, en het is leuk te zien hoe jullie genieten van haar.
    je opleukerdjes vind ik ook zo gezellig het hartendiefje is ook een schatje of ze een mondje nodig heeft????
    soms kan zonder ook prima.
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie toch een lieve kleindochter. Fijn hé om te mogen baysitten ;-)
    Wat de mond van hartedief betreft: het kan zowel met als zonder hé. Als ik hartedief alleen zie staan, is ze zonder mond helemaal goed, maar als het dropmonster er naast staat te pronken met zijn grote mond, dan is hartedief ineens een beetje kaal... Kortom, je hebt helemaal niets aan me, hihi.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke variaties heb je gemaakt op de snoeppotjes! Ja, met of zonder mond, dat is iets dat je zou moeten uit proberen. Een soort van kusmondje zou misschien wel heel leuk zijn?
    Fijn dat jullie zo genieten van kleine Liene!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van de kleine kapoen ...
    Gezellig mooie opkikkerpotjes ...
    Fijne maandag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar gij zijt toch ook een actieve, en dan nog babysitten erbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje, die Liene!
    En het hartjespotje vind ik ook zo leuk. Misschien een paar lipjes van vilt erop plakken?
    Gelukkig is 15 september nog ver weg, gezien je lijstje.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's van Liene, heerlijk zoals ze bij je ligt te slapen.
    Je potjes zijn weer leuk geworden, leuk om cadeau te geven. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat wordt je kleindochter al groot, Rita. Jeetje, de tijd gaat ook zo snel.
    Je opkikkerpotjes zij zó leuk!!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed,gezien om die potjes in verschillende kleuren te maken. Altijd leuk om af te geven. Wat groeit die Liene toch!!! Zo een pracht meid.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zitten jullie daar te genieten, Rita... Prachtig om te zien!
    Ik snap best dat die potjes zo leuk zijn om te maken, ik denk dat het ook heel dankbare cadeautjes zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk om zo samen van je kleindochter te genieten.
    Ik denk dat je potjes zo wel goed zijn, het valt niet op dat er geen mondje is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schatje is Liene, en wat gezellig om samen zo op haar te passen en er van te genieten.
    De potjes zijn erg leuk geworden, ik heb laatst een opkikkertje gemaakt. Leuk idee hoor met die hartjes en dropjes, dat ga ik zeker onthouden!!

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat jullie er zo van genieten om te babysitten! Ik blijf het zeggen, die gehaakte hoofdjes zijn geweldig. Laat je creativiteit maar los. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk hé Rita met zo een klein bouleke in huis ,de potjes vind ik ook supeeeeeeeeeeer groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen