zondag 24 augustus 2014

Borduurmood en kousen

Ja, ik geef het toe, momenteel ben ik echt wel in de ban van de kruissteekjes, in de borduurmood dus.
Deels uit noodzaak, maar ook deels omdat ik dit een zomerse bezigheid vind.
Zever, want borduren kan je altijd, of het nu winter of zomer is.
Vandaag ben ik dus al bezig geweest met de SummerSal, moet nog 3 letters en ik ben weer bij, oef, want maandag volgt alweer een stukje van de (Mam)merklap.

Toch ben ik alweer, ja je leest het goed, ALWEER met een nieuw werkje gestart, een nieuwe ROZE biscornu dit keer.

Het begin is gemaakt.



Het patroontje komt van de blog die Marie-Claire me eerder doorgaf voor biscornu's.
Morgen of de volgende keer zal ik het linkje plaatsen, beloofd.

En ja, ik weet het, de groene moet nog in elkaar genaaid worden, maar dat komt wel, ondertussen heb ik al een groen knopje gekocht om middenin te naaien.

Omdat ik zo dol ben op biscornu's dacht ik, misschien kan ik zelf wel eens een patroontje ontwerpen.
Dus daar ben ik nu mee bezig.
Natuurlijk moet ik het dan ook eerst uittesten vooraleer ik het publiceer.
Maar als het lukt, komt hier binnenkort een gratis patroontje voor een biscornu.
Nog even geduld, ik houd jullie op de hoogte.

Wat ik nog zoal gedaan heb?
Vensters gekuist buiten en het heeft vanavond alweer geregend!

Ook heb ik de sokken van hubbie afgemaakt, dus weer een projectje dat van mijn lijst kan geschrapt worden, nu nog de hond afbreien, ook dat komt nog.


Ziehier de sokken.

En hubbie verfde rustig verder.


De deur van de keuken naar de berging ziet er nu ook prachtig uit, net als de rest.



En de eerste achterdeur (wij hebben er 2) en het badkamerraam is ook alweer in orde.
De andere achterdeur nog, de deur naar de buitenberging en het keukenraam en dan heeft alles weer een laagje gehad.

En nu naar de rommelmarkt!


8 opmerkingen:

  1. Jij bent toch ongelofelijk hé, met zoveel werkjes tegelijk bezig !!! Maar altijd even mooi om te zien.
    Vandaag goe weer, dus scoren maar op de rommelmarkt.
    grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook net een borduurwerkje afgerond, binnenkort te zien bij mij op de blog :-)
    Mooie sokken! En wat zijn jullie goed bezig, jij en je echtgenoot! Het huis ziet er prachtig uit.
    Veel plezier op de rommelmarkt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te zien heeft Hubbie goed gewerkt ,mooi begin van boorduurwerk en de kousen zijn prachtig groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vlijtig huishouden bij jullie! Zowel Hubbie als jij.
    Fijn weekend!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een man die met plezier schildert ..., geweldig toch!
    En wat wordt het mooi, die deur is een plaatje.
    En weer lekker een borduurtje gestart; ach,. wat geeft het... als je er maar plezier in hebt. En dat heb je !
    Toch vind ik borduren in de zomer het prettigst omdat je dan veel en goed licht hebt.
    Enne ... voor een patroontje ben ik altijd in, Rita.
    We gaan het wel zien!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jij bent een bezige bij, al die handwerkjes, echt prachtig.
    Het huisje ziet er ook heel mooi uit, geniet maar van je verlof. Je hebt ook weer toffe dingetjes gevonden op de rommelmarkt.
    Groetjes,
    Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een schilderende man, een kuisende (mooi woord vind ik dat 'kuisen' of is het met een Z dus 'kuizen'?) vrouw, het perfecte team dus! Ik ben benieuwd naar je biscornupatroontje, maar ik heb geduld hoor!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ijver daar bij jullie, maar het wordt wel mooi zo. Wat een oud huis hebben jullie trouwens. Zo heerlijk nostalgisch.
    Borduren is inderdaad leuk, ik zat me gisteren gewoon te vervelen omdat ik verder wilde met de mammerklap en ik tot vandaag moest wachten. En voor andere werkjes heb ik geen stof in huis.

    BeantwoordenVerwijderen