dinsdag 19 augustus 2014

Poppendag???

Akkelien van de breimeisjes begint vandaag opnieuw met de poppendag liet ze weten.

Nu, heel graag zou ik ook opnieuw elke week meedoen, want met de poppen spelen, ze maken en aankleden en er verhaaltjes mee verzinnen vind ik geweldig.
Helaas speelt mijn pols parten maar dat wisten jullie al.
Dus zal ik, als het gaat, meedoen met de poppendag, maar of het echt wekelijks zal zijn kan ik niet beloven, ik laat het maar op me afkomen.

In elk geval doe ik vandaag dus toch maar eventjes mee.
Verwacht er niet teveel van, maar mijn verrassing had ermee te maken.

Het is geen grootse pop geworden, maar wel dit.


Ik heb een gelukspoppetje gehaakt, mijn eerste en hopelijk brengt hij me wat geluk.
Maar er volgen er nog meer denk ik.
Deze is een beetje groot uitgevallen om als sleutelhanger te gebruiken, daarom ga ik de volgende keer dunnere wol gebruiken en een dunnere haaknaald.
Momenteel maak ik veel sleutelhangers, omdat dat snel klaar is en dan ik toch eventjes bezig zijn en is mijn voorraad weer goed aangevuld.

Het patroontje vond ik HIER voor wie het ook wil proberen.
Maar ik heb nog een heleboel andere leuke patroontjes van sleutelhangers die ik wil uitproberen.

Ga misschien eens langs bij de andere poppenmoeders, of zij ook al opnieuw mee starten vandaag weet ik niet, jullie kennen ze ondertussen wel denk ik.
Volgende keer plaats ik de linkjes weer naar elke blog.



10 opmerkingen:

  1. O ja, de poppendag! Altijd leuk om te lezen en te volgen. Maar ik snap dat het je nu niet altijd lukt, Rita.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief klein schattig popje en natuurlijk mag zij mee op de poppenblog.
    En starten we volgende week officieel?
    Misschien een goed moment om terug te starten met bloggen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je toch al meedoet aan Poppendag! Klein, maar fijn! Wel leuk, hoor, je poppetje!
    Groetjes en veel geluk! En ik ben dus al officieel begonnen, hé!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel leuk gelukspoppetje ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is een leukerdje dit gelukspopje ;o) ik heb net een logje geplaatst maar de poppen staan op een heel laag pitje bij mij ik heb teveel andere dingen die ik nog wil maken .......
    groetjes marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh de vakantieperiode is voorbij en de poppen zijn weer thuis! Heel begrijpelijk dat jij nog niet iedere dinsdag mee gaat doen, rustig aan is wijs natuurlijk ;-)
    Wat is je verrassing/gelukspoppetje leuk geworden. Nu snap ik ook waarom je al die sleutelringen hebt gekocht; je bent helemaal in de sleutelhangerperiode ;-). Het modelletje dat je nu gebruikt hebt, is misschien ook leuk als sneeuwpop of kerstman straks.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk gelukspoppetje. Jammer dat u last van uw pols heeft.
    Groetjes, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch nog een klein beetje poppendag dan voor je. Gelukkig kan je nog wel kleine werkjes maken.
    Mijn moeder kan bijna niet meer lopen en alles is versleten, maar zegt alijd: Als ik maar niets aan mijn handen ga mankeren, want wat zou ik dan moeten doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap dat je het vervelend vindt, maar Rita, het geeft niet als je niet iedere dinsdag meedoet, heel begrijpelijk,hoor.
    Leuk om te doen he, zo'n gelukspoppetje. Wat ook grappig is dat ik ditzelfde patroon gebruikt heb als basis bij het haken van een verpleegstertje voor mijn schoondochter.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dag rita

    kheb je blog doorgekregen van mia B ,kben maar ineens volger geworden
    wat een mooie creaties heb jij amai zeg
    neem ook eens een kijkje op mijn blog

    gr viv

    BeantwoordenVerwijderen