dinsdag 5 augustus 2014

Nieuwe Sal

Mag ik even reclame maken voor een nieuwe Sal die gisteren van start ging?
Hij verschijnt 9 weken lang op maandag en wel bij MARJAN

Hoe ontstond deze Sal?
Nu, ze vond nog een oude merklap van haar moeder die ze eigenlijk heel mooi vond en wel eens na wou borduren al heel lang geleden.  Recent kwam ze het borduurwerkje weer tegen en besloot om er nu maar eens werk van te maken.
Ze noemde hem (Mam)merklap omdat hij van haar moeder was, zo lief vind ik.
Ze borduurde hem na en vond hem zo mooi dat ze besloot er een Sal van te maken voor ons en tekende het patroontje helemaal uit.
Elke week verschijnen er 2 randjes.
Hij is 141 kruisjes breed en 127 kruisjes hoog.
De kleurtjes worden telkens vermeld, maar je kan ze naar hartelust aanpassen of gewoon in 1 kleur werken, zoals je wil.

Wie doet er mee???

Ik wel natuurlijk!  En ik ga mijn best doen om met de beide Sals bij te blijven.


Zo moet hij uiteindelijk worden.

Lopen jullie al een beetje warm???

Zoek vanavond alvast een stukje borduurstof en de kleurtjes en doe gezellig mee.


10 opmerkingen:

  1. Wat lief dat je reclame maakt voor de MammerklapSAL. Ik hoop dat er nog een aantal enthousiaste handwerksters volgen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohoh, wat verleidelijk allemaal, die SAL's. Als ik toch eens meer tijd had..... :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga eens langs bij Aldi, Lidl of Action, soms vind je daar nog wel een pakje als je geluk hebt :-)

      Verwijderen
  3. Wat dapper al die kruissteekjes. Dat krijg ik niet voor elkaar hoor, haha. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier met deze SAL. Ik herkende het mooie Mammerklapje van Marjan al. Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja heel leuk is het leuk dat je mee doet ik kijk wel van een afstandje toe.
    ik vind het heel leuk om te volgen ennuh.... SUCCES !!!!
    Groetjes albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een durf om twee SAL's te gaan volgen!
    Maar deze is wel héél mooi. Ik ben benieuwd naar jouw merklap. Je houdt ons vast wel op de hoogte.
    Succes in ieder geval!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel succes ermee! (en plezier natuurlijk ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik doe mee hoor Rita! Veel te leuk om langs m'n neus voorbij te laten gaan. Ik ben vanmorgen begonnen en randje 1 heb ik nu voor de helft af.
    Binnenkort laat ik het wel zien op m'n blog...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen