dinsdag 8 november 2016

Dinsdag poppendag

Poppendag vandaag met wekelijkse nieuwtjes.

Wat zou er vandaag te vertellen zijn?????
Iedereen nieuwsgierig natuurlijk, ook ik om bij de andere poppenmoeders te gaan piepen.

Maar eerst het nieuws hier.
Stel er jullie niet teveel van voor, maar ik doe mijn best.

Weten jullie nog dat iemand een minihippie gevraagd had voor haar kleindochter?
Een begin was er al gemaakt, maar het wordt tijd dat hij afgeraakt eigenlijk en dus heb ik hem de laatste weken toch af en toe eens vastgepakt.
Het resultaat mag er zijn, al is ze nog niet helemaal klaar (het wordt een meisje).


Zover was ik gekomen, 2 benen en een lijfje,


een eerste arm werd gemaakt en


even later rolde gelukkig ook de tweede eindelijk van de naalden.


Die werden samengevoegd en de hals kwam erbovenaan,


waarna een begin werd gemaakt met het hoofd.

Zover zijn we dus al, nog een half hoofd afbreien, een gezicht geven en haren.
Een jurkje heeft ze al, dat was dit:


Natuurlijk moet ik ze dan ook nog bloemenschoentjes geven zoals het hoort.
Nog een beetje werk aan de winkel dus, maar het schiet op en langzaam maar zeker zal de hippie wel af geraken.
Ik houd jullie op de hoogte!


En wat deden de andere poppenmoeders?


Jannie,
Jolanda,
Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



11 opmerkingen:

  1. Het wordt een mooie pop. Dat zie je zo en een meisje zal hier erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt weer een schatje. Zo knap dat je die met zulke dunne naalden breit! Ik krijg van die dunne naalden kramp in mijn handen.
    Om te laten zien hoe groot=klein ze wordt, misschien een keertje een kopje of je hand er bij fotograferen!?!
    grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat is een leuk idee van "Effo"!
    Jij komt nu bij het leukste gedeelte: het gezicht maakt het tot een echte Hippie!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah wat leuk wordt deze ook weer met een goede bestemming

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent al super ver hoor, je kunt natuurlijk niet alles tegelijk :) Het wordt een super leuke hippie :)
    Groetjes en veel liefs ook voor Jos, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dat het al behoorlijk opschiet, het wordt weer een leukerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog even en de mini is af! Gelukkig ligt er al een jurkje voor haar klaar; hoeft ze geen koud te lijden...
    En ik zeg net tegen Sterre; kijk eens, hippie heeft ook flinke voeten .. Maar ze wil niet kijken hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het ziet er nu al leuk uit! Ik ben benieuwd naar het vervolg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Herkenbaar, soms is het echt even moed verzamelen om iets af te maken. Als je dan maar eenmaal weer bezig bent dan gaat het eigenlijk vanzelf. Ben benieuwd naar het eindresultaat, ziet er nu al heel leuk uit!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen