dinsdag 22 november 2016

Dinsdag poppendag hippievervolg

Waarschijnlijk zitten jullie nu al op het topje van je stoel om het vervolg te lezen van hippie.

Nu, ik heb mijn best gedaan om er een mooi lief popje van te maken.
Ik denk dat elke poppenmoeder er haar hart en ziel inlegt om er iets speciaals van te maken.

Dan nu het vervolgverhaal.


Zover was ik gekomen, op verzoek kreeg ze mooie blauwe kijkers, het draadje werd geplaatst omdat daar het neusje moet komen en kijk


wat een vrolijk snoetje mini kreeg, ze ziet er toch keischattig uit!! 
Dan komt nu het spannendste, een mooie haardos inplanten, een heel werkje waar je wel een tijdje zoet mee bent moet ik zeggen.


Mini moest ook van die vrolijk gekleurde haartjes krijgen net als mijn "Bloem", zo gezegd zo gedaan en ik vind dat ze er heel goed mee staat.

En plots maakte mini me op iets attent: zeg Rita, ik sta hier zo de hele tijd in mijn blootje op de foto, heb je geen kleertjes voor me?

Ik meteen diep beschaamd, natuurlijk mini, we gaan snel je jurk aandoen!


Kijk, dat ziet er een pak beter uit hé!  Tevreden???

Zeker, ik vind het een hele mooie jurk, en net als mijn schoentjes ook met geel afgewerkt, echt op de details gelet, dankjewel!


Kijk, ik heb zelfs nog een bolerovestje met bontrandje voor je, lekker warm.


Oh, geweldig!  Zal ik de achterkant ook meteen even tonen??


En dit hoort er ook nog bij, een extra paar uggs met dezelfde wolletjes voor als het binnenkort echt koud wordt en nog een handtasje voor je.

Dankjewel! 

En nu gaan we je inpakken om op reis te gaan naar het kleine meisje dat op je wacht.


Spannend!!! Ik mag op reis, je hebt al een plaidje voor me klaargelegd en ik krijg een doorkijkdoosje, dan zal ik me niet zo opgesloten voelen!

Alles past er netjes in, lig je comfortabel zo?


Ja hoor en kou zal ik niet krijgen nu ik zo lekker ondergestopt lig, ik ben er helemaal klaar voor!
Dan nu de doos dicht en een mooie strik errond.


Nog wat versieren met stickertjes en mini is vertrekkensklaar.
Ze is momenteel al onderweg, ik hoop dat ze met open armen ontvangen en gekoesterd wordt, dat er voor haar gezorgd wordt met liefde.


En wat deden de andere poppenmoeders?


Jannie,
Jolanda,
Mariam,
- Nienke,
Poppemie 
Ria
Tinne
Sandra

Ga zeker bij Pippa's Hus eens kijken voor een keitof verhaaltje!


Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

10 opmerkingen:

  1. Die is gaaf geworden zeg. Helemaal toppie. Gelukkig die gekke snor weg.
    Dat meisje zal er vast heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ze mooi geworden! Je wordt toch helemaal vrolijk als je dat ziet! Jij hebt iemand heel blij gemaakt, dat kan niet anders. Ook nog zo mooi ingepakt, prachtig gedaan, Rita!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig en vrolijk popje is het geworden!
    'k zou het snoetje wel eens willen zien van de nieuwe poppenmoeder als ze dat prachtige pakje open maakt!
    grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een fantastisch mooie pop heb je gemaakt Rita. En leuk dat je het proces hebt gedeeld met ons. Gaaf! groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, wat een mooie dame is ze geworden!
    De natuur heeft haar een fikse dosis charme meegegeven hoor en jij deed de rest...
    Goede reis lady en ik hoop dat je een lieve poppenmoeder krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahhh, wat is ze mooi geworden! Als de haren er eenmaal op zitten is ze pas echt af he, zo leuk! Het is een heel vrolijk popje geworden die zo te zien echt zin in het leven heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zal de poppenmoeder blij zijn met zo'n lieve en vrolijke pop :) Leuk al meteen een bodywarmer en een paar extra schoenen en wat voor schoenen :)
    Groetjes en liefs voor Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooohhh Rita, wat mooi!
    Die metamorfose na het aanbrengen van het haar... wauw! En op het jurkje ben ik hélemaal verliefd!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen