zaterdag 19 maart 2016

Een daguitstap naar Tilburg

Wat was ik blij vorige week toen ik een berichtje kreeg van Astrid dat ik een ingangsticket gewonnen had bij haar voor "knit & knot", de brabantse brei- en haakdagen die doorgingen in Tilburg.
Alleen, er was maar 1 probleem, hoe zou ik daar geraken?

Meteen was Jos, mijn lieve man, bereid om chauffeur te zijn en er een uitstapje van te maken.
Dus zijn we gistermorgen vertrokken naar Tilburg en we hadden een fantastische dag.

Het was middag toen we toekwamen, het was zo'n 2 uurtjes rijden.
Eerst zijn we lekker gaan eten, net over de Koepelhal waar de beurs was, bij "kok verhoeven", een echte aanrader!


Vervolgens gingen we naar de koepelhal


en kochten voor Jos nog een ticket


Aan de ingang stond er dit, je kon het dus niet missen.


Even poseren :-)



en dan naar binnen.
Het aanbod was overweldigend, heel heel veel handgeverfde wol in de mooiste kleurschakeringen.
Alleen het licht binnen viel tegen, je zag de kleuren niet zo goed.
Als je wol kocht, kon je er vaak ook een patroon bij kopen of soms gratis krijgen.

Zelfs schapevachten waren te koop, maar ook was er aanbod van vilt, allerhande hobbymaterialen van knoopjes tot lintjes tot breinaalden enzovoort.
Ook borduursters vonden daar hun gading, kortom enorm veelzijdige beurs.

Natuurlijk kon ik het niet nalaten om bij Astrid Dutchknitter langs te gaan om ze te bedanken voor mijn inkomkaartje en haar mooie breisels in het echt te zien.


Een hele lieve dame die onvermoeid aan iedereen haar methode van breien duidelijk maakt


en met trots haar werk laat zien.
Dankjewel Astrid, het was fijn je te ontmoeten!


Maar ik ging ook voor de speciale wolletjes die je in België weinig of niet vind of voor een speciaal patroontje eventueel.
En kijk eens wat ik meebracht.


2 toverballen om sokken of een kleine sjaal mee te breien


de kleur is moeilijk vast te leggen, met en zonder flits, het verschil.


3 strengetjes voor een knuffeltje van "zij maakt het"


en 200 gr. holst garen voor een sjaal in warmrood.


Ziehier mijn buit, helaas kan ik nu niet meteen starten vanwege mijn stomme pink.


Maar desondanks hadden we een hele fijne dag in Tilburg.




1 opmerking:

  1. Oh Rita , jammer dat we elkaar niet tegengekomen zijn , ik was daar ook ..... maar in november is het , las ik op faceBook :-)
    Patti xxx

    BeantwoordenVerwijderen