vrijdag 20 oktober 2017

Even blogpauze

Niet schrikken, er is niks ergs, maar ik ga er een weekje of langer niet zijn.
Misschien zondag nog even ofwel is dit voorlopig het laatste blogje.
Reden: we gaan hier nieuwe vloer leggen in alle kamers, behalve de slaapkamers, dus een heel werkje en ze starten maandag.
Zelf ben ik al weken aan het inpakken en kasten leeg aan het maken met af en toe wat hulp van de buurvrouw en de poetsvrouw, want de kasten en meubels moeten natuurlijk allemaal weg!
Soms denk ik, help, waar zijn we aan begonnen, maar het was Jos die erop stond om dit toch nog te doen, iets wat we al jaren van plan waren, dus bij deze.
Morgen worden met behulp van zonen en buren de meubels verhuisd naar de garage van mijn lieve buren die zo vriendelijk zijn om die te leen te geven zolang.
Dus, je begrijpt het al, de pc en de tv enz. moeten ook allemaal opgeruimd, vandaar dat ik eventjes
niet online zal zijn of ook geen mails zal kunnen lezen.
Maar ik heb nog wel tussendoor gehandwerkt.


Mijn sjaaltje van sokkenwol is af en ligt al te drogen na een badje in eucalan.


Stiekem ben ik er trots op, ik vind hem wel mooi, ook de sokkenwol die ik gebruikte.
Het is een kort sjaaltje van 60 cm lang, gemaakt met 1 bol sokkenwol.


Nadat ik hem aan de kinesiste toonde (je kan het al raden) vroeg ze me om voor haar ook eentje te breien, dus die is al gestart (maar nog geen foto) en ook de poetsvrouw was er weg van, dus voor haar ga ik ook eentje maken daarna, de wol is al gekozen, dus.... er volgen er nog meer.


De muts van Jos is even blijven liggen, maar ik ben voor hem een sjaal opgestart in mozaiekbreien met het licht en donkergrijs dat ik laatst gekocht heb, 


namelijk deze wolletjes, van het merk Isager alpaca 2, hele fijne wol om mee te werken.
De muts en de sjaal wil ik binnenkort afhebben zodat hij in de winter lekker warm zal hebben.
En als alles meevalt en hij het graag draagt, brei ik zeker nog een sjaal in dubbel breien met een bijpassende muts misschien????
Stop, mijn ideeënbus draait weer door!!!

Dus tot binnenkort dan of tot zondag misschien....


20 opmerkingen:

  1. Je sjaal is een beauty ...
    Lekker warm om te dragen ...
    Veel succes met de karweien ...
    Fijn weekend en tot later ...
    Liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sjaal. En veel succes met de nieuwe vloer, wat een klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So hee, dat wordt grondig aangepakt!
    Wat een 'gedoe'maar dan heb je ook wat!
    Wat een mooie en 'delicate'shawl is dat geworden.
    Ik vind Lily-leader boven aan je blog erg leuk...ik hoop niet dat ze naast haar schoenen gaat lopen!
    Hou je haaks de komende week...volgende keer foto's van je nieuwe vloer??
    grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, je sjaal is echt een plaatje, prachtig!
    Heel veel succes met je huis die op z'n kop staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dat is een hele klus! Sterkte en succes daarmee, maar 't wordt vast heel mooi.
    Wat is je sjaal ook prachtig geworden, dat snap ik wel dat die andere dames 'm ook willen :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een klus. Maar het leuke is dat je een mooie vloer terug krijgt en dat je huis straks lekker opgeruimd en schoon is. Wat is je sjaal prachtig. Ik snap dat er daar meer dames weg van waren. Leuk om er nu nog een te maken en met andere wol krijg je ook weer een ander effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dat je dit nu allemaal ziet zitten! Maar wat is het fijn om zoveel lieve mensen om je heen te hebben; dan komt het vast goed!
    En dat wordt voor jou verplicht breien hè.. en geen tv kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oi oi wat een enorme klus! Lekker straks als het klaar is, maar eerst 'moet het ergeren wil het beteren'. Denk goed om julliezelf want dat is natuurlijk het belangrijkste!
    En je nieuwe sjaal? Ik vind het schitterend geworden!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige sjaal heb je gemaakt, ik begrijp heel goed dat je die ook voor anderen mag gaan maken. Succes met de vloerklus, hopelijk zit alles mee en heb je snel weer alles op de plaats staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een klus! Maar dan heb je straks alles ook weer mooi! Succes met alle werkzaamheden! Je shawl is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie sjaal. Heel veel sterkte met de vloer leggen en het geklus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je sjaal is erg mooi geworden hoor en veel sterkte he met de vloeren allemaal. Wat zul je blij zijn als dit weer achter de rug is...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Rita je sjaal is prachtig, een heel karwei, jullie plannen. Heel veel succes en neem zolang als je nodig hebt. Je zit er straks weer opgeruimd bij én met hele mooie vloeren. Groetjes en pas goed op elkaar. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel veel succes met deze ingrijpende klus. Maar wat zal het mooi worden!!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nu heel wat werk maar achteraf is het super genieten ! Prachtige sjaal!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ah dat is een hele klus maar ook erg leuk als het straks af is pracht sjaal is het geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een mooie sjaal, en wat de nieuwe vloeren betreft veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik vind je sjaal geweldig, zelf heb ik geen geduld voor lange projecten zoals de sjaal. Destemeer respect heb ik voor degenen die dat wel kunnen <3. Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Rita de sjaal is magnifiek die wil ik ook wel proberen te breien

    BeantwoordenVerwijderen