zondag 15 oktober 2017

Een handig cadeau en....

Vorige week werd eindelijk, na lang beraad, beslist om een wolwinder en een parapluwinder aan te schaffen om mijn strengen wol zelf te kunnen opwinden.

Wat ben ik blij met deze aankoop!!
Het is echt een handig duo als je veel wolletjes op strengen hebt.

Natuurlijk werd het meteen getest.


Nadat Jos alles in elkaar geknutseld had, offerde hij zich als tester op,


en zoals je ziet lukte het aardig,


we hebben meerdere cakejes opgerold (andere vergeten op de foto te zetten).


Zo zien mijn nieuwe handige helpers eruit.

Ikke heel blij!!


Dan startte ik een nieuw sjaaltje van 1 bol sokkenwol,


dit is het patroon en


hier zie je al wat vordering.


Zelf ben ik heel tevreden met de wol en met het patroon, er wordt ijverig aan gebreid en hij vordert snel moet ik bekennen.

Donderdag kregen we weer een chemobeurt en werd er een EMG gemaakt bij Jos omdat hij dikwijls wankel op zijn benen staat en er soms doorzakt.
Blijkt dat de kleine uiteinden van de zenuwen zijn aangetast door de chemo, dat herstelt zich, maar langzaam, hij mag zich niet opwinden, geen stress, zelf zoveel mogelijk proberen te stappen en naar de kinesist gaan, afwachten weer, want vrijdagavond is hij weer gevallen met pijnlijke ribben als gevolg.  Hopelijk helpt de kiné.

Dinsdag poppendag, komen jullie kijken????


10 opmerkingen:

  1. Tuurlijk kom ik kijken dinsdag! Ziet er handig uit, die hulpjes van jou! Als ik nu eens vlakbij je woonde, kwam ik het even bij je uit proberen ;-)
    Liefs,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o,wat 'cool'die garenwinders...
    oei, dat vallen...wat een rottige zooi die chemo!maar tja...het blijft een duivels dilemma...
    Een dikke knuffel voor Jos (nou vooruit dan..jij ook!)
    grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handige tools die je daar hebt. Heb de wolwinder en dat is al een hele luxe.
    Wat sneu dat Jos gevallen is. Hopelijk gaat die duizeligheid weer snel over. Een dikke knuffel voor jullie beiden !

    Knuffel ♥ liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaffen! Wat werkt dat lekker hé en wat worden de cakes mooi *Ü*. Ga je nu ook de draad vanuit het midden gebruiken? Dan rollen de cakes niet weg.
    Je nieuwe sjaal heeft een prachtig patroon en het komt mooi uit in je garen.
    Naar dat Jos af en toe wankel is, maar goed nieuws dat dit weer herstellen gaat (ook al gaat dat niet van vandaag op morgen). Sterkte ermee!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een handige hulpjes heb je aangeschaft, fijn dat Jos je kan helpen :) Wat ben je al ver met je nieuwe sjaal, mooie kleuren ook. Tuurlijk zie je mij morgen bij dinsdag poppendag. Groetjes ook voor Jos, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is zeker handig! En de bollen staan zo gezellig, leuke manier van opwinden...
    Jammer hoor, al die neveneffecten van de chemo. Hoop dat Jos baat heeft bij de oefeningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o heerlijk ik heb hem ook de wol winder makkelijke bolletjes waar je zo mee uit de voeten kan. tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig en goed aan jou besteed. De sjaal gaat mooi. Vervelend toch elke keer voor Jos.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er handig uit! Voor op mijn verlanglijst. En is die mooie sjaal nu al af. Wat kan je dat ontzettend snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fantastisch die wolwinder en parapluhaspel. Staan nog steeds op mijn wensenlijstje <3 Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen