dinsdag 15 januari 2019

Dinsdag poppendag

Je ademt in en uit en de week vliegt zomaar voorbij.

Het is alweer poppendag vandaag, dus alle hens aan dek om een verhaaltje neer te pennen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me nog niet helemaal in de wekelijkse flow terug thuis voel, maar toch wil ik dit proberen vol te houden.

Waarom?

Omdat ik de poppendagen altijd heel leuk vond, je fantasie kan losgaan en je creatieve handen kunnen veel moois creëren in dit kader, maar ook je hersenen spelen een grote rol.
Ten eerste om verhaaltjes te schrijven, ten tweede om steeds nieuwe poppen te zoeken en te maken of plannen maken hieromtrent.

Dus enkel positieve dingen aan poppendag.

Daarom gaan we vandaag hier van start met het verhaal van deze week.


We starten met Lily, die blijft koppig in haar feestoutfit rondlopen, ook na meermaals aandringen om haar om te kleden.
Gewoon, omdat ze feesten leuk vind en ze wil dat het nooit stopt.
Hier zal ik deze week toch wel eens een eind aan maken, zo kan het niet verder.


Kareltje daarentegen was vandaag een schat, hij hielp me meteen  met stofzuigen daarstraks,


ook al is dat een hele klus voor hem, hij is de kleinste van de hoop.


Ook Bo de beer vond het niet nodig om te helpen, zij wou liever op de laptop nog wat dingen uitkiezen in de solden.


Dus offerde Kareltje zich maar op om mee te helpen met de vloer te dweilen, hij wilde toch de nieuwe aanwinsten wel eens uittesten.


Dit hoort eigenlijk niet bij poppendag, maar met trots laat ik dit kantkloswerkje zien dat ik kreeg van de vriendin van mijn zus, 2 poesjes die met wol spelen.
Anders belandde het in de prullenmand, dat kon ik toch niet toelaten????



Volgende week laat ik meer zien. Nu ga ik kijken of er poppen- of ander nieuws is bij

Corina
Jolanda,
Ria, 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


9 opmerkingen:

  1. Hm, waarom mag Lily zich niet mooi voelen in haar mooie kleren? Misschien kun jemet haar afspreken dat ze overdag haar gewone kleren aan doet en 's avonds haar mooie jurk aan mag?
    Ik vind het maar dapper van die kleine Kareltje, zo lief hoe hij je helpt!

    Weggooien van dat mooie kantkloswerk is zeker zonde!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, leuk om te lezen en te zien!
    En prachtig: dat kantklos-kunstwerkje!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk die assistentie! Ik heb het zelf moeten doen :(. En wat lief dat kantkloswerkje.
    Fijne week.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed van je dat je dat kantkloswerkje hebt kunnen redden, ja tegenwoordig is er niet zoveel belangstelling meer voor, maar iemand heeft daar goed haar best opgedaan. Ja zodra je weer meedoet met dinsdag poppendag beginnen de poppen zich te roeren, die Kareltje van jou is echt wel een schatje. Leuk dat je weer meedoet. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, die A&C poppen zijn eigenwijze portretjes... En met een mooie jurk kun je natuurlijk niet gaan poetsen of ravotten. Ze moet hem maar voor de zondag houden!
    Misschien moet je Kareltje maar goed belonen voor zijn hulp; wellicht komen de anderen dan ook over de brug...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat Kareltje tenminste nog wat wilde doen.
    En wat een mooi fijn handwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents thanks for sharing.
    IWIN89

    BeantwoordenVerwijderen