donderdag 22 februari 2018

Nog wat handwerkjes

Het meeste wat ik de laatste tijd gedaan heb, is geborduurd aan mijn cirkels, iets dat je snel effe vast kan nemen en ook iets wat mijn arm wat laat rusten.
Vorige week had ik wat teveel gedaan en de kinesiste was boos, dus even op de plaats rust de rest van de week.  Breien doe ik dan ook beter niet of niet al teveel.
Daarom vandaag ook geen update over mijn breiwerkjes.

Mijn dierencirkels vorderen echt goed en zijn leuk om te doen, ik ben er toch wel een beetje trots op.


dit was de laatste foto,


wat vorderingen gemaakt en


ondertussen nog wat meer gepresteerd.


Even een close-up en


nog eentje, ik ben supertevreden met het resultaat.

Wat ik dan vorige week begonnen ben, puzzelen, mijn arm rust en ik kan bij Jos in de buurt zitten.


Ik koos eentje uit van Jan van Haasteren en


zover ben ik al.  Dit deed ik als kind ook al graag.


En dit is alweer iets nieuw, maar het is een testbreiwerkje van een sjaal, ik heb me op ravelry opgegeven om vrijwillig nieuwe patronen uit te testen en nu kreeg ik een vraag om mee te breien, dus wol gezocht en gestart natuurlijk.

Met Jos gaat het goed, hij oefent goed, staat al stabieler op zijn benen, eet ook vrij goed en luistert hele dagen naar zijn cd's, het zijn er honderden!!
Met zijn ogen is het nog steeds hetzelfde, dubbel zicht of wazig zicht, vorige maandag waren we bij de oogarts, de gewone dingen zijn allemaal normaal, niets verklaart waarom hij dit heeft, maar we moeten een andere test laten doen nu maandag om de coördinatie tussen zijn ogen te laten testen, dat zou een verklaring kunnen zijn.
Ik hoop alleen dat ze voor hem daar nog iets kunnen aan verhelpen, je kan niks doen zo, geen tv kijken, niet lezen, geen foto's maken wat hij graag zou doen, dus duimen maar weer.
Verder stapt hij nu in huis met de rollator, buiten huis moet het met de rolstoel.
Bij alles heeft hij hulp nodig, ook deels door het slechte zicht natuurlijk, maar het is zo, verder zijn we gelukkig en tevreden dat we nog altijd samen zijn.
Vorige dinsdag waren we 14 jaar getrouwd en 17 jaar samen.


Deze foto moest ik delen, Liene bij haar grote vriend vake, grote liefde.



9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto, de liefde straalt er vanaf! Fijn dat jullie het samen zo goed redden. Ik hoop dat er snel iets gedaan kan worden aan zijn zicht, want dat is wel erg akelig als je al zo beperkt bent in wat je kunt. Lieve groet van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.. hopelijk gaat de gezondheid van je man de goede kant weer op. je dierencirkels zijn prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je borduurwerk is heel mooi ik ben blij ye lezen dat het toch gaat met Jos.Profiteer maar van jullie samen.
    Grtj Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat je af en toe iets anders moet doen tussendoor, komt me bekend voor.
    En borduren is ook heerlijk werk. En puzzelen kan ook een echte verslaving zijn.
    Fijn dat jullie zo nog samen kunnen zijn. Dit is echt kostbare tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. puzzelen geeft ook rust. Fijn dast jullie zo samen kunnen zijn ik hoop dat het met de ogen ook nog weer vooruit mag gaan. Genieten van de kleine dingen sterkte samen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende foto van Liene en Jos! De liefde spat eraf. Ik hoop dat er een oorzaak gevonden wordt voor Jos zijn ogen...gelukkig heeft hij genoeg CD's om van te genieten. Ik heb bewondering zoals jullie samen de tijd doorbrengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi borduurwerk! Het wordt prachtig. En wat een perfecte foto van hun samen. Vervelend dat het zicht zo slecht is. Hopelijk gaat het over.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb ik dit blogbericht toch helemaal gemist :(
    Wat fijn dat Jos toch weer wat meer kan en dat hij naar zijn muziek kan luisteren. Je borduurwerk schiet lekker op. Wat leuk dat je je opgegeven hebt als tester, jij kunt dat wel, je hebt zoveel ervaring! Groetjes en liefs ook voor Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto van Liene en Jos!!
    Heb je ook aan luisterboeken gedacht?
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen