zondag 4 maart 2018

Nieuwtjes en schoolfeest

Als je niet regelmatig blogt, verlies je toch wel wat volgers lijkt me, er komen minder reacties als je een keer iets post, maar het lukt me niet om meer te bloggen.
Het lukt me zelfs niet om overal te gaan kijken en te reageren, ik mis het wel, het contact met jullie.

Maar nu wat anders, we zijn in behandeling voor het dubbel zicht van Jos en ze gaan proberen er iets aan te doen.
We zijn al 2 keer op raadpleging geweest bij oogziekten en hebben al een scan laten nemen van zijn oogkassen vorige donderdag.  Nu wordt door de oogarts en de behandelende longarts bekeken wat er aan te doen is eventueel.  Deze week donderdag hebben we raadpleging en zullen we meer weten.  Ondertussen hebben ze op zijn bril zijn linker oog onderaan met troebele folie afgeplakt en bovenaan folie met lijntjes erin, maar het helpt, hij heeft minder last van dubbelzien, maar weg zijn de klachten zeker niet.
Verder lukt het wel, hij eet heel goed de laatste tijd en heeft al 2 kg bijgewonnen sinds hij ontslagen is uit het ziekenhuis.  Maar iets doen, weinig, tv kijken soms, muziek luisteren en veel in bed doorbrengen, waar hij soms zelfs eet vanwege teveel pijn op sommige dagen.
Dat vraagt natuurlijk veel zorg en tijd, dus minder tijd om te handwerken of bloggen.

Wat ik ondertussen gepresteerd heb.

Mijn puzzel is af, een goede afleiding voor mij en dat kan ik telkens effe doen terwijl ik passeer, een stukje neerleggen.


Superleuk om te doen, ben al een volgende begonnen van Jan van Haasteren.


De sokken van Jos zijn eindelijk bijna klaar en


de sjaal voor het testbreien neem ik tussenin ook even erbij.

Gisteren was het Liene haar eerste schoolfeest, het thema was "winter wonderland".
Jos bleef thuis samen met een vriend terwijl wij allemaal gingen kijken, dus mijn opdracht was om veel foto's te maken.


en haar klasje danste op de muziek van "Frozen" haar favoriete thema, zij was verkleed als Anna 


en moeke moest haar voorzien van 2 vlechten net als de echte Anna.


Die waren natuurlijk ook aanwezig en ze mocht er even mee op de foto, super!


Dan hun dansje uitvoeren, ze was heel enthousiast en


deed heel goed mee.


Nadien een ritje op de retro paardemolen en


passeren bij de schminkstand om als vlinder terug te komen, wat moet een kind nog meer hebben!!


15 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat Jos is aangekomen, dat is positief, ook dat ze onderzoeken wat ze nog meer voor Jos kunnen doen ivm zijn ogen. Fijn dat je toch nog afleiding kunt vinden in puzzelen en breien. Die Liene, al haar eerste schoolfeest, natuurlijk moeten daar veel foto’s van gemaakt worden. Voor Jos, maar ondertussen genieten wij ook mee van de mooie vlinder. Hartelijke groeten, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de medici hun uiterste best doen om zoveel mogelijk ongemakken boor Jos weg te nemen. Goed omnte lezen dst hij weer wat aangekomen is.
    Die Liene toch, het is zo'n vrolijk kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat jullie zo nog kunnen genieten van dit lieve kind en ook van elkaar. Benut deze tijd maar goed. En bloggen is slechts bijzaak.
    Maar ik snap ook wel dat je zulke 'gewone' dingen mist.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat er met wat kunstgrepen aan de bril iets positiefs gedaan kon worden voor Jos. Óók fijn dat hij weer wat gegroeid is. Het zijn kleine stapjes maar heel belangrijk!
    Wat ziet Liene er schattig uit met die vlechtjes 👧🏼. Even een lekker uitstapje voor je.
    Je puzzel is mooi geworden, lekker dat er alweer een nieuwe voor je klaar ligt.
    Sterkte met alles en geniet van de lichtpuntjes.
    Lieve groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk allemaal, geweldig om te zien hoe Liene geniet :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat je schrijft is heel herkenbaar, bij mij loopt het net zo. Fijn voor jullie dat er nog steeds wat aan de ongemakken wordt gedaan.Ook bewonderenswaardig dat jullie steeds positief zijn. Wat bloggen betreft, zelf kom ik er ook niet meer zoveel aan toe. En ja de reacties worden minder,ik denk dat het komt door Facebook. Maar als je naar de statistieken kijkt wordt er toch nog gelezen.
    Heel veel sterkte en liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op veel blogs loopt het een beetje terug hoor Rita. En we snappen allemaal heel goed dat je andere dingen aan je hoofd hebt.
    Fijn dat er nog wat aan het dubbelzicht voor Jos gedaan kan worden, want dat lijkt me heel akelig en je wordt er denk ik ook moe van. Heerlijk dat je tussendoor ook kunt puzzelen en handwerken. Probeer af en toe wat afstand te nemen hoor, zorg ook goed voor jezelf. Even weg, even eruit zoals naar het schoolfeest is belangrijk... Wat wordt ze toch groot en wat een lief kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat er toch nog wat dingen gedaan kunnen worden om het ongemak voor Jos te verlichten. Ik vind het knap dat jullie zo positief in het leven blijven staan. Heerlijk om dan zo'n kleine meid als Liene te hebben als afleiding. En dat je het bloggen mist begrijpen we hoor, maar ik blijf gewoon steeds even op je blog kijken of er nieuws is.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja je kan niet alles en dat is heel begrijpelijk, de zorg voor Jos staat toch bovenaan. Fijn dat je nog bij de oogarts terecht kan.
    mooi blogje met mooie foto's liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik snap best dat je geen tijd en zin hebt om te bloggen. De zorg staat op 1. Wat een leuke foto's van Liene. Iets om van te genieten. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het bloggen is gewoon minder populair.. veel mensen gaan naar andere media.. instagram , snapshot en facebook..de eerste 2 laat ik voor wat ze zijn en op facdebook plaats ik alleen fotoos.. ik blijf lekker bloggen .. vind de verhalen om de fotoos heen juist zo leuk, je leeft mee met mensen die je eigenlijk helemaal niet kent.. net zoals met jullie! , fijn dat er iets gedaan wordt aan het zicht van je man, en wat een leuk patroontje in de sokken! je kleinkind groeit zo snel en leuk dat ze zo dichtbij woont dat je de hoogtepuntjes in haar leven mag meemaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie puzzel,kousen en het test breien,maaaaaaar vooral de foto's van Liene zijn prachtig tijdens het schoolfeest.
    Dank U van de patroontjes dat je mij hebt doorgemaild.
    Groetjes
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw Liene is al zo groot... Hopelijk vinden ze snel nog een optie om zijn zicht zo goed mogelijk te maken. Ook bij mij is er weinig tijd om te bloggen en blogs lezen lukt me ook amper. Het moet voelen als iets leuks en niet als een verplichting, we lezen het uiteindelijk wel. :-) :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto’s van Liene!
    Ik hoop dat Jos’ zicht nog beter gaat worden. Ben blij dat ik al weet uit je nieuwere post dat jullie lekker buiten zijn geweest.
    Liefs,
    Sandra
    PS Bloggen is vaak iets dat, als de zee, op en neer gaat. Zowel bij jezelf als bij anderen. Sommige blogs stoppen, er komen nieuwe bij of je merkt dat je ‘publiek’ verandert. Ik heb de laatste tijd wel kunnen bloggen, maar een stuk minder. En zelf ook een stuk minder kunnen reageren. Dat vond ik heel erg jammer, maar soms moet je even je prioriteiten verleggen en ik denk dat iedereen met een warm hart dat 100% snapt.

    BeantwoordenVerwijderen