donderdag 31 augustus 2017

Een nieuw (?) project(en)

Wat een rare titel!!  Wat wil dat nu weer zeggen??

Tja, wat er staat!!

Eerst en vooral, had ik jullie deze wol getoond die ik met korting kocht?


Mooi van kleur dacht ik meteen en superzacht, ik zag er meteen een mooie sjaal in, het is silk mohair van Katia.


Voor op de breitrein (ja dat was op 30 juli) werd er een begin gemaakt van een makkelijk model,


na de terugkomst had ik dit pover stukje, niet veel, maar ik heb ginder ook nog aan Liene haar geelgroene sokken gebreid die ondertussen af zijn.


Maar hier thuis heb ik nog mijn best gedaan en


nog meer mijn best gedaan, maar halfweg ben ik zeker nog niet, maar al wel 1 bolletje opgewerkt van de drie, al goed gebreid.

Verder ben ik al een volgend paar sokken gestart voor Liene


met een vrolijk kleurverloopgaren en


heb ik nog wat doorgewerkt aan (alweer) een biscornu.
(sorry voor de wat donkere foto, volgende keer beter)

Nog even vermelden dat het vandaag weer chemodag was, het gaat gelukkig weer de goede kant op met Jos, hij kan weer veel beter eten en drinken, niet alles smaakt even goed en de kilo's vliegen er niet zo makkelijk weer aan als dat ze eraf gingen, maar het ziet er weer beter uit.
Ook de bloedwaarden waren weer zo goed als in orde, dus zijn we tevreden!
En ik nam mijn handwerk mee en breide een paar uurtjes ondertussen.


a day without knitting is like a day without sunshine - notecard by knitterella

Geldt dit voor jullie ook?  Voor mij alleszins wel, al is het maar 1 naaldje, maar een dag zonder handwerk is voor mij ondenkbaar.


10 opmerkingen:

  1. Wat heb je veel gedaan Rita. Ik heb ook nog mohair, weet nog steeds niet wat ik ervan ga maken, dus ik wacht tot het juiste moment. Wat ziet het er mooi uit, net als de sokken. Borduren komt er bij mij even niet van, heb last van mijn ogen. En ondertussen jeuken mijn handen als je werkje zie <3.
    Ja, je hebt gelijk, een dag zonder handwerken.....
    Ik heb een aantal weken/maanden niks gehandwerkt. Was zoo niet leuk, maar nu probeer ik toch wel weer dagelijks wat te doen. Het is echt mijn extra vitamine.

    Fijn te lezen dat het vooruit gaat met Jos. Veel kracht en sterkte samen. Ik ga bidden voor jullie.

    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige wolletjes. Die moet je inderdaad niet te lang in de kast laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een nieuwe maand en nieuwe projecten :) Ik kan ook niet zonder handwerken, ik moet bekennen dan word ik chagrijnig, ook al is het maar even, ik moet elke dag handwerken, hoezo verslaafd ;)
    Groetjes en liefs voor jou en voor Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap wel dat je die bollen niet rustig kon laten liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi willetje zeg, mooi zo te zien het kleurverloop. Ook al aan het sokken breien. Beterschap met Jos.........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie wol daar moet je gewoon aan beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig garen dat zijde mohair!!! en wat ben je weer druk met een hoop projecten.. maar ik denk dat het wel prettig is om afwisselnd aan verschillende dingen te werken. hoop dat het goed gaat met je man met de kuren

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je ziet zelfs op de foto dat dat wel hele zachte mohair is. Wat fijn dat het weer wat beter gaat met Jos.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige wol, al die kleurtjes. Dit wordt een mooie sjaal. Je biscornu wordt ook mooi. En veel sterkte met de chemo.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor mij geldt hetzelfde hoor!
    Fijn om te horen van Jos.

    BeantwoordenVerwijderen