maandag 21 december 2020

Sokkennieuws

 Mijn aantal sokken dat ik dit jaar wou maken is nog niet bereikt en ik vrees een beetje dat ik mijn hoogste record niet meer kan verbreken.

Maar we kunnen altijd ons best doen nietwaar?

Daarom heb ik de laatste weken toch nog een tandje bijgestoken om 2 paar sokken af te krijgen.


Eerst en vooral de poezensokken voor Liene.


Een foto binnen op de tafel, moeilijk om met kunstlicht mooie foto's te maken,


dus nog even eentje buiten op de bank in daglicht.


Tenslotte nog een close-up van de poezensnuitjes die erop gemaasd werden, ze was echt wel heel tevreden met haar sokken.

Het 2e paar sokken zijn sokken voor mezelf, gewoon om nog een paar bij te hebben en omdat ik het patroon wou maken.

Het patroon heet SilentWaterSocks en is te vinden op Ravelry.


Ze zijn voor mij heel goed meegevallen om te breien, maar ook het resultaat vind ik heel mooi.


Het patroon nog eens in detail.

Nu mag ik mijn getalletjes nog aanpassen, voor dit jaar kom ik dus aan 9 paar in totaal.






5 opmerkingen:

  1. Wow, wat veel!Wat is je record dan?
    Ik heb zelf een paar babysokjes en 2 paar volwassen sokken gemaakt, vind ik ook al heel wat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh wat een lieve poezensokken. Heel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat boft Liene weer met jou! Wie heeft er nu zulke gave sokken? Die van jou zijn ook heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het fijne van persoonlijke deadlines is dat je niemand verantwoording schuldig bent voor het niet halen van die deadlines. Al hoop ik wel dat je niet te streng bent voor jezelf 🙂.
    Je hebt weer twee prachtige paren klaar gekregen. De poezensokken voor Liene zien er netjes en lief uit. Ik kan me goed voorstellen dat ze daar heel blij mee is.
    Fijn dat je jezelf ook weer hebt verwend met een paar prachtige sokken. Ze zijn mooi regelmatig gebreid en het patroon ziet er leuk uit.
    Juist deze dagen is het goed dat je jezelf wat extra verwend. Ik kan me voorstellen dat het weer extra moeilijke dagen voor je zijn zo zonder je lieve Jos. Ik weet niet welke maatregelen in België gelden tijdens de kerstdagen, maar ik hoop dat je dan bij lieve mensen kunt zijn!
    Mooie, knusse dagen toegewenst Rita...

    BeantwoordenVerwijderen