woensdag 30 december 2020

Poppendag TE LAAT

 Het is al woensdag, dus poppendag eigenlijk voorbij, ik weet het.

Maar er gelden verzachtende omstandigheden hiervoor.


Mijn wasmachine ging zondagavond stuk en ik heb dus halsoverkop een nieuwe moeten aanschaffen.

Nu, ik doe dat nooit zomaar, ik vergelijk graag eerst online en kies uit vooraleer ik naar de winkel ga.


Dat is dus de reden dat ik gisteren poppendag uit het oog verloren was.


Maar naar aanleiding van mijn vorig blogje, moest ik het jaar toch positief eindigen.


Dus JA, mijn sneeuwman is HELEMAAL AF!



Dit was de stand vorige keer, lijf en hoofd af, armen gestart.


Hier kreeg hij zijn 2 armen en een mooie colsjaal,


een muts mocht natuurlijk ook niet ontbreken tegen de koude buiten en


tenslotte werd zijn neus gebreid en ogen en mond genaaid.  
Als kers op de taart vond ik nog een rood brilletje dat ik ooit kocht en 2 mooie sterrenknoopjes wat hem helemaal afmaakte.


Mag ik jullie voorstellen aan Sus de sneeuwman?
Een grappige vrolijke sneeuwman die ik met heel veel plezier gemaakt heb naar het patroon van "knitting by post".


Zo zag hij eruit op het patroon.



Het patroon heb ik wat aangepast, ik heb alles zoveel mogelijk meteen in het rond gebreid en ook liefst zoveel mogelijk delen meteen aan elkaar, want ik heb een hekel aan al dat in elkaar zetten.
Het lukt bij mij ook niet altijd even mooi vind ik, dus rondbreien!

Verder vind ik de beschrijvingen heel duidelijk en goed.
Ik heb al een volgende in mijn hoofd, eigenlijk meer dan eentje, maar de eerstvolgende wordt de kerstman, te laat, ik weet het, maar dan is hij klaar voor volgend jaar.


De andere die ik in gedachten heb, houd ik nog een beetje geheim.

Nog een belangrijke vraag, hebben er onder jullie ook steeds meer problemen met blogger?
Ik alleszins, het wordt steeds moeilijker om op de blogs te gaan omdat Norton ze weigert te openen als zijnde heel onveilig.
Erg, want misschien moet ik dan elders een nieuwe blog starten????
Iemand een oplossing?


Ik ga nu kijken of er ook poppen- of ander nieuws te zien/lezen is bij:

Ria 

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.






4 opmerkingen:

  1. Dat is een sneeuwman met een heel hoog knuffelgehalte, wat een leukerd!
    Ik heb geennproblemen met blogger, maar heb ook geen Norton.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk, je sneeuwpop.
    Hopelijk heb je heel lang plezier van je nieuwe wasmachine!
    Ik herken je problemen niet, maar ook ik heb geen Norton.
    Goede jaarwisseling gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk geworden fijne jaarwisseling liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is je sneeuwpop leuk geworden! En die kerstman ziet er ook al zo leuk uit. Wel veel werk.
    Helaas kan ik je niet helpen. Ik heb geen Norton op mijn computer.
    Verder al het goeds voor 2021.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen