dinsdag 3 december 2019

Dinsdag poppendag

Daar gaan we weer, het is poppendag!!

En er is wat nieuws te vertellen, jawel.

Naar aanleiding van de workshop "kantbreien" die ik onlangs volgde bij Monique Boonstra, wil ik deze ervaring toch af en toe in praktijk omzetten.

Dus werd er een idee geboren om voor de poppen een kanten sjaal te breien, een miniversie, om het kantbreien op zich al eens te oefenen.



Een patroontje werd gezocht,


tesamen met een bolletje wol en


de er werd gestart, veel gepriegel en gepruts, maar ik hield vol.
Dit wil ik echt wel onder de knie krijgen.


Het breiwerk vorderde,


geraakte uiteindelijk ook af, gelukkig,


waarna het werd geblockt zoals het hoort.


En klaar is de eerste minisjaal.

Mag ik jullie vragen om het nog wat stil te houden???  De poppen weten dit nog niet, maar er gaan er nog volgen en ik ga ze als cadeautjes voor kerst houden, dus mondje dicht.


 En nu ga ik even kijken of er poppen- of ander nieuws is bij

Amilishly,
Angélique,
Blauw en zo,
Corina
Jolanda,
Ria en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


8 opmerkingen:

  1. Mooi! En zo'n miniklosje is er heel geschikt voor ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een slim idee om deze nieuwe techniek in het klein te oefenen. Ik vind het reuze knap van je, het lijkt me een geweldig lastige, concentratievragende klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi, en leuk idee om zo te oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gepriegel maar een superleuk resultaat. Slim om het voor kerst te bewaren.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kant breien is echt zo mooi om te zien. Ik vind het pittig hoor om te doen...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik durf bijna niet te reageren, uit angst om wat te verklappen.
    Het is een super idee om op dit formaat te oefenen, zo te zien gaat het je heel goed af, de eerste is al prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is nog eens knap! Er gaan er vast nog veel volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat mooi gedaan dat er nog maar meer mogen volgen

    BeantwoordenVerwijderen