zondag 30 september 2018

Kousjes en breiles

Om mijn restjes sokkenwol te verwerken, heb ik nog wat babysokjes gebreid en er staan er nog op mijn breinaalden, zo leuk om te maken.


Een beetje flashy sokjes met oranje en


mini eerste sokjes. 

Dan het begin van mijn breilessen estlandse wanten,


deze wanten wou ik al lang maken, de wol lag hier al lang te wachten en eindelijk ben ik er kunnen mee starten dankzij de breilessen bij Gerda.


Dit moet het worden, de wanten op de omslag van het welbekende breiboek "warme handen".
Bij de aankoop was ik op slag verliefd op deze wanten, ze stonden dan ook al heeeeel lang op mijn to do lijstje en nu kan ik ze hopelijk binnenkort dragen.
Ook het breien met 2 kleuren begint almaar beter en vlotter te gaan nu, ik heb de smaak te pakken om fair isle te doen (dan weet je ook wat dat wil zeggen, ja, er gaan nog meer projecten volgen).


Tenslotte een nieuw probeerseltje voor een sleutelhanger, een mini handtasje.

Of ik meedoe met poppendag valt nog te zien, ik ga mijn best doen.


17 opmerkingen:

  1. Knap werk, het begin van de wanten, die worden zeker heel mooo!
    De sokjes zijn zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sokken. Denk dat de wanten ook erg mooi worden. Lijkt mij heel moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om zo je restjes op te breien. En die wanten zijn very cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wag een schattige sokjes!!!
    gaat vast mooi worden die wanten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk is dat, restjes ruimen. En er dan ook nog wat leuks van weten te maken.
    Knap breiwerk hoor. Ik doe het niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeeeh, mooi, die wanten! De rest natuurlijk ook :-)
    Liefs,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wen schattige sokjes zou ik ook eens moeten doen van de restjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke projecten heb je op de pen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve sokkies, en die wanten - geweldig, dat wordt echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je toch knap bezig... ik vind het zo sterk van je dat je de draad weer aan het oppakken bent! Het is heel begrijpelijk dat je lichaam nog zo vermoeid is (en je hoofd en hart natuurlijk ook...), maar gelukkig kan je jezelf wat afleiden met het handwerken.
    De nieuwe wanten worden schitterend denk ik, wat een mooi boek, maar vooral wat een mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieve Rita, ik ben verliefd op de sokjes. Prachtig! Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I never really had an intro, just an about page. Glad you’re enjoying everything.but its just taking things from a different perspective.
    แทงบอล

    BeantwoordenVerwijderen