dinsdag 18 september 2018

Dinsdag poppendag

Deze week doen we weer met veel plezier mee met de poppendag.

Momenteel heb ik weinig tijd om nieuwe popjes te maken, maar dat komt binnenkort wel terug.

Waarom?

Mijn vriendinnen, Gerda, Hadewich en ik gaan meedoen aan een handwerkbeurs in Jodoigne in oktober, dus ben ik daar volop mee bezig.  Spulletjes maken om te verkopen, maar ook dingen die ik weg wil doen, zoals breiboeken, borduurboeken of wol, kortom alles wat met handwerken te maken heeft mag en kan verkocht worden.

Maar nu het poppenverhaal.
Deze week laat ik jullie kennismaken met 2 nieuwelingetjes hier in huis, het zijn Liene haar favorietjes geworden en zij heeft ze een naam gegeven.


Mag ik jullie voorstellen aan de tweeling Sella en Kella, 2 guitige ondeugende meisjes die ik eens ergens op een rommelmarkt vond.
De linkse, Kella, heeft haar originele kleedje nog aan, Sella daarentegen heeft van mij recent een nieuw kleedje gekregen want dat was dringend nodig.
Een gehaakt modelletje dat ik vond op Pinterest.


Zij had enkel dit korte bloesje aan toen we haar vonden en zo wou ze absoluut niet op de foto.
En wat doet een poppenmoeder dan?  Een nieuw kleedje maken natuurlijk.

Maar nu hebben we pas echt de poppen aan het dansen, letterlijk en figuurlijk, want nu wil Kella ook een nieuw kleedje natuurlijk want dat van Sella is toch wel veel mooier dan het hare!!

Ik heb ze de tuin ingestuurd om wat wol te gaan zoeken.


Kijk hoe schattig ze met de bloemen omgaan en


daar kruipen de deugnieten al in mijn emmer met plantjes.
Je moet echt altijd opletten met zulke poppen in huis.

Kom er eens uit jullie 2, straks sneuvelen mijn plantjes nog!!!

Jaaa moeke!!!!
Mogen we dan niks????


Oh en wat zijn dit???
Bootjes voor ons om in het water te varen?  Of kunnen we er een klein huisje in maken misschien???

Dat zijn klompen van vroeger, gekkies, dat droegen de boeren aan hun voeten om in het veld te gaan werken, deze staan hier nog als herinnering aan mijn mama haar broer die boer was en deze nog gedragen heeft.

Ach zo, dat wisten we nog niet, lijkt me wel niet comfortabel om dragen hoor, veel leuker als bootje!!!!

Kom, ik ga de bloemen wat water geven en borstelen.

Ik wil helpen riepen ze samen uit!!


Het gieterje is voor mij riep Kella.


Ze heeft flink geholpen om de bloemen te begieten.


Toch om trots op te zijn en


Sella, die heeft helpen borstelen, ook een heel karwei.
Nadien waren ze beiden uitgeteld en was het nieuwe kleedje al vergeten.
Maar ik vrees dat ik er morgen wel aan herinnerd zal worden....


Volgende week hopelijk meer uit het koffertje. En nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Angélique (ze heeft ineens allemaal leuke blogjes, ik moest echt even bijlezen!),
Corina
DIYDiva,
Jannie,
Jolanda,
Ria, 
Sandra?

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



11 opmerkingen:

  1. Wat een leuke vondst, lieve popjes hoor en al een mooi jurkje... dat kon nog wel eens een hele garderobe worden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een dotjes! Mooi jurkje heeft Sella gekregen, ik snap best dat Kella dat ook wil ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig uitgedoste schatjes ...
    Fijne dinsdag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk stel, gezellig lijkt me dat, zulke goede hulpjes!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha dat denk ik ook maar ja ik zou ook wel zo'n fleurig setje aan willen als ik pop was.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatjes! En ze hebben je goed geholpen ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk stel die Sella en Kella. Het jurkje ziet er fantastisch uit. Ben benieuwd hoe het andere nieuwe jurkje is geworden. Ik doe ook weer meer met Poppendag. Heb het erg gemist. Het bijlezen van de andere blogs doe ik zo snel mogelijk. Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schattig die poppenkinderen. Tja en het kleedje zul je toch echt moeten maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet alleen mooi maar ook super schattig! Knap!

    Fijn weekend, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen