dinsdag 10 mei 2016

Dinsdag poppendag!


De weken vliegen voorbij en de poppen worden stilaan onrustig hier in huis omdat ik maar niks presteer op handwerkgebied en hun verlanglijstjes alsmaar langer worden ondertussen.

Nu, ze zullen nog een hele poos geduld moeten hebben vrees ik.

Gisteren was het hier "een grote dag", mijn draadjes gingen eruit gehaald worden en daar wilden wel een paar nieuwsgierigen hier in huis wel bij zijn.

Lily, Bloem en Florian zaten dan ook al klaar toen An langskwam.


Ze begon eraan en al na het eerste draadje riepen er een paar:


Ah doet dat geen pijn moeke?  Het ziet er in elk geval heel pijnlijk uit!!


Maar nee, zei An, gewoon effe op je tanden bijten en klaar is kees!

Jij hebt makkelijk praten, maar jij voelt het niet hé, zei Lily.


Kom maar eens kijken, we hebben er 10 draadjes uitgehaald, dat kan tellen!! zei An.


Zo ziet het er nu uit, nog even ontsmetten en dan terug inpakken.


Waauw, is dat het mes waarmee je de draadjes doorsneed?  Angstwekkend zeg, ik hoop dat je dat nooit voor mij moet gebruiken, zei Bloem.

Zorg maar dat je niks breekt als jullie buiten spelen, voorzichtig zijn en dan zal ik dit zeker niet nodig hebben voor jullie zei An.


Alles netjes weer ingepakt en


aan elkaar getaped, zucht. 
En ik die dacht meer vrijheid te hebben!!!  Niet dus!


Nog even een sneak peak nu de poppen al buiten aan het spelen zijn, ik ga proberen om een nieuw dekentje te haken met eenvoudige granny squares voor het bedje dat ik ooit voor Lily kocht, maar nog verstopt staat in de kamer.
Niks verklappen, want ze weet er niks van, anders laat ze mijn hoofd niet meer gerust en aan het tempo dat ik nu maar kan haken zal dat vast nog heel veel uren vragen om het af te krijgen.


Vergeet de andere poppenmoeders niet:


- Es,
Jannie,
Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 




8 opmerkingen:

  1. O, leuk dat je een dekentje haakt! Straks heb je er nog een nieuwe hobby bij: haken ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig weer een stapje verder, ook al zitten pink en ringvinger nog aan elkaar getaped.
    Wat dapper Rita! Haken met één hand. Succes!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk is het eind toch wel in zicht. Niet alleen de poppen zullen ongeduldig zijn maar jij ook. Dat dekentje gaat vast mooi worden.
    Beter iets dan niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt toch al weer positiever, plannen aan het makrn voor het bedje en voorzichtig weer wat haken.
    Valt ook niet mee als je zo graag handwerkt. Maar met kleine stapjes kom je er ook :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn in ieder geval wel erg bezorgd om je, lief hoor! Geduld Rita, des te meer kun je straks weer handwerken (maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, je bent granny's aan het haken! Leuk, leuk, leuk ...
    Vertederend hoe bezorgd Lily om je is en het voor je op neemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk je granny dekentje en ja ze zorgen goed voor je geloof ik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch weer een stapje verder. Fijn dat je weer een stukje kon haken!

    BeantwoordenVerwijderen