maandag 8 februari 2016

Vervolg toe-up sokken

Voor de eerste keer in mijn leven ben ik eindelijk de uitdaging aangegaan om toe-up sokken te breien, dit wil zeggen beginnen aan de teen in plaats van aan het been.

Spannend, want de opzet alleen al was al moeilijk, na veel proberen en kijken naar you-tube filmpjes is het dan uiteindelijk toch gelukt.


Een begin was gemaakt en het zag er goed uit.


De voet is gewoon rechtdoor breien, niks moeilijk, maar dan kwam de hiel!!!


Ik heb voor alle veiligheid toch maar braafjes het patroon gevolgd en dit was het resultaat.


De andere zijkant ziet er minder fraai uit vind ik en heeft nog kleine gaatjes, helemaal tevreden ben ik niet, maar het is de eerste sok op deze manier.


Zo ziet hij er van bovenaf uit nadat de hiel is gemaakt.


Zover zijn we nu, al een stukje been af.
Ondertussen ben ik al op zoek gegaan naar andere methodes om de hiel van toe-up sokken te breien en natuurlijk zijn er nog meerdere methodes, ik vond er nog 3 andere.
Die ga ik vast nog wel uittesten om te zien welke het mooiste resultaat geeft.
Of ik dan voortaan kies voor toe-up sokken of gewone sokken weet ik nog niet.
Welke brei jij het liefst??


Geen opmerkingen:

Een reactie posten