zondag 18 januari 2015

Meer sokken

Het blijft jullie misschien verbazen, maar ik maakte nog een paar babysokjes voor Liene, maar het omgekeerde van de vorige sokjes.


Dus daarom zette ik mijn sokkenteller al op 2, want 2 paar babysokjes tellen voor 1 groot paar.

Nu heb ik nog wol over en Leen vind dat ik hem moet opbreien aan sokjes, dus er zullen er nog volgen vrees ik.

Met de sokken van Leen was ik ook nog bezig, de eerste af tot aan de hiel.


Het model komt uit "simply breien" nr. 5 van 2014, volgende keer zal ik de foto erbij doen.


Dan begon ik ook al aan de "zeeuwse meebreideken".  Ook ik ga sokkenwol gebruiken net als bij de originele, de iets dikkere voor breinaalden 3,5.  Dit is de rest van de grijze vissersmuts van Tom die met dezelfde wol wordt gebreid.  Dan heb ik nog een bol blauw liggen en de rest moet ik nog gaan bijkopen.  Ik dacht met 5 kleuren te werken, van elke kleur 2 bollen, in totaal 1500 gram wol waaruit 25 vierkanten gemaakt worden.  Dit is blok A2.


Dit moet het worden, misschien toch meer kleurtjes gebruiken dan 5???
Wat vinden jullie?  En welke dan??? MOEILIJK!!!


Tenslotte nog een paar foto's van Liene die deze namiddag op bezoek was.


Helemaal in de ban van de poezen die thuis constant rondlopen (ik heb er 4)


want die bewegen voortdurend, lopen rond, miauwen of doen gekke toeren.



Deze moest er gewoon bij, zo zie je maar hoe gek ze kan doen!
Een hele namiddag plezier en animatie verzekerd met dit spook!




15 opmerkingen:

  1. Gaaf he die zeeuwse deken. Succes met breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, wat is ze leuk, jullie Liene!
    Mooie projecten, Rita, leuk, de sokken en de deken wordt vast ook mooi. Ik denk dat het met vijf kleuren ook wel mooi zal worden. Maar dat is inderdaad een moeilijke keuze.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een boefje is Liene toch... Ja, dat is genieten zo!
    Je bent een echte sokkenexpert aan het worden Rita, ik vind die kleine sokjes zo schattig en de mooie roze voor Leen zijn om te stelen!
    En nu doe ook nog mee met de Zeeuwse deken, wow... Ik zou kiezen voor meerdere tinten binnen één kleur, maar ja... dat is persoonlijk hè..

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige sokjes en wat is Liene groot geworden, kan ze zelf al zitten?
    Wat de deken betreft zou ik je lievelingskleur nemen en daar een lichte, midden en donkere tint van nemen + een contrasterende kleur in twee tinten er bij doen. Of je maakt al je restjes op die je nog in huis hebt, dat wordt vast een vrolijke deken. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou die deken wordt een groot karwei, wel leuk om te doen. Wat een heerlijk kleinkindje, wat zou ik me uitleven, denk dat ze geen kleren meer zouden hoeven te kopen, oma zou breien... Sokken heb ik in 2014 ook onder de knie gekregen maar ik heb er het geduld niet voor en doe toch lievr andere breisels maar wie weet ooit... groetjes weer en prettige week. ik ga ook aan mijn blog beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die laatste foto van Liene, geweldig!
    Wat leuk dat je mee doet met de Zeeuwse deken. Moeilijk hé om te kiezen in welke kleuren je het wilt gaan doen, 'rustig' met een paar kleuren of 'druk' met meer kleuren.....ik kan je er eigenlijk niet goed in adviseren, ik vind het allebei mooi (hangt van mijn stemming af :-)
    Veel plezier met de Kal, ik ga je vorderingen weer graag volgen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien dat je eerst een paar blokken moet breien om te zien hoe het er een beetje uitziet in jouw kleurencombi... Persoonlijk houd ik meer van tinten in dezelfde kleur... Maar dat is natuurlijk een persoonlijke kwestie.
    En wat ben je in de sokken-sfeer... Petje af! Ik zou gewoon lekker doortellen en niet zeggen: 2 paar kleine is 1 grote... Ik vind het gewoon voor een paar sokken tellen. Want stel dat je een paar mega sokken voor iemand breit (mijn mannen leven namelijk op grote voet, maat 45 en 47, nou dan heb je wel 1,5 paar te pakken dacht ik zo....
    En die Liene... schatje om te kapen!
    Geniet ervan!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij wordt gewoon een pro wat sokken betreft, klein én groot! Wauw die deken ... maar ik vrees dat je zelf moet beslissen over je kleuren, over smaak valt niet te discussiëren vind ik. Respect voor ieders keuze. Jij zal zeker en vast goed kiezen! Mooie foto's van jullie kapoentje x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent goed bezig met je sokken, En dan ook nog deken erbij en 4 katten en een lieve kleine meid, Jij gaat als een speer
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een guitige snoet heeft Liene, heerlijk.
    Ik vind de sokken met het patroon heel mooi worden.
    En dan alweer iets nieuws begonnen. Mij lijkt het wel mooi in 5 kleuren, dan blijft het lekker rustig en wordt het meer een geheel.
    Je zou dan elke keer dezelfde volgorde aan kunnen houden. Heb ik ook eens gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje is Liene ook. Ze treft het maar met zo'n creatieve oma. succes met het breien van de deken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een prachtige sokken weer heerlijke bezigheid en wat groeit Liene hard !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, ha, zo een spookske wil ik ook wel in huis. Allé ge bent aan uw deken begonnen. Ben benieuwd. Waar gaat ge ze leggen, Misschien moet ge rekening houden met de kleuren van de kamer. Allé veel succes.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De zeeuwse deken ziet er mooi uit profiteer maar van jullie kapoentje Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goh wat leuk. Ik brei dan geen sokken maar, haak kerstsokjes. Qua kleur wat je vroeg vind ik pastel kleuren geweldig en ronde de kerst de originele kleuren combi

    BeantwoordenVerwijderen