vrijdag 21 november 2014

Even paniek

Gisteren was het even paniek.
Op 't werk kreeg ik telefoon van hubbie dat hij een dikke arm had, hij had de huisdokter laten komen en die vond dat hij beter naar spoed kon gaan omdat het over de arm ging aan de kant waar de port-a-cath zit.
Dus ging ik snel naar huis, hubbie opgepikt en naar spoed, waar we rond 17u toekwamen.
 
Daar werden de nodige onderzoeken gedaan, echo, bloedafname, rx, koorts en bloeddruk genomen en ga zo maar door.
Er werd getwijfeld of het ging om een ontsteking dan wel om een trombose (een bloedklonter dus).
Uiteindelijk bleek het om een bloedklontertje te gaan dat voor de port-a-cath bleek te zitten en de doorgang belemmerde met alle gevolgen vandien.
 
Er werd dan toch beslist dat er bloedverdunners toegediend werden waarna hij gelukkig toch weer mee naar huis mocht om 11u 's avonds.
Maar nu was er een ander probleem.  Zou de volgende chemo nu nog kunnen doorgaan maandag aanstaande?
En gelukkig bleek dit wel zo te zijn, we kunnen maandag gewoon de volgende kuur doen zonder problemen.
Hubbie moet nu een kuur bloedverdunners krijgen en nadien zou het in orde moeten zijn.
 
Vanmorgen was de arm in elk geval al veel beter en minder dik.
Feit is nu wel: hij mag met die arm NIKS doen, maar ja, het is maar tijdelijk....
 
Duimen jullie nog even mee voor goede afloop?
 
 
 
Het heeft tot nu toe altijd al heel goed geholpen :-)
 
Alvast bedankt !
 
 


21 opmerkingen:

  1. pff wat een toestand zeg. Succes en sterkte. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, wat spannend allemaal! Veel sterkte gewenst! Ik denk aan jullie!
    Goed weekend gewenst en groetjes van
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel even schrikken Rita... het kan zomaar even heel anders gaan dan je verwacht.
    Fijn dat hij weer naar huis mocht, sterkte de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, dat lijkt me schrikken. Ik duim heel hard mee. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig waren jullie er snel bij. Ik duim mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, dat was schrikken!
    Natuurlijk blijf ik duimen, net zo lang het niet meer nodig is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het blijft altijd schrikken hè, met die onverwachte dingen... Ineens een dikker arm! Ik kan me je paniek wel voorstellen.
    Hopen dat het verder mee mag vallen en het uiteindelijk goed mag gaan
    Liefs,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeps, dat is schrikken, natuurlijk duim ik mee.
    Veel liefs en een rustig weekend:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dat was even goed schrikken, zijn jullie inmiddels weer wat bekomen? Sterkte en alvast fijn weekend, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Natuurlijk duimen we !!!! Amai, de schrik zal er wel efkes ingezeten hebben. Gelukkig is het al wat beter.
    Geniet toch nog van jullie weekend.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh dat was flink schrikken voor jullie! Maar gelukkig is het goed opgelost en kan de behandeling gewoon doorgaan. En natúúrlijk duim ik voor jullie!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat naar zulke dingen, die konden jullie helemaal niet gebruiken. Sterkte voor komende maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schrik! Ik denk aan jullie - veel sterkte.
    Hartelijke groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat was zeker schrikken! Ik denk aan jullie! Succes maandag met de chemo!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oei, dat is schrikken. Gelukkig waren jullie erop tijd bij!
    Sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oei dat zal wel schrikken geweest zijn voor jullie allebei...
    Gelukkig mocht hij al snel terug naar huis. Ik duim heel hard mee hoor!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Rita dat is even schrikken bij het lezen van je bericht ik kan het mij voorstellen dat jullie geschrokken waren ik denk aan jullie groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  18. sorry, dat ik nu pas een reactie stuur, maar was van vrijdag weg op weekend.
    gelukkige gaat het nu al beter, verzorg hem goed maar daar twijfel ik niet aan.
    Hou juffie goed dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen