donderdag 16 januari 2014

Adventssjaal en... pech

Mijn adventssjaal brei ik rustig af tussendoor als ik er echt zin in heb, want je moet echt wel je hoofd bij de patronen houden en dat is dikwijls moeilijk nu.
 
Ondertussen is dag 11 dus afgebreid en kan ik dag 12 starten.
 
 
Zo ziet het patroon eruit van kortbij.

 
En dit is het geheel tot nu toe, ik ben er echt trots op, dit is echt wat ik al jaren wil maken.
Deze sjaal ga ik zeker veel dragen, dat staat vast.
 
Pech heb ik dus ook.  Zondagnamiddag heb ik een ganse namiddag ijverig gebreid aan de kabelsokken van hubbie en wat zie ik 's avonds???
 
 
Er lopen in totaal 4 kabels over de sok en ik heb eentje gewoon niet gemaakt over het hele stuk!
Onvoorstelbaar!  En niet gezien toen ik bezig was.

 
Kijk maar, dit zou me nooit overkomen, ik kan altijd perfect een patroon volgen zonder problemen, maar nu dus niet, concentreren geeft veel problemen momenteel.
Daarom ook dat ik niet veel aan de pc zit of de blogs dagelijks bezoek, het lukt gewoon niet nu.
 
Hubbie, lief als hij is, zei: laat het gewoon en brei ze zo af, dat ziet geen mens, het zit gewoon onder mijn broek, geen probleem, maar dat ga ik niet doen, daar kan ik niet mee leven.
Ik haal ze gewoon uit tot aan de boord, kies een makkelijke steek en maak de kabelsokken later wel eens als ik weer beter ben, want ze zijn wel heel mooi.
 
Tot slot heb ik mezelf nog verwend met een mooi nieuw boek.
 
 
Schattig niet?  En alles wat hierin staat is even lief en schattig en mooi.
Het jeukt dus wel, nu nog energie vinden om iets te maken, maar ik ga met het eenvoudigste beginnen, kwestie van niet weer alles te moeten herbeginnen als met de sokken.
Leen (de zwangere schoondochter) heeft de patronen al gekopieerd voor me en vond alles even leuk in de boek en hoopt dat ik er een paar zal maken zei ze.
Ik ga alvast eens tussen mijn stofjes zoeken vandaag denk ik.
 
 Nog iets leuks bijna vergeten te vertellen!
Ik heb nog 2 hele leuke kaarten van blogsters ontvangen waar ik superblij mee ben!
 
 
Deze van Haakjuffie, haar mooie Dickensmuizen op foto, hoe gaaf is dat!
Ik ben er heel blij mee!
 
En dan nog deze zelfgemaakte kaart van Angélique vann "made with love".

 
Een pot met bolletjes wol, breipriemen en haaknaald.  Supertof!
Dankjewel allebei voor deze mooie kaarten, ze maken me blij, ik voel me verwend en gesteund door alle bloggers!
 
 
 


16 opmerkingen:

  1. Hè,dat is balen! Ik geef jouw Hubbie helemaal gelijk,maar ja, als breister/maakster zou ik het altijd blijven "zien". O wat jammer om dat uit te halen..maar misschien als "troost", de wol is zo mooi, en dus de sokken zonder kabels zullen ook mooi worden, en je gaat zo snel,om jaloers op te worden! En die advents-sjaal word echt prachtig. Het lijkt haast wel kant!
    Hou je haaks (waarom zeggen we eigenlijk niet : hou je breits!).grfrouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, dat is balen, van die sok. Ik snap wel dat je het weer uit gaat halen, dat zou ik ook doen, maar jammer is het wel.
    Lief, die kaarten!
    Keep calm en.... vul zelf maar even aan ;-)
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè, dat is even balen zeg! De adventsjaal ziet er wel heel erg mooi uit zeg! Enne, groot gelijk, jezelf af en toe verwennen! Veel sterkte in alles!
    Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je sjaal wordt prachtig, En wat jammer van je sok, en stoer dat je het uithaalt en over breid, (ik zou ook zeggen zit onder mijn broek); En boek ziet er ook al zo leuk uitl
    Maar doe rustig aan hoor, alles op zijn tijd.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je sjaal is nu al mooi. En die sok, tja... die dingen gebeuren soms. Ik gooi het altijd in een hoek, ik vind het dus geweldig dat jij dat niét doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat jij de puf hebt om terug te beginnen aan de sok. ik zou die gewoon zo laten, t is toch maar een sok hé. Je hebt jezelf mooi verwend met dat boek. Ik heb het ook alvast gehad, maar braaf terug gezet.
    Veel plezier ermee.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer van de fout, heel herkenbaar dat je het toch uit wilt halen want ook al ziet niemand het jij weet het
    Dat je je niet goed kunt concentreren is vervelend, komt vast wel weer terug, ik gaf de narcose de schuld, ik heb het ook een poosje gehad maar nu gaat het gelukkig weer, je boekje is geweldig, ben beniewd wat je allemaal gaat maken,
    En rustig aan hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat wordt je sjaal mooi! Wel heel jammer van de sok. Lief dat je man er zo luchtig over doet, maar heel begrijpelijk dat jij ze uithaalt. Gelukkig heeft deze wol geen ingewikkelde patronen nodig om mooi te zijn ;-)
    Graag gedaan, ben blij dat het kaartje goed aangekomen is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is balen, vooral als het je veel moeite kost. Doe jij het maar lekker rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap dat je de concentratie voor de adventsjaal kunt opbrengen. Dan is het eigenlijk niet verwonderlijk dat je geen concentratie meer over hebt voor de sokken..... Ik begrijp het helemaal dat het je niet zint en dat je het wilt uithalen.....maar wat lief van je man dat hij zegt dat je het mag laten zitten hé....
    Mooi boek heb je gekocht, nou ja, mooie kaft dan :-) er komt vast wel iets moois uit op je blog te staan, maar niet te snel hoor, denk om je zelf!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je sjaal wordt heel mooi, maar rustig aan hoor Rita! De patronen lopen niet weg...
    Ik had de sokken mooi niet uitgehaald hoor; het is wat je man zegt je ziet er toch niks van!
    Leuk om plannetjes te maken n.a.v. het nieuwe boek, het ziet er inspirerend uit.

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is pech hebben, maar het zal wel in orde komen.De rest is ook mooi, doe het wel rustig aan hoor.

    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou die sok ook weer uithalen hoor, anders kijk je er toch heel de tijd tegenaan. Ach een beetje geduld met jezelf hebben lieve Rita en alles op het gemakje doen, morgen is er nog een dag!! Tof boekje!! En mooie kaarten gekregen, fijne vitamientjes! x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat jammer van de sok , en wat wordt je sjaal mooi, het is net kant hé die ajoursteekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zonde van de sok...maar ik kan me voorstellen dat je het uithaalt.. kan je niet alleen de steken laten vallen van de kabel.. en die dan ophalen zowel averechts als rechts met een haaknaald--- zo deed ik het altijd met patroonfoutjes.
    en dat concentratieprobleem komt goed.. heb geduld.. ik hoop dat je snel weer de oude bent.. ik ben het ook nog niet, maar iedere dag een beetje meer op weg naar mijn oude ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je sjaal wordt echt wel heel mooi!
    Ondertussen wat bij gelezen op je blog, ik wens je veel beterschap en die sok komt wel goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen