dinsdag 24 november 2020

Dinsdag poppendag

 De week is voorbij en tot mijn spijt moet ik bekennen dat mijn gnome niet afgeraakt is, meer zelfs, ik heb er niks meer aan gedaan, maar dat heeft een goede reden.


Liene is namelijk uit al haar sokken gegroeid en ik ben nu met de koude dagen in aantocht, nog snel wat sokken aan het bijmaken, maar daarover in een volgende post meer.


Wat is er dan wel gebeurd???


Een nieuw breiwerkje lag op de tafel klaar 


en groeide uit tot een ster, althans dat zou het moeten zijn.


Er werd nog eentje gemaakt en


een tweede hiervan.


Die werden samengevoegd tot een ster, opgevuld en


wat details aan toegevoegd.


En dus waren er plots 2 sterren geborden hier in huis die ineens opgemerkt werden door de hippies Bloem en Florian en Kareltje het konijn.

He moeke, wat is hier de bedoeling van?  Die lijken me erg leuk!
Zou je er voor ons ook wat willen maken??? 

Oh ja? en waarom dan wel?

Je bent toch voor Kerstmis aan het breien neem ik aan, nu wij willen ook wel overal wat versiering aanbrengen en dus ook graag wat sterretjes voor ons.



Nu, jullie hebben geluk, ik ben namelijk net een kleinere versie aan het maken van het patroon.

Keitof!!!  Onze eerste ster wordt al gemaakt!!!


Hier, ze is klaar, wat vinden jullie ervan???

Super, maak je er nog een paar?   Dan kunnen we overal in huis versieren!!


Deze is echt wel poppenformaat, dankjewel!!! Misschien nog een lintje eraan om hem op te hangen???  En klaar is kees!
Bovendien hebben we in je wolrestjes wat gaan zoeken en hebben deze wolletjes gekozen om nog wat sterretjes mee te maken.  Of heb je misschien nog andere leuke ideetjes???


Nu, voorlopig houd ik het bij sterren, maar ik moet bekennen dat ik nog veel mooie patroontjes ben tegengekomen op ravelry, dus wie weet probeer ik nog wel eens iets anders....


Joepie, ik zie dat de volgende halve ster ook al klaar is!!! Onze kerstversiering zal zeker op tijd klaar zijn dit jaar!


Ik ga nu kijken of er ook poppen- of ander nieuws te zien/lezen is bij:

Ria 

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.


4 opmerkingen:

  1. Hele leuke sterren! Als ik ooit tijd heb zou ik die ook willen maken met hangertje voor in kerstboom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja, de poppen kunnen niet altijd wat nieuws krijgen of groter groeien. Soms is er ander werk aan de winkel. Wat een mooie sterren heb je gemaakt, Rita. En Liene zal ook wel dolblij zijn met warme sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sterren zeker voor de aankomende dec maand

    BeantwoordenVerwijderen