dinsdag 14 augustus 2018

Sokken

Geen poppendag vandaag, volgende week zal het wel weer lukken denk ik.

Maar wel ander nieuws, sokkennieuws.
Ja, het breien van sokken blijf ik leuk vinden, alhoewel ik nu geen sokken meer moet maken voor Jos, mijn grote liefde die ze met heel veel plezier droeg.
Er ligt nog een paar dat ik bezig was toen hij gestorven is, maar daar heb ik de moed nog niet voor om ze af te maken of misschien haal ik ze gewoon uit en begin opnieuw voor iemand anders.
Het zou moeilijk zijn dat iemand anders deze sokken droeg.

Dus ben ik op de breitrein begonnen met kindersokjes om er weer in te komen.


Het eerste was snel af en


toen volgde een tweede, sokjes voor een 3-jarige ongeveer.
Nu kan mijn cijfer van sokkenmaaksels van dit jaar weer eens veranderen, eindelijk.


Meteen ben ik met een tweede paar begonnen, ik wil terug een voorraadje cadeautjes klaarmaken.
Maar dat wil ik met zoveel dingen doen, alleen ontbreekt de tijd en de zin vaak nog.

Dan heb ik nog een leuk boekje tweedehands kunnen kopen,


een borduurboekje met de figuurtjes van Beatrix Potter,


hier de achterkant.

Bij "atelier de ooievaar" werd onlangs een heel mooi boekje uitgegeven,


"knusse theemutsjes in miniatuur" naar het voorbeeld van Beatrix Potter, heb het maar meteen aangeschaft, ik kan ze eerst wat groter proberen te maken, vooraleer ik naar miniatuur overschakel.

Dus nog veel plannen op handwerkvlak.
Ook ga ik proberen meer tijd uit te trekken om de blogs weer intensief te volgen, maar helaas moet ik bekennen dat mijn vermoeidheid nog altijd niet veel beter is.



6 opmerkingen:

  1. die vermoeidheid is volgens mij normaal hoor, dat hoort bij het rouwen...dikke knuffel...en zo'n zelfgebreide wollen sokken, daar ga je veel mensen een plezier mee kunnen doen (ik denk maar aan daklozen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Logisch dat je moe bent, je hebt heel lang voor Jos gezorgd, dat vond je fijn om te doen, maar heeft je misschien meer gekost als je dacht. Nu heb je de tijd om de vermoeidheid toe te laten, doe anders elke middag een dutje :) daar knap je misschien ook wel vanop. Maar geef jezelf vooral de tijd om te rouen en je verlies te verwerken.Dan komt het handwerken en de redt ook weer goed. Dikke knuffel, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sokken. Lijkt mij inderdaad lastig met de sokken om ze aan iemand anders te geven. Mooie boeken. En probeer rustig aan te doen je heb zoveel meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat je zo moe bent, snappen ik helemaal... Na al het zorgen en nu je grote verdriet, heeft je lichaam tijd nodig. Extra knap daarom dat jehet handwerken zo oppakt. De kindersokjes zijn heel mooi geworden. Misschien kan je van de wol van Jos zijn sokken een lekker paar breien voor jezelf? Dan geven ze misschien een beetje lichamelijke en geestelijke warmte....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon naar je lichaam luisteren en doen waar je zin in hebt. Logisch dat dat ontbreekt. En dat je die sokken niet beetpakt kan ik heel goed begrijpen. Wel leuk dat je weer begonnen bent met sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles van Beatrix potter is zo schattig! Prachtige vondst. En je sokken zijn ook zo knap gebreid. Natuurlijk is het nog steeds allemaal moeilijk...xx

    BeantwoordenVerwijderen