zondag 22 juli 2018

Haken

Jazeker, haken, niet dat ik het graag doe, maar met dit weer misschien toch iets leuker om te doen.
En natuurlijk speelt Liene er ook weer een rolletje in.

Onlangs kocht ik het boek "lappenpoppen haken - deel 3" van Sascha

Afbeeldingsresultaat voor lappenpoppen haken 3

Zoals ook in de vorige delen van Sascha staan er weer heel leuke popjes in.

Liene koos eerst en vooral voor de mini baboushka, maar ze moest wel een gezicht hebben vond ze.

  

De kleuren komen niet goed tot hun recht, maar dit is ze geworden, de mama werd ook al besteld natuurlijk en de koala (die kent ze van de zoo).  Aan deze laatste ben ik al begonnen, maar ze weet het nog niet.


Mijn voorraad kleine geschenkjes waren allemaal op en uitgedeeld, dus heb ik al terug 4 sleutelhangers gehaakt tussendoor,


maar ook al een klein geleipotje versierd.


De bedoeling is om weer wat theelichtjes te voorzien en allerhande andere kleine cadeautjes, altijd handig, vooral ook lappenpoppen, want in de vriendenkring van mijn zonen worden momenteel voortdurend baby's geboren en ze weten dat ze hier altijd terecht kunnen dan voor een presentje.


Dit is een groot project dat ik tegen wil en dank en onder een beetje push-werk van mijn vriendin An toch maar ben gestart.  Ik ga meedoen met de scheepjes-CAL om een sjaal te haken.
Iets wat ik nooit meer zelf had gestart, ik brei liever, maar kom, elke week een stukje moet haalbaar zijn denk ik dan.

Alleen vergeet ik dan dat ik nog andere SAL's en KAL's heb lopen.... met alle gevolgen vandien.

Wordt vervolgd.


GELUK BESTAAT NIET UIT GROTE DINGEN BEREIKEN,
MAAR UIT KLEINE DINGEN WAARDEREN.

9 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer wat ontspanning kunt vinden in het handwerken, dat lukt natuurlijk vooral als het voor Liene is :-) Mooie sleutelhangers, popje en potje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat veel projecten! Zo leuk lijkt mij: haken voor je kleindochter <3
    En die ScheepjesCAL is inderdaad prachtig.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rita, het is je gelukt, de AVG-verklaring super! Wat ben je lekker bezig en wat een plannen, maar dat is goed :) Ik heb ook altijd plannen, dan blijf je lekker bezig. De kleine lappenpop is een schatje en ik geef Liene helemaal gelijk, met oogjes is veel leuker. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zeer tof dat je weer bezig bent, zit hier ook prcies in ne babyboom, kreeg verleden zaterdag suikerbonen zonder dat ik wist dat er een baby op komst wasn dan is het even nadenken en zoeken , hab ik nog iets, kan ik nog vlug iets haken..., je kent het wel
    dikke knuffel Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke projecten ben je bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fijn dat je weer zo lekker bezig bent

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt toch leuke dingen gehaakt.
    Je nieuwe bol ziet er mooi uit. Dat gaat vast iets moois worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad heerlijk weer voor een haakwerkje. Leuk dat je Liene zo blij kunt maken met de poppen.
    De Scheepjes sjaal CAL is inderdaad fijn om te doen: iedere week een stukje is leuk en geen overdaad. Ben benieuwd of je weerstand kunt bieden aan de andere CALS en KALS. Er is zoveel moois.
    Gaat het verder een klein beetje met je?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke projecten heb je op dit moment!

    BeantwoordenVerwijderen