donderdag 23 maart 2017

Verslag knit and knot

Zoals beloofd komt hier dan het verslag van de beurs knit and knot in Tilburg van vorige zondag.

Het was een ongelooflijk fijne dag en eigenlijk heb ik nog niet genoeg foto's genomen, maar je wordt er zo overweldigd door het aanbod van mooie wolletjes, boeken en ideeën dat je hoofd overloopt.

Nodig was het niet om al wolletjes aan te kopen, maar je voorraad aanvullen mag toch of niet?

Daarom heb ik toch maar wat wolletjes aangeschaft.
Als eerste passeerde ik aan Atelier de Ooievaar waar ik mijn eerste aankopen deed.


4 patroontjes van minifiguurtjes om te starten


en naaldjes nr 1 en 0.8, een minibezempje en een brilletje en tenslotte 3 kleurtjes vennegaren om te breien (?!).  Zien jullie hoe dun het is?  Of ik daar iets mee gebreid krijg valt nog af te wachten!  Ik ga de patroontjes eerst iets groter maken vooraleer ik zo ieniemienie begin denk ik.
De mevrouw breit onder een loep zei ze me, dat belooft!!


Ook bracht ik nog wat katoentjes mee voor theelichtjes of sleutelhangers en


tenslotte de strengen roze (gekocht bij "weldraad") en gemeleerd turquoise (van "de vlotte knot"), elk voor een kort driehoekig sjaaltje en nog een bol sokkenwol (heb je nooit teveel).


Bij "weldraad" kregen we een reclamebriefje mee voor een breiweek op Texel, stel je voor!!!
Een week lang enkel je hobby uitoefenen, eten en slapen is voorzien, super!!
Alleen is het hier geen optie om zolang van huis te gaan.


Dit gemeleerd vennegaren kocht ik nog bij "de roopoorte" om biscornu's mee te maken.


Als laatste toon ik wat er in onze "goodiebag" zat, als je bij de eerste 1000 tickets was, kreeg je deze en wij hadden dat geluk.




11 opmerkingen:

  1. Mooie aankopen, veel plezier ermee! We zien vast wel de creaties ermee hier op het blog verschijnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was weer een heerlijk dagje zo te lezen. Beetje ver voor mij :). Veel plezier met je aankopen. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een heerlijke aankopen gedaan! Maar oh die dunne naalden en dat dunne garen ... ik ben reuze benieuwd naar je ervaring. Een uitdaging is het vast (heb je een loep?) maar het resultaat mag er zijn!
    De Breiweek op Texel maakt nieuwsgierig; niet dat ik een week weg wil, maar misschien is er ook een dagprogramma en het is niet ver van hier. Dank voor de tip.
    Veel plezier met al je nieuwe garens en de mooie bladen (bofferd😊).
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een heerlijke aankopen gedaan! Maar oh die dunne naalden en dat dunne garen ... ik ben reuze benieuwd naar je ervaring. Een uitdaging is het vast (heb je een loep?) maar het resultaat mag er zijn!
    De Breiweek op Texel maakt nieuwsgierig; niet dat ik een week weg wil, maar misschien is er ook een dagprogramma en het is niet ver van hier. Dank voor de tip.
    Veel plezier met al je nieuwe garens en de mooie bladen (bofferd😊).
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een heerlijke aankopen heb je gedaan om jaloers op te worden. Geniet ervan en ga maar weer veel moois maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, Rita! Al trekt het mij niet om met zulk dun garen te breien, het is wel fascinerend! En wat heb je veel gekocht en wat een geluk dat je ook zo'n mooie goodiebag kreeg! Het is je van harte gegund :-)
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je zou eens zonder komen te zitten...:) :)
    Bij nld. 1,75 beginnen mijn handen al te protesteren. Jij borduurt toch ook,dus die loep heb je misschien niet nodig.
    Ik ga gauw googlen naar Venne-garen, nog nooit van gehoord!
    grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je zo genoten hebt van die dag! Voorraad kan je nooit genoeg hebben he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je mooie kleuren aangeschaft.
    Petje af hoor als het lukt om zo fijn te breien.
    En van een weekje Texel gaan we gewoon dromen.
    Mooie boeken zie ik daar op de onderste foto. Daar staat vast wel inspiratie genoeg in.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie aankopen heb je gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie aankopen. En dat is klein breien. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen