woensdag 8 oktober 2014

Nog wat handwerkjes en nog wat nieuws

Vorig weekend, zaterdag dus, kwam mijn zus op bezoek.
Voor haar had ik een setje pompoentjes willen maken zoals de mijne, maar er was nog maar eentje af.
Daarom stelde ik voor dat ze zou helpen om ze af te maken terwijl ik nog een paar opkikkerpotjes (ze bestelde er eerder 10 bij me) van ogen zou voorzien zodat ze ze mee kon nemen.
Zo gezegd, zo gedaan en we hebben een hele namiddag rustig samen geknutseld, met dit als resultaat.


We kozen uit mijn berg stofjes voor deze combinatie.


Ze was er heel tevreden mee en ik ook over deze combinatie.


Dit potje kon ik nog net fotograferen voor hij in de doos meeging met haar, ze heeft er nu al 7 mee, nog 3 te gaan dus.
Maar ook voor mezelf zou ik er nog wel wat willen maken als voorraad voor cadeautjes.

Dan een beetje nieuws.
Zoals ik eerder schreef kregen we maandag telefoon over hubbie.
Volgende week maandag, de 13e gaat de punctie door, we zullen de ganse dag in het ziekenhuis doorbrengen.  Dus ga ik mijn tas meenemen met wat handwerkjes en een boek terwijl ik wacht of naast hem zit.
Op vrijdag, de 17e worden we dan gebeld met het resultaat en de eventuele behandeling of operatie of of er nog meer onderzoeken moeten gebeuren.
Zelf heb ik er vertrouwen in omdat de 13e voor mij een geluksgetal is (mijn vader en ik werden op de 13e geboren) en op de 17e werden mijn beide zoons geboren, goede cijfers dus.
Ondertussen proberen we op een rustige manier dit af te wachten, ik door veel te handwerken en hubbie door veel te tekenen.
In een volgend berichtje zal ik eens een paar tekeningen laten zien, niet teveel, want hij maakt nu tekeningen om aan een tentoonstelling mee te doen en anders hebben de mensen ze al op voorhand gezien en dat is niet de bedoeling.

Ook het "debardeurtje" schiet al op, daar plaats ik nog een foto van.
Voor degenen die niet weten wat een debardeurtje is:
het is eigenlijk een mouwloze trui, een slip-over of spencer.

Gisteravond was het clubje, er werden geen foto's gemaakt.  We waren maar met 6 en er zijn weinig of geen vorderingen gemaakt tegen de vorige keer.

Dankjewel allemaal voor de vele steunreacties!


19 opmerkingen:

  1. Dat was even flink doorwerken zeg! Erg leuk idee van die pompoentjes.
    Succes en sterkte met het wachten en de onderzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zijn ze, die pompoentjes.
    Een spannende tijd gaan jullie tegemoet, sterkte.
    Hartelijke groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, samen met je zus aan de knutseltafel!
    Heel veel sterkte volgende week, ik denk aan jullie!
    Liefs,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig met je zus handwerken:) Ik vind je popmpoenen ontzettend leuk, wil je op je blog eens voordoen hoe je ze maakt? Heel veel sterkte en succes gewenst, goed dat je je handwerk meeneemt, kun je je gedachten een beetje verzetten. Veel liefs en het kaarsje in de Sint-Jan brand voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Rita, wat een moeilijk bericht hebben jullie gekregen over de gezondheid van je man. In gedachten ben ik bij jou en je man en wens jullie alle sterkte en moed toe. Liefs en groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fiijn dat jullie toch de gedachten kunnen verzetten en niet de moed laten zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig samen met je zus knutselen. Prachtige pompoenen en leuk die opkikkerpotjes. Ik heb er toevallig ook een paar gemaakt, dan voor de leerkrachten van mijn dochter.
    Veel succes en sterkte met de punctie! Ik denk aan jullie.
    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo een gezellige herfstpompoenen ...
    maar je opkikkerpotje is ook leuk geworden hoor ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke pompoenen en wat gezellig om zo samen te frutselen hé.
    Ben benieuwd naar de tekeningen van je man. :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een spannende tijd voor jullie nu je man de medische 'molen' in gaat. Er is tegenwoordig veel mogelijk en het hebben van een goed ziekenhuis is een zegen. Maar het is nog beter als je er niet hoeft te komen!
    Wat zijn deze pompoenen leuk gemaakt, ik vind ze een grappige uitstraling hebben, Rita...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattige pompoenen, sterkte met de punctie en fijn dat je een handwerkje meeneemt. Toen mijn man al zijn onderzoeken moest ondergaan heb ik ook veel gehandwerkt en veel kijkers gehad !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat hebben jullie samen mooi gefreubeld. Veel sterkte nog voor volgende week xxx
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heeeeeeeeeeeeel vruchtbare en mooie namiddag je zus zal wel blij geweest zijn groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een spanningen moeten jullie verdragen momenteel. Gelukkig hebben jullie beiden jullie hobby's.
    Die pompoentjes zijn super geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi die pompoentjes en ik wens jullie heel veel sterkte toe
    lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel sterkte volgende week! Je pompoentjes zijn heel erg leuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat leuk om samen met je zus te handwerken! je pompoentjes zijn leuk en ruim op tijd, alsook je potje is mooi geworden. Ik duim alvast mee voor je man dat de uitslag goed mag zijn! sterkte want niets is moeilijker dan het wachten en onzeker zijn.. en een debardeurtje ken ik wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. je hebt hard gewerkt met mooi resultaat.
    Hou jullie goed.
    Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk dat je samen met je zus kunt handwerken! Sterkte voor de dingen die komen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen