donderdag 25 juli 2013

Dagelijkse vorderingen

Omdat het vandaag nog redelijk warm was, zijn we toch weer rustig binnengebleven in de koelte.
 
Gisteravond heb ik nog het 2e bloemenschoentje afgemaakt van het extra setje kleren, met dit als resultaat:
 
 
een extra paar schoenen voor hippie!
 
Wat later begonnen er wolken te komen

 
En nog meer wolken, maar gelukkig geen onweer.

 
Dan is dit het resultaat van een ganse dag thuisblijven.
Vanmorgen eerst alles gekuist want er komt zaterdag bezoek!
Daarna kon ik tussenin borduren aan mijn nieuwe project.

 
Al aardig gevorderd nu hé!
 
Ik vond het patroon HIER.
Je ziet de foto wat het moet worden en als je wat verder scrolt vindt je wat verder grille 1 en 2 en dat zijn de patroontjes die je kan afprinten.
Er staan nog veel meer "grilles gratuits" op (gratis patronen), dus ga zeker eens kijken want hier worden supermooie dingen gemaakt!
 
 
 


woensdag 24 juli 2013

Een extra outfit voor hippie

Er is gevraagd om een extra outfit voor hippie te voorzien en ook een tweede te maken omdat het om 2 zusjes gaat.
Dus ga ik een tweede hippie maken in de stijl van de eerste, om geen ruzies te krijgen (hopelijk)
Nog wat werk voor de boeg dus, maar er is een begin gemaakt.
 
Kijk!
 
Ik ga voor elke hippie, een "sjakos" maken, een extra paar schoenen met een rok en bloes.
 
Dit is het eerste bloesje
 
 
Het kan ook als jasje over het kleedje worden gedragen.
 
En dit is het kleedje al voor hippie 2.

 
Zoals ik al zei in dezelfde stijl.
 
Wordt vervolgd.
 


dinsdag 23 juli 2013

Hippie is er klaar voor!

We beginnen met de lucht van vanmorgen om half 8, zag er niet zo best uit.
 
 
Een waterzonnetje dat niet veel zin had.

 
Maar de schapen naast ons in de wei stoorden er zich niet aan.

 
Zo zag het er een uurtje later uit, al iets beter....
 
En Hippie, ik heb ze bewust geen naam gegeven omdat ze toch niet voor mij is, was er helemaal klaar voor.  Ze was niet meer in te tomen met het goede weer :)
Ze wou buiten overal een kijkje nemen.
En het is me er eentje hoor, ik denk dat alle hippies zo'n wildebrassen zijn...
 
Ze wou bij de hortensia poseren
 
 
Woepie, een duik in de witte bloemen!
Hippie, een beetje rustigaan hoor! 
 Wa, die bloemen kunnen daar best tegen, ik ben toch maar een lichtgewicht!

 
En hier ga ik me verstoppen!
Je bent te groot om je daarin te verstoppen, kijk maar, je hoofd komt er nog bovenuit, haha!
 
 
Effe uitrusten nu, want ik ben moe van al dat rondgehos.
Ok, zet je hier maar op de tafel bij ons eventjes neer en blaas maar wat uit.
 
 
Oh, leuke kippetjes heb je hier, dat worden mijn vriendjes.
Je doet maar, ik verzamel kippen en heb er hier genoeg overal rondhangen, kies maar uit.

 
En zoals het een echte dame betaamt, spiegelt ze zich graag natuurlijk.

 
Kom Hippie, nu is het genoeg geweest, het is bedtijd!
 
Slaapwel, iedereen, tot morgen misschien!
 
 
 


maandag 22 juli 2013

Borduurwerk af en nieuw project

Het is gelukt!  Mijn borduurwerk met hart is af!
 
 
Zelf ben ik er heel tevreden over, nu als ik thuis kom nog in de vorm krijgen, maar daar krijg ik hopelijk hulp van hubbie bij of het lukt me nooit denk ik.
 
En natuurlijk een nieuw borduurtje gestart, niet hetgene wat ik wou.
Ik had een stuk stof meegebracht en nu bleek het te klein voor wat ik wou maken.
Gelukkig had ik een farde bij met borduurtjes van mijn "to-do" lijstje en ik heb dit gekozen omdat dat wel net op het stuk stof kan.
Ik borduur met DMC 931 met 1 draadje.

 
Wat de hippie betreft, ze is zo goed als klaar, nog knoopjes vinden voor haar jurk en ik wil nog een extra outfit maken voor haar, een rokje en een vestje denk ik, ik weet het nog niet zo goed, want ik moet het patroon zelf uitdokteren :)
En dan kan ik alvast aan de 2e beginnen (heb ik al gedaan trouwens met het jurkje)
Morgen hierover meer....
 
A propos, even ter verduidelijking voor de nederlandse bloggers onder ons, een sjakos (van het blogje van gisteren) is een handtas.
 
EN HEEL HARTELIJK WELKOM ALWEER AAN MIJN NIEUWE VOLGERS !
 
 


zondag 21 juli 2013

Sjakos en rommelmarkt

Gisteravond bij de tv nog rustig een sjakoske gehaakt voor hippie, ze moet toch helemaal aangekleed geraken hé.
 
En we blijven in dezelfde stijl natuurlijk!
 
 
We blijven in de bloemetjes :)
 
En dan de aankopen op de rommelmarkt in Nieuwpoort.
De wol was 1 euro per bol (dus heb ik er maar meteen 10 genomen)



 
 
Deze Catania was niet in solden, maar dit was mooie roze huidskleur voor de popjes :)


 
Dit vingerhoedje was eigenlijk mijn eerste aankoop, 2 euro.
Voor- en achterkant.


 
Toen vond ik deze sokkenwol, een halve euro per bol, ongelooflijk!  Dus ik heb voor 2 euro 2 paar sokken van goede sokkenwol!!!

 
Dan op naar de volgende rommelmarkt, in Veurne, waar ik dit kocht.

 
Echte handgehaakte handschoenen, 2 oude houten rolletjes stikzij en verschillende meters kant.
En dit alles voor 6,50 euro! (ik kreeg een halve euro korting)
 
Knoopjes voor de jurk van hippie heb ik niet gevonden, maar dat komt nog wel.
 
En nu ga ik lekker nog wat breien en straks ergens uit eten, lekker vakantie!
 


zaterdag 20 juli 2013

Uggs voor hippie

Vandaag weer wat gewerkt voor hippie, nee, het hoofd is nog steeds niet af!
Maar ik heb ze vandaag al van uggs voorzien (op verzoek want ze is besteld).
 

 
Ze passen toch bij haar jurkje met dat fluo erbij en een bloemetje, al zeg ik het zelf !
 
Morgen gaan we naar de rommelmarkt, misschien niet veel tijd om iets te doen dan, maar wel om schatten te vinden misschien!
 
 


vrijdag 19 juli 2013

Alweer een project af

Van de week blogde ik over een nieuw project dat ik bezig was.
 
Nu, het is klaar!
 
En kijk wat het geworden is!
 
 
Een hoes voor een zakdoekendoos, wat een verrassing :) :)

 
Wat vinden jullie van de steek?  En de kleurencombinatie?

 
Met meerdere kleurtjes en variatie op steken wil ik er nog een paar maken.
Niet zo moeilijk vind ikzelf, de tutorial vindt je trouwens op mijn blog.
Een tussendoorprojectje waar je niet al teveel moet bij nadenken.
 
Tenslotte, nog een verrassing, het kleedje voor hippie is al klaar, alleen nog knoopjes vinden.

 
Die had ik niet meegebracht :( heb al genoeg hobbymateriaal versleept en ingepakt om mee te brengen, maar geen knopen dus.
Gelukkig bestaan er winkels en rommelmarkten :)
 


donderdag 18 juli 2013

Eerste "vakantiedag"

Vandaag was onze eerste "echte" vakantiedag!
Maar niet voor hubbie, die was net als elke andere werkdag om half 6 uit de veren!
En wat was het resultaat???
 
Toen ik opstond was dit al geïnstalleerd.
 
 
Geweldig hé, dan kan ik lekker buiten handwerken, maar niet in de volle zon, want dat mag ik niet al te veel meer na mijn borstkanker :)
 
En plots kwam er mist opzetten (ik dacht al buiten te ontbijten, maar te fris)
 
 
Zelfs de schapen naast ons stonden in de mist.

 
Ondertussen was MDH de auto al aan het wassen (die heeft nog niet door dat het vakantie is denk ik)

 
Daarna heeft hij de nieuwe gashaard geïnstalleerd (het vorige was doorgebrand en niet meer bruikbaar)
 
 
Hier de uitlaat installeren buiten.

 
Even door de tuin dwalen, prachtige lavendel hebben we!

 
En ook de rest doet het prima!

 
Vanmorgen waren we inkopen doen en wat bracht ik mee???? Dit.
 
 
Een fleurig bolletje kousenwol (van de nieuwe collectie die pas binnen was)
 
En de aardbeisokjes zijn helemaal af!

 
Alweer een paar meer voor de reservedoos :)
 
En ook nog wat geborduurd aan het hart.

 
Dat komt helemaal goed, nog een beetje en het is af.
(en dan mag ik iets nieuws beginnen, maar niet verklappen)

 
Omdat de lavendel zo heerlijk geurde, heb ik er binnen een knus hoekje mee gemaakt.
Mmmmm, ruiken jullie het ook???
 
 
 
 
 


dinsdag 16 juli 2013

Dinsdag poppendag

Nu het vakantie is, is er niet zoals anders elke week poppendag op de blogs.
Niet dat er nu geen poppen gemaakt worden of andere dingen, maar het is wel op een lager pitje.
 
Zoals beloofd, hier de stand van mijn nieuwe hippie.
Ze vordert langzaam maar zeker, misschien betert het als woensdag eenmaal onze vakantie echt begint :)
 
 
Zover zijn we, lijf en 2 armen zijn af, nu alles samenvoegen en het hoofd nog.
En dan komt het voornaamste en het plezantste, de hippie aankleden!
 
Veel plannen en ideeën heb ik nog, maar ik ga niet alles verklappen.
Jullie zullen het wel lezen.
 
Ondertussen wil ik alweer een nieuwe volger welkom heten en alle andere volgers, bedankt om me te volgen en nog meer bedankt voor alle toffe reacties die er altijd neergepend worden.
 
Jullie zijn allemaal toffe, leuke mensen!
 
 


zondag 14 juli 2013

Vakantiewerkjes

Vandaag was het opruimdag in de berging thuis.
Plots dook er een "nieuwe" helper op, was me dat even schrikken :)
 
 
Hubbie had zich snel even verkleed, had de filter van de grote stofzuiger even als hoed geleend en kwam boe roepen :)
 
 
Bij het opruimen kwam ik deze prachtige kaart tegen, ze stak in een oud boek dat nog van mijn pa was, ik heb ze meteen ingekaderd en een plaatsje gegeven in huis.
Zulke mooie kaarten worden helaas niet meer gemaakt.
 
 
Bij het kijken naar de "tour de france" heb ik nog wat geborduurd, niks beter als achtergrond om wat te handwerken vind ik.

 
En dit is alweer een nieuw project :)
Dinsdag blog ik over de vorderingen van Hippie.