dinsdag 6 augustus 2013

Zoals beloofd

Zoals beloofd hier de werkjes van Gerda die ze recent gemaakt heeft.
 
 
Een koker met gebreide hoes om haar breinaalden in te steken

 
Een rolkussen met een prachtige gebreide hoes errond!

 
Nog zo'n kunstwerk, een quilt in hele mooie stofjes met telkens een ander blok.

 
En dit is het begin van een paar kniekousen.
 
Van bijna alles kan je bij haar een cursus volgen, vooral patchwork en sokken breien.
 
Dan mijn kleine kunstwerkje van vanavond, een nieuw poppenhandtasje.

 
Voorkant (hierboven) en achterkant (hieronder)

 
Nog te doen deze week:
hippie 2 afmaken
geborduurd hart afwerken
nieuw borduurwerk (roze en blauw) afmaken
enz......
 


maandag 5 augustus 2013

Cadeautjes

Vandaag de eerste werkdag alweer gemaakt.
Het was warm, maar daar hebben wij gelukkig geen last van ginder, wij hebben airconditioning op dienst, niet voor de mensen, maar voor de machines omdat die altijd in panne vielen als het te warm werd en dat kan natuurlijk niet :) Dat de mensen warm hebben is niet zo erg :)
 
Maar nu een beetje nieuws.
Onze jongste zoon Hans was met Annechien (zijn vriendin) op vakantie geweest in Griekenland en ze hadden cadeautjes mee!
 
Dit kreeg ik:
 
 
Een geldbeugeltje en ik heb er meteen de sleutelhanger van Marjan aan gemaakt!

 
Dit kreeg Hubbie:
 
 
Dat lust hij wel :)
 
Dan nu nog even update van de werkjes:
mijn borduurtje, het einde komt stilaan in zicht

 
Op mijn eerste werkdag werd ik al verwend met cadeautjes van Gerda, een collega met wie ik 's middags altijd handwerk, zij maakt meestal quilts of breit ook veel, ze geeft trouwens les in beiden.
Ze heeft opgeruimd onder haar verlof en deze boeken had ze dubbel en kreeg ik.
 
 
Een tof boekje met kerstsokken.

 
Deze kennen de meesten onder jullie wel denk ik :)

 
En met dit boek ben ik het allerblijst.  Deel 2 en 3 had ik van deze reeks "in 80 sokken de wereld rond" waarin sokken uit alle landen van de wereld staan.  Deel 1 was niet meer te verkrijgen, heb er voor gemaild, gebeld, maar niks.  En nu krijg ik het zomaar cadeau!  geweldig!
 
 
En voor de verandering heb ik nog maar een zakdoekdooshoes gemaakt



 
Die ga ik cadeau geven denk ik en ik weet al aan wie :)  Jullie ook?
 
Morgen maak ik foto's van de laatste werkjes die Gerda gemaakt heeft en mogen jullie even meegenieten.
 
 
 
 


zondag 4 augustus 2013

Vakantie foto's door mijn hubbie gemaakt

Ja, je leest het goed.
Nu zien jullie onze vakantie een beetje door zijn ogen.
 
 
Voor- en achterzijde van ons huisje.


 
Het terras.

 
We hebben bewoners in onze pomp daar, een nest koolmeesjes


 
Zijn altijd handwerkende vrouw, bezig met de hippie.
 

 
Hier kruissteekjes maken.

 
Nog bewoners in de tuin, ipv vogels hebben we een nest "steenhommels" in een vogelnestje.


 
 

 
Een vlinder in al zijn pracht.

 
Nogmaals de frutselmie :)
 
 
 
Een bezoekje gebracht aan Diksmuide.
De gracht

 
Op de bruggetjes hangen prachtige bloemen.

 
Het begijnhof in Diksmuide (in restauratie momenteel)

 
De vismarkt (waar heel vroeger de vis werd verkocht)

 
Op de markt vindt je het "manneke uit de mane"

 
Even verpozen in het zonnetje.

 
1 van de vele kerken in Diksmuide.
 
 
Overal vindt je daar oude hele mooie gebouwen.

 
 
Bezoek aan de Ijzertoren
 

 
Vakantie vanuit een ander oogpunt gezien :)
 


vrijdag 2 augustus 2013

Superpost ontvangen en weer thuis

Gisteren zijn we na 16 dagen vakantie weer thuisgekomen.
Met spijt in het hart werd er ingepakt.
 
 
Ook hippie en de pop die ik van Daniëlle kreeg moesten mee en werden ingepakt.

 
Misschien kunnen jullie me mee helpen zoeken naar een naam voor de pop?
Iemand een voorstel???? Altijd welkom!
 
Bij thuiskomst lag er een hoop post te wachten, vooral rekeningen natuurlijk :)
maar ook 2 SUPERLEUKE brieven voor mij
 
Deze kwam van Maren (Hoemmelke)

 
En deze kwam van Marjan (muziek en meer)
 
 
Met een keileuke zelfgemaakte  envelop met muziek erop (heel toepasselijk hoor)
 
En wat zat erin?
 
Marjan stuurde me een hele mooie kaart.
 
 
Een beschermengelkaart

 
die me beschermt tegen saaiheid en een slecht humeur!
Bedankt Marjan!

 
Met dit tekstje erop

 
En deze leuke slippersleutelhanger !  Die krijgt ergens een leuk plaatsje, nog even nadenken waar, ik laat het jullie weten.
 
Dan de envelop van Maren.
Hebben jullie bij haar het verhaal van de kaboutertjes gevolgd?
Ik wel en ik had gezegd dat ze ze mocht doorsturen als ze goed konden werken :)
 
Dus....
 
 
kreeg ik nog een hele leuke kaart met deze tekst en een pakje erin.

 
Ze stuurt me de kabouters door maar kan niks beloven, ze heeft haar best gedaan om ze op te voeden.

 
TADA !  3 keileuke kaboutermagneetjes!!
Ze hangen al op mijn frigo te pronken Maren, heel fel bedankt!
 
Nog een update van mijn werkje.
 
 
Het komt goed, in deze kleurtjes wil ik nog wel wat borduren.
Misschien in een letterbak???  Of zo????
 
De rest vertel ik morgen.